REVIEW: Angry Birds Go!

Nakon verovatno najvećeg uspeha koji je iko uspeo da napravi u svetu gejminga u poslednjih par godina, moramo da kažemo da nas čudi to da do sada Rovio nije svoje ljute ptice stavio u još neku ulogu koja se ne odnosi na praćku na jednom a svinje na drugom kraju ekrana. Ok, ta praćka jeste bila i u svemiru a te svinje jesu bile i u Darth Vader kostimu. Ono o čemu mi govorimo je potpuno novi žanr igara koji je do sada izostao.

Čini se da se Rovio do sada osim igara glavnog serijala više usmerio na plišane igračke, majice i ostalu robu za koju je dovoljno da na sebi ima crvenu pticu i uspeh je zagarantovan. Tu je Bad Piggies spin-off koji ipak moramo da kažemo, nije dostigao ni izbliza popularnost koju bi očekivali od nove igre u Angry Birds univerzumu (da li smo mi to upravo rekli Angry Birds univerzum?). Sada je pred nama prva igra koja bi mogla da se svrsta na ovo, gore pomenuto do sada upražnjeno mesto.

Screenshot_2013-12-26-14-10-05_resize

Prva stvar koja nam je pala na pamet i pre nego što smo pogledali prvi trejler za ovu igru je naravno bila – Mario Kart, samo sa Angry Birds skinom. A kako i izbeći ovoj pomisli. Nintendo nam već više od dvadeset godina u nazad sa svakom konzolnom generacijom donosi i po jedan Mario Kart naslov gde smo u prilici da sa poznatim junacima iz Mushroom Kingdom-a uživamo u jednoj od najboljih arcade trka uopšte. Formula za ovaj tip kart racer-a je skroz poznata. Samo smo čekali da vidimo hoće li ona imati smisla i sa ljutim pticama.

Prva stvar koju treba istaći je da Angry Birds Go nije Mario Kart klon. Štaviše, igra osim početne ideje kart racer-a sa poznatim maskotama, sa Mario Kart-om nema više gotovo nikakvih dodirnih tačaka. Angry Birds Go je igra u potpunosti prilagođena mobilnim platformama i njihovoj on the go prirodi.

Screenshot_2013-12-26-14-11-34_resize

Kada pokrenete igru prva stvar koju ćete primetiti je visok nivo prezentacije, naročito imajući u vidu to kako izgledaju današnje 3D igre na telefonima i tabletima. Šarena i dopadljiva grafika, odlični zvučni efekti, kompletna prezentacija odaje utisak AAA besplatne mobilne igre (eto nove kategorije). Već posle prve trke, biće vam jasno i o kakvom tipu gameplay-a se radi i šta možete da očekujete. Trke u proseku traju po minut ili možda nešto malo više vremena. Upravljanje je isključivo levo ili desno i imate mogućnost touch dugmića sa leve i desne strane ekrana ili da nakrećete uređaj levo ili desno (na ovo drugo smo toliko alergični da ga nismo ni probali). Gas i kočnica ne postoje. Vaš kompletan input je sveden na levo i desno i aktiviranje jednog power-up poteza koji imate u toku trke. On se razlikuje od karaktera do karaktera i uglavnom je varijacija na temu standardnog speed boost-a. Ono što će vam u toku celog prvog sveta biti utisak je da igra na neki način “igra samu sebe”. Staze i zadaci su takvi da se od vas zahteva vrlo malo bazičnog inputa. Prva vozila su izuzetno spora i imaćete utisak da igrate neku trkačku igru u slow motion modu. Nešto kasnije igra postaje brža i počinje da liči na pravu trku. Staze takođe postaju interesantnije kada otključate treći svet u kome imate i delove u kojim letite kao i više puteva koje možete izabrati u toku trke. Ipak i pored toga same trke će uvek biti izuzetno kratke u skladu sa prirodom igre.

Screenshot_2013-12-26-14-12-01_resize

Igra ima prilično agresivno implementirane mikrotransakcije i na svakom koraku će vam biti ponuđena opcija da trošite realan novac. Core mehanika u igri je da sa jednim karakterom možete da izvozate najviše  5 trka. Nakon toga vaša ptica se umara i period “odmora” traje nekoliko sati u realnom vremenu. Naravno pogađate, tu je opcija da platite (in game novcem koga opet možete kupiti i realnim) i vašeg lika instant osvežite u potpunosti. Iako bi većina ljudi ovde automatski otpisala ovu igru kao sramni pokušaj Rovia da vam izvuče svaki dinar (cent), mi smo spremni da ovo sagledamo i iz drugog ugla. Angry Birds Go je po prirodi casual igra koju čini nam se jedino i možete igrati po desetak minuta i zatim kliknuti na home dugme na vašem uređaju i proveriti news feed na Facebook-u ili bilo šta drugo što inače radite na telefonu ili tabletu. Igra je tako zamišljena i kao takva funkcioniše dobro. Brzo ćete otključati i ostale ptice i onog trenutka kada kada ih imate nekoliko na raspolaganju, tada vam je već otvoreno gameplay-a koji je količinski verovatno i više vremena nego što bi trebalo da posvetite jednom casual naslovu.

Screenshot_2013-12-26-14-13-01_resize

Doduše jedan od neslavnih rekorda koji je ova igra postavila i koji jednostavno ne možemo a da ne pomenemo je i to da postoje vozila koja imaju nenormalne cene od preko 50 evra. Zaista bi voleli da znamo kako na ovo da pogledamo drugačije osim kao na mamac za najmlađu decu koja će kliknuti bilo gde na maminom ili tatinom uređaju koji ima vezanu kreditnu karticu za Google ili Apple nalog.

Angry Birds Go je solidan izlet Rovia u žanr kart racer-a i to u ovom slučaju prilagođen mobilnim platformama. Igra ima i velikih promašaja ali je opet i dovoljno dobro (a i “dovoljno” besplatna) da bi je svakako preporučili, makar za probu.

Autor: Filip Nikolić

Angry Birds Go!

0