REVIEW: Might and Magic X Legacy

Razmišljao sam kako da počnem opis Might and Magic X: Legacy. Bilo je tu dosta ideja, ali jedna imaginarna i sasvim moguća situacija mi je najbolje legla.

Naime zamislite oca i sina, pasionirane igrače video igara. Ćaletova karijera polu-uspešnog studenta je brutalno prekinuta studentskim demonstracijama 96/97 protiv Slobe. Doduše nisu demonstracije krive nego višak piva i manjak potrebne svesti da se iskoristi kodom nakon žurke gde se proslavljala pobeda na režimom. Devet meseci kasnije našem heroju se rodio ponos i dika, sin jedinac, na koga je ponosni otac, koji je završio višu elektrotehničku vanredno, preneo svoju ljubav ka video igrama. Čim je tata čuo da se pojavio M&M X: Legacy brže, bolje ga je skinuo i instalirao da pokaže svom sinu jedincu kako izgleda prava igra a ne ova viskobudžetna đubrad bez duše. Eh to su bila vremena, prisećao se ćale sa nostalgijom prvog PC računara, sve dok klinac nije zavapio… Tata, Tata, pokvarila nam se grafička.  Ne sine, nasmeja se otac, nije kriva grafička, tako su nekad izgledale igre.

2_resize

Ako ste uspeli da ispratite ovaj pasusu pun vrhunskih alegorija, odmah vam je jasno da najnovija inkarnacija Might & Magic X: Legacy nije za svakoga, pogotovo ne za one koji su rođeni nakon 98, 99 godine. Ova igra je toliko retro da će se čak i nostalgičari opasno smoriti nakon par sati igranja.

Vi ste deo družine heroja (raiders) koji imaju zadatak da putuju po ljudskoj imperiji i čine dobra dela. Vaša družina ima maksimalno 4 člana a od njihovog pravilnog izbora zavisi vaš uspeh u borbi. Namerno ističemo borbu, jer je ona najdominantniji deo ove igre. Od početka do kraja vaše avanture će biti vezane za borbu protiv raznih karakondžula a tu i tamo će vam programeri ponuditi da rešite neku zagonetku, više reda radi.

MMXL_Mamushi_115987_resize

I tu dolazimo do još jednog problema, a to je jeziva težina igra. Naime stari M&M je imao par bagova koje su igrači obilato koristili, u jednom potezu ste mogli da udarite čudovište i povučete se nazad, koje su programeri eliminisali. To znači kada jednom uđete u bitku nema bežanja a celu priču dodatno otežava jačina protivnika, pa ako nikada niste igrali ove igre, nivo frustracije će biti veoma visok. Po običaju protivnika je mnogo i napadaju sa svih strana a uvodna objašnjenja su prilično štura. Kako budete napredovali sa nivoima igra neće postati lakša, jer ćete susretati sve jače i jače protivnike pa ćete imati utiska da vam je svaka bitka poslednja. Posebne nevolje će vam zadavati stvorenja koju mogu da vam jednim udarcem ubiju nekog od vaših heroja a takvih u ovoj igri ima poprilično. Takođe ne očekujte neku veliku raznovrsnost po pitanju protivnika jer ćete veći deo igre provesti tamaneći minoature, paukove, vukove, gobline i slične kreature.

Još jedan problem je vezna za oružje koje ostaje nakon pobeđenih protivnika, koja je prilično loše. Srećom po krajoliku su razbacane škrinje sa blagom gde možete naći mnogo bolje primerke naoružanja i oklopa.

2_resize

Srce svakog Might and Magic serijala je bio razvoj lika, a većina igrača bi birala recimo sposobnog maga koga bi nadogradila sa nekim “might” sposobnostima dobivši najbolje od oba sveta. Slična je situacija i sa M&M X: Legacy, a vama su na raspolaganju 4 rase, 12 klasa i 7 škola magija. Na ovaj način možete kreirati heroja koji najbolje odgovara vašem načinu igranja. Naravno ne očekujete neke novitete već stare dobre klase kao recimo ljudskog maga, elfskog mačevaoca ili patuljačkog ratnika.

Samo kretanje je takođe “old school” što znači da se vaša grupa kreće kao jedna čovek a da je pogled sve vreme iz prvog lica. To definitivno ume da pravi probleme prilikom borbi sa više protivnika  i tada ćete najčešće ili gubiti nekog sapatnika iz družine ili celu borbu.

Na početku smo rekli da je grafika u Retro stilu sa jednostavnim tekstura, bez mnogo specijalnih efekata. Naravno kod nekih će to izazvati talas nostalgije, dok će drugi igru momentalno zbog toga obrisati. Zvučna komponenta je vrlo loša sa jednoličnom muzikom i nepostojećim specijalnim efektima. Vaš heroj će se toliko često drati “U boj” da ćete poželeti lično da ga ubijete.

MMXL_Sorpigal by Day_115994_resize

Might and Magic X: Legacy je jedna od onih igara koje nisu pravljenje za široku publiku. U stvari nisu pravljenje ni za koga ko se rodio posle 90-tih godina. Verovatno će čak i ljudi koji su ciljna grupa biti prilično iznervirani nekim dizajnerskim rešenjima. Lepo je insistirati na “Retro” izgledu ali igre su ozbiljno napredovale u poslednjih 20 godina pa je sada normalno da imaju “tutorial”, solidnu grafiku, zvuk i kvalitetan scenario.

Ukoliko želite da vidite kako izgleda “old school”, retro, mazohistički RPG, samo napred, ali nemojte reći da vas nismo upozorili.

Autor: Aleksandar Ašković

Might and Magic X Legacy