REVIEW: Assassin’s Creed IV Black Flag

Radnja najnovije igre u Assassin’s  Creed serijalu se dešava oko 1715 godine u takozvano zlatno doba gusara. Za razliku od prošlih igara, gde je glavni heroj bio ozbiljan asasin kome je budućnost sveta bila na pameti, naš junoša, Edward Kenway,  je željan para i slave i to će mu biti jedina motivacija na početku igre. Kako priča bude napredovala tako će i on uvideti da postoji nešto više od pune kese zlata, vina u ruci i devojke u krilu ali nikada vas igra neće preterano terati ka svom kraju.

Za razliku od desetosatnog uvoda iz AC III koji je svakome normalnom ogadio život, AC 4 tutorial je kratak a nakon njega nalazite našeg momčića za kormilom Jackdaw, njegovog borda.  Na samom početku igre ni Edward ni Jackdaw nisu ozbiljna pretnja ali kako budete napredovali tako ćete moći poboljšavati karakteristike i kapetana i broda sve dok ne budete bili u stanju da napadnete i zarobite bilo koga u Karibskom moru.

706181_20130513_screen001_resize

Tu do izražaja dolazi sistem pravljenja koji je preuzet iz Far Cry 3. Naime i sebe i brod možete poboljšavati ukoliko za to nađete neophodne sirovine ali tek kada ih vi obradite i pretvorite u ono što vam treba. Pa tako od ajkuline kože možete napraviti neprobojan prsluk a od kostiju skrivenu futrolu za pištolje.  Slično funkcioniše i sistem unapređivanja vašeg broda a ovde je esencijalni resurs naravno drvo.

Već smo rekli da je AC 4 open-world igra u punom smislu te reči. Kuda ćete ići apsolutno zavisi do vas. Pred vama je mapa Kariba posuta sa velikim brojem tropskih ostrva koja kriju svoja blaga i primorskih gradova u kojima možete prihvatiti razne misije, trgovati, istraživati ili pljačkati preko potrebne resurse. Najimpozantniji su svako Havana i Kingston koje su imale status metropola onog vremena. Na žalost autoru ovog teksta i dalje fale veličanstvene katedrale Firence i Rima ali to je već druga tema.

706181_20130610_screen004_resize

Misije su prilično standardne za Assassin’s  Creed i uključuju uglavnom neprimetno praćenje i asasinaciju protivnika, prisluškivanja i asasinaciju, šunjanja i asasinaciju.. znate verovatno na šta ciljam.  Ono što AC 4 razlikuje od prethodnika je mnogo veći akcenat na stelth misijama. Zbog prisustva velikog broja snajpera prinuđeni ste da se šunjate sve do poslednjeg trenutka. Jedini način da eliminišete protivničkog snajpera je duvaljka  sa strelicom koja je premazana sredstvom za uspavljivanje. Nažalost to ih ne drži dugo onesvešćene ali ako uspeju da vas primete uvek možete zgrabiti nekog nesretnika koji se zadesio blizu i iskoristi ga kao živi štit. Upravo zbog tog insistiranja na tajnovitosti neke misije mogu biti naporne jer vas i najmanja greška vodi na početak.

Već smo rekli da Edward poseduje duvaljku i ona služi za onesposobljavanje neprijatelja na velikim daljinama. Za blisku borbu tu su čuveni šiljci koji se izvlače, razne vrste sablji i naravno zaštitni znak svih gusara – dve kubure.  Borba je klasična za ovaj serijal što će reći da čekate momenat kada neprijatelj napadne da bi ste ga kontra udarom razoružali i ubili. Najveći problem će vam praviti jači neprijatelji koji pored toga što mogu uspešno da vam pariraju pre ulaska u bitku imaju običaju da vam dobace bombu ili dve kao poklon. Ono što smo primetili je dramatično manje krvi tokom borbe, nešto što je Ubisoft namerno implementirao.

706182_201306101058_screen001_resize

Integralni deo igre su i borbe na moru kada upravljate vašim brodom. Kada se primaknete protivničkom brodu treba prvo da ga osmotrite kroz durbin i na taj način vidite šta sve nosi, koliko ima ljudi i topova. Kada započne borba cilj vam je da ga prvo osposobite tako što ćete ciljati trup  ili recimo jedra da ga usporite.  Takođe ukoliko bežite od neprijatelja, što će biti česta aktivnost na početku igre, možete iza sebe ostavljati burad punjena barutom kao neku vrtu primitivne mine. Korisnički interfejs za borbu je odlično rešen pa vam AC 4 daje određene mogućnosti u zavisnosti gde gađate protivnika.  Ako preterate sa topovima i skroz naskroz demolirate brod  dobićete samo pola plena. Pun iznos ćete dobiti ako se iskrcate na njega i ubijete protivničkog kapetana u direktnoj borbi.  Iako naizgled deluju repetitivno, ove misije su pravo osveženje a AI kontrolisani protivnici umeju da budu veoma nezgodni u nekim situacijama. Ni borba sa protivnicima nije gotova stvar mada ćete mnogo lakše poraziti kapetana nekog trgovačkog borda nego onog koji upravlja fregatom sa 90 topova.

Sličan sistem borbe je primenjen i u zauzimanju utvrđenja koja su raštrkana po mapi samo što ovde morate bombardovati tvrđavu  a kada je dovoljno oštetite onda morate pobediti komandanta u duelu. Zauzimanje tvrđava vam pored novca i prestiža donosi i dodatne misije i otvara nove delove mape.

706182_201306101058_screen001_resize

Assassin’s Creed 4 neverovatno podseća na Pirates! Sida Mejera, ne samo po vremenu i mestu dešavanja već i po mehanici igranja. Ovo je bio samo dodatni bonus za autora teksta. Sa druge strane treba reći da je Ubisoft mehanizam istraživanja odlično implementirao i prosto osećate da vas nešto vuče da vidite šta ima na ostrvu pored koga prolazite.

Za razliku do ranijih igara u serijalu ovaj put je grafika vrhunska. Razlog za to je verovatno što igra nije portovana sa starijih konzola već je uporedo razvijana za PC, PS4 i Xbox One koji u suštini dele sličnu arhitekturu. Količina detalja u igri je jednostavno neverovatna pa ćete se oduševiti kada vam prvi put iskoči kit iz mora i poprska vas sa hiljadu kapljica vode.  Upravo kvalitetna grafika diže Assassin’s Creed: Black Flag za jedan stepen u odnosu na prethodne naslove u serijalu. Zvučna komponenta je savršena. Bilo da su u pitanju dijalozi između Edwarda i NPC-ova, zvuci borbe ili pozadinska muzika na zvuk nemamo nikakvu zamerku.

706182_201306101058_screen002_resize

Multiplayer komponenta je blago razočaranje. Umesto kvalitetnog PvP moda igra nam nudi neku čudnu verziju asasinacije iz single-player-a. Naime jedan igrač je ubica a ostali se trude da se uklope u okolinu i ostanu neotkriveni. Ni co-op multiplayer koji omogućava do četvorici igrača da se zajednički probijaju kroz masu neprijatelja nije preterano zanimljiviji.

Assassin’s Creeed: Black Flag je na pravi način prodrmao već pomalo učmali serijal. Vreme i mesto dešavanja su odlično izabrani i savršeno uklopljeni u mehaniku igranja. Dodatan bonus je sama struktura igre koja u potpunosti poštuje težnju igrača bilo da je to završavanje igre ili istraživanje sveta oko vas. Naša preporuka.

Autor: Aleksandar Ašković

Assassin's Creed IV: Black Flag

0