REVIEW: Dragon Ball Z Battle of Z

Teško da ćete pronaći nekog ljubitelja manga i anime serijala, što u Japanu što bilo gde drugde u svetu, koji vam Dragon Ball neće izdvojiti kao verovatno najznačajnije delo zaslužno za globalnu popularizaciju japanskih stripova i animacije. Počevši od sredine osamdesetih, za Akira Torijamino delo jednostavno nisu postojale granice japanskih ostrva. Po prvi put je jedan produkt japanske manga industrije postao podjednako popularan i na zapadu.  Fast forward par decenija u napred, danas smo svedoci da su manga i anime kultura podjednako zastupljene u svim delovima sveta, prožimajući sve moguće vidove zabave, pa naravno i video igre.

720090_20130918_screen007_resize

Popularnost Dragon Ball serijala ne jenjava iako je Torijama rad na glavnom serijalu odavno završio a u međuvremenu se pojavio i ogroman broj shonen mangi koje su direktno nastale pod uticajem Dragon Ball-a. U svemu ovome imamo i Namco Bandai, firmu koja je nastala spajanjem legendarnog gaming izdavača (Namco) i ogromnog proizvođača igrački (Bandai) tako da zaista ne čudi što smo do sada videli zaista veliki broj igara sa Dragon Ball tematikom od ovog japanskog giganta. Namco Bandai Dragon Ball licencu tretira gotovo na isti način kao i Naruto, pa se igre uglavnom mogu svrstati u fighting games  žanr. Gotovo uvek su rađene za sličnu publiku – pre svega ljubitelje anime/manga serijala, a posle video igara. Gameplay je obično zabavan ali nedovoljno „dubok“ ako ste neko ko od igara ipak očekuje malo veći  i sofisticiraniji nivo interakcije. Ono što je takođe karakteristično za anime inspirisane igre je i Cel shaded grafika koja na konzolama trenutne generacije (još uvek ćemo ih tako zvati) PS3 i Xbox 360 izgleda fenomenalno. Ovaj tip igara je još na PS2 izgledao dobro, sada izgleda odlično, a kako će izgledati neka anime inspirisana igra na PS4 i Xbox One ne smemo ni da zamislimo.

Budokai Tenkaichi serijal je verovatno do sada nešto najbolje što smo videli od Dragon Ball video igara a Battle of Z bi trebalo da nastavi istim tim koracima. Premisa je vrlo slična, jedino što je razvojni tim ovoga puta drugačiji (Artdink). Akcija je iz trećeg lica. Nivoi (da ne kažemo arene) su prilično velike i na žalost ponovo deluju prilično prazno. Sami modeli likova sa druge strane su izuzetno dobro urađeni. Čak bi rekli da ovi 3D modeli ponekad odaju bolji utisak i od onih iz anime serijala. Toliko su dobri!

720090_20130918_screen010_resize

Sa druge strane gameplay je i dalje prilično nepromenjen u odnosu na ranije naslove, što je za ljubitelje serijala dobra vest. Međutim ako ste neko ko do sada nije imao iskustava sa igrama ovog tipa, verovatno vam neće trebati više od pola sata kako biste zaključili o čemu se radi. Već za tako kratko vreme ćete na žalost moći da vidite i do koje granice ide core fighting mehanika ove igre. Ako očekujete dobro razvijenu combat mehaniku, ovde nemate šta da tražite. Igra se može svrstati u casual kategoriju gde ćete uživati u spektaklu koji se odigrava na ekranu (ako volite anime tuče) bez toga da vi previše utičete na ta dešavanja. Neprijatelje markirate uz pomoć R1 dugmeta ali ovo na žalost neće raditi na način koji deluje logično čim se na ekranu nađe više protivnika. L1 je rezervisan za vrlo bazičnu blok komandu. Ostale komande su uglavnom namenjene ofanzivnim mogućnostima datog lika (u igri ima preko  70 likova!) i one variraju od melee napada, projektila, charging tehnika i tako dalje. Sve u svemu, igra će vrlo brzo i lako skliznuti u button mashing kategoriju, hteli vi to ili ne.

720090_20130918_screen033_resize

Single player kampanja pomalo iznenađujuće oskudeva delovima koji bi se odnosili na priču. Igra ima malo drugačiji pristup i tipični anime inspirisani cut scene-ovi su nešto čega se nećete nagledati. Online co-op mod je takođe tu. Iako nije razrađen u meri u kojoj bi mogao da bude, njegov potencijal se ipak primećuje.  Vrlo je zabavno kada u praksi vidite da se različiti likovi sa različitim mogućnostima dobro dopunjuju. Međutim haotična priroda cele igre će vam i ovaj utisak vrlo brzo pokvariti.

Zvučna podloga igre nije loša. Tu su legendarne teme i glasovi likova, nešto što će svakako obradovati fanove. Količina sadržaja u igri je na zavidnom nivou i pored već pomenutih 70 likova postoji i nešto što bi mogli da nazovemo i RPG elementima kombinacije najboljih likova za datu situaciju. Generalno bismo rekli da je cilj developerima bio da ne budete solo igrač, mada je pitanje koliko ovo zaista i funkcioniše u praksi.

720090_20130918_screen007_resize

Dragon Ball Z Battle of Z je igra koja je ispunila očekivanja fanova serijla i posle očajnog Kinect naslova iz 2012 makar njih uverila da nisu zaboravljeni. Sa druge strane, teško da će ovaj naslov svojim gejmerskim kvalitetima privući novu publiku. U vizuelnom smislu, verujemo da će većina ljubitelja Dragon Ball-a biti vrlo zadovoljna kako igra izgleda, pa je otvorena i mogućnost da ako ste neko ko je na ovaj ili onaj način vezan za legendarni serijal, Dragon Ball Z: Battle of Z može da pogodi vašu notu nostalgije. Mi bi vam savetovali da pre kupovine svakako isprobate besplatni demo dostupan na PSN-u i Xbox Live-u koji na dobar način može da vam pokaže o čemu se radi i da li je ovaj naslov zapravo za vas.

Autor: Marko Narandžić

Dragon Ball Z Battle of Z

0