Opisi igara

REVIEW: Gran Turismo 6

Gran Turismo 6 je čudna zverka u najmanju ruku. Igra koja je uvela termin simulacija na konzole, igra koje je sinonim za perfekciju, igra u koju se Playstation fanatici kunu, je dogurala do brojke 6.

Šta nam novo donosi Gran Turismo 6? Dosta i malo toga, zavisi od ugla gledanja. Ne bojte se nećemo biti zagonetni već ćemo vam odmah reći u čemu je problem. Gran Turismo 6 je fantastična igra koja pred vas stavlja neverovatnu količinu misija, staza (realnih ili izmišljenih) a kada vam sve to dosadi GT 6 nudi specijalne izazove (coffie break) koji će vas sigurno oduševiti. A da jesmo li pomenuli da u igri postoji 1200 različitih automobila? Logično je onda se zapitati šta tu nije u redu? U nekim segmentima GT6 uopšte nije napredovao u odnosu na prethodne igre što je vrlo loše za naslov koji pokušava da obuhvati svaki aspekt moto-sporta.

gran-turismo-6_resize

Srce GT6 čine naravno trike. Kao i ranije one su podeljene u nekoliko segmenta a za svaki od njih vam je neophodna vozačka dozvola za tu specifičnu kategoriju. Vozačku dozvolu dobijate kada odvozite niz trka u nižoj kategoriji(i pobedite u velikoj većini njih) ili skupite dovoljno zvezdica.  To je i prva novost u odnosu na prethodne igre. Zvezdice služe da na neki način učine igranje zabavnim. Za svaku pobedu (ili osvojeno mesto) dobijate određeni broj zvezdica. Ako na primer ne volite da vozite “muscule” aždaje ili Prius-e ne morate. Malo ćete više voziti ostale trka sa kolima koja vam se dopadaju dok ne nakupite dovoljan broj zvezdica da napredujete dalje. Ovo je odličan sistem koji vam omogućava da uživate u igri.

Broj trka na raspolaganju je neverovatan a Polyphony se potrudio da modeluje neke od najpoznatijih na svetu kao što su Spa, Bathurst, Daytona, Indy, Monaco, Silverstone, Fuji, Willow Springs, Nürburgring, Monza, Brands Hatch, Suzuka i tako dalje. Lista je impozantna a pored njih tu je i veliki broj izmišljenih koje su u nekim slučajevima i bolje nego realne staze. Kada se umorite od ozbiljnih trka mi vam preporučujemo “coffie break”, niz izazova koji će testirati vašu domišljatost ili veštinu.  GT 6 će od vas tražiti da srušite što više čunjeva za određeno vreme ili recimo da što dalje stignete sa ograničenim gorivom i tako dalje. Možda najzabavnija stvar je vožnja lunarnog rovera na Mesecu. Da dobro ste pročitali, na Mesecu.

gran-turismo-6-21276-1920x1080_resize

Model ponašanja vozila je fantastično modelovan jer su  Yokohama i KW (izrađuju transmisije za kola) ustupili Polyphony-iju realne podatke vezane za ponašanje automobila na stazi. Nakon nekog vremena tačno ćete moći da osetite kada će vam kola proklizati u krivini kao i koji je pravi način da ih zadržite na pravcu. GT 6 ima modelovane i vremenske prilike pa se shodno tome menja način voženje jer nije isto dali je napolju 35 stepeni ili pada kiša. Nažalost ceo taj napor pada u vodu zbog dve stvari, modela oštećenja i mogućnosti da u punoj brzini prođete kroz travu ili “gravel pit”. Ne postoji penal za sečenje krivina te tako sa 250 na sat možete iseći veliki broj “šikana” i na taj način steći ne fer prednost.  Ako vam protivnik beži uvek se možete zakucati u njega pred krivinom, na taj način ukočiti a njega izbaciti sa staze i rešiti problem preticanja. Model oštećenja je nepostojeći a bez obzira na jačinu sudara bićete samo blago ogrebani na mestu kontakta. Kako je ovo prisutno u svim verzijama Gran Turismo-a nemamo drugo objašnjen osim da je u pitanju svesna odluka Polyphony.

GT6-Screenshot-02_resize

Već smo rekli da u GT6 možete voziti 1200 različitih automobila. Nažalost veliki broj njih su verzije jednog osnovnog modela a poseban apsurd je “Nissan Skyliner” i “Nissan Skyliner midnight purple” koji su predstavljeni kao dve različite mašine iako se razlikuju samo po boji. Tih momenata ima dosta a još veći je problem što su japanska vozila dominantna a nema nekih evropskih ikona koje bilo pravo uživanje voziti.  Drugi problem su modeli kola iz prethodnih igara. Ukoliko se auto pojavio u GT 5 ili GT 6 stvarno izgleda savršeno sa neverovatnim brojem detalja. Nažalost ako je debitovao u GT 4 recimo onda su teksture dramatično lošije što je još vidljivije kada se pored njega nađe neka mašina iz GT6 recimo. Očigledno je Polyphony  zbog vremenskog ograničenja “isekao krivinu” i sama blago poboljšao stare modele.

Podešavanje kola je sada dramatično olakšano pre svega zbog novog korisničkog interfejsa. GT 6 vam dozvoljava da promenite veliki broj parametara, u stvari moraćete da ih menjate i vaša kola prilagodite stazi ukoliko želite da pobedite.  Veštačka inteligencija protivnika je poboljšana ali je daleko od zadovoljavajuće. Protivnici više ne voze uporno po idealnim linijama već malo vrludaju levo desno ali sve je to nedovoljno u poređenju sa današnjim trkačkim naslovima.

GTR_GT3_Ronda_01_resize

Kada je objavljeno da će GT 6 imate u sebi integrisane mikro-transakcije veliki broj ljudi je negodovao jer su smatrali da je to pokušaj Sony-ija da izmuze još para od igrača. Srećom to ovde nije slučaj, a ekonomija je i dalje odlično balansirana. Naravno ukoliko želite skupa kola i dalje morate voziti veliki broj trka da ih zaradite ali to ne prestavlja neku mukotrpnu radnju kao recimo u Forza 5 (mada je sada i Microsoft popustio pre protestima igrača i delimično sredio ekonomiju Forza-e).

Ono u čemu se GT 6 ističe je grafika koja je fantastičan a taj utiska ne mogu da pokvare ni neki stariji modeli automobila. Polyphony je izvukao iz PS3 poslednji atom snage i pravo je zadovljstvo tečno se igrati u Full HD rezoluciji. Pored stabilnog “frame rate” same staze vrhunski izgledaju a odlično su modelovani vremenski uslovi i specijalni efekti. Takođe Polyphony je implementirao i novo osvetljenje koje je najzaslužnije za odličan vizuelni utisak.  Staze izgledaju foto-realistično i veoma se lako uživite u trku. Replay mod je donekle poboljšan sa nekoliko novih kamera. Nažalost rak-rana Gran Turismo serijal je zvuk a to je slučaj i sa šesticom. Umesto da iz zvučnika dopire urlanje motora na 11.000 obrtaja neke besne mašine vi ste “počašćeni” sa nekim tihim meketanjem koji nije dostojno ni Reno 4 (ovo nije uvreda za  Reno 4:). Na ovom planu GT 6 je u potpunosti podbacio i stvarno nam nije jasno zašto nije zvuk poboljšan. Muzika je takođe generička i nije ni prineti nekim drugim naslovima kao recimo Need for Speed serijalu.

gran_turismo_6_9_resize

Za kraj smo ostavili multiplayer kao neku vrstu šlaga na torti. Sve što vas je iritiralo u single-playeru može se ispraviti u mrežnom igranju.  Ograničena AI nije problem jer igrate protiv ljudi a moguće je podesiti sve parametre trke pa čak i realističan model oštećenja što bi trebalo, u teoriji, da odvrati protivnika od  zakucavanja u vas. Nažalost praksa je malo drugačija ali je sam potez vredan hvale.

Sada vam je jasno zašto smo rekli da je GT6 čudna zverka. Sa jedne strane ogroman broj kola, trka, misija, fantastična grafika i realističan model vožnje a sa druge strane nejednaki modeli vozila, slaba AI, loš zvuk i muzička podloga. Ipak i pored svih zamerki ako posedujete PS3 nema razloga da se dvoumite Gran Turismo 6 je definitivno igra koju morate posedovati ako volite simulacije vožnje.

Gran Turismo 6

0

Za:

  • Fantastična simulacija
  • Veliki broj automobila
  • Gomila dodatnih misija

Protiv:

  • AI je i dalje osrednji
  • Bez penala za
  • Model oštećenja ne postoji
Comments
Play!Zine - preko 12 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Play!Zine 2006-2019

To Top