REVIEW: Final Fantasy XX 2 HD Remaster

Autoru ovog teksta, Final Fantasy X je jedna od najomiljenijih igara ikada! Ali ipak, tih deset godina koliko je prošlo od momenta kada sam je poslednji put igrao, svakako su imali uticaj na to kako danas izgleda jedan JRPG. Od tada su dugački, high-cost CGI sinematici potali mejnstrim, mnoge igre su počele da insistiraju na dubokoj priči, a JRPG sistem borbe je postao prevaziđen. Pojavili su se televizori sa vrtoglavim rezolucijama, grafika je  neverovatno napredovala,a u sama gejming industriju počinje sve više da liči na Holivud. Ipak…

201b0ace7a603787e553701e6c679791d579d9e8_resize

Dobra priča i aktuelan gejmplej opstaju, to je nešto što čini igru klasikom. Jedina stvar dotrajala u Final Fantasy-ju je njegova grafika. Tu na scenu stupa ova remasterizovana verzija. Naime, svaka tekstura je dorađena, svaki detalj i svaka pozadina je sad savršeno jasna. Medjutim, i dalje je vidljiva razlika izmedju bitnih i nebitnih likova;  glavni junaci su pretrpeli najviše radova i sada poseduju složene izraze lica i grimase. Nažalost u svom ovom peglanju neki od heroja izledaju jednostavno drugačije, tj. ne liče na svoje staro ja. Tako npr. Tidus, glavni junak desetke, ne liči više na sebe, ispeglan je i izgleda previše veštački, nema više jasnu mršavu vilicu i bradu, nego je to samo jedna utabana površina. Lip sync problemi iz stare verzije nisu popravljeni tako da pojedine scene izgledaju zastarelo.

Muzika je takodje, remasterizovana, tako da su razni instrumenti došli više do izražaja, i kompozicije zvuče jednostavno jasnije, složenije i življe, a manje digitalno i veštački. Nekim hardkor fanovima će ovo zasmetati, ali nama lično bolje zvuč e nove izvedbe starih melodija.

Palace_of_St._Bevelle_resize

Dodat je i nivo koji povezuje Final Fantasy X sa X-2, gde ćete imati priliku da vidite Juninu trasnformaciju (neću previše ulaziti u detalje, zbog eventualnih spojlera). Ubacili su i par super bosova koje ćete moći da jurite kad završite osnovnu priču.  Takodje u X-2 je dodat i mod gde pravite svoje monstrume i stavljate ih u borbu,  jedne protiv drugih (nešto u stilu Pokemon igara), a na kraju same igre moćićete da probate i svojevrsni board-game.

Ono najvažnije je ostalo nepromenjeno – priča i sistem borbe. Naime, sama priča Final Fantasy X, u svoje vreme revolucionarna, i danas je ostala u potpunosti aktuelna i zanimljiva; glavni junaci su u avanturi epskih razmera gde pokušavaju da spase svet od uništenja od strane najvećeg zla – Sin-a, dok istovremeno istražuju i sami sebe. Drama, romantika, komedija i tragedija su lepo izmešane i ukomponovane u jednu skladnu celinu. Nasuprot tome, priča nastavka je ipak dosta slabija, ali X-2 generalno treba da posmatrate kao jedan bonus i poslasticu za najveće fanove.

url_resize

Zastareli JRPG sistem borbe može na prvu loptu da odbije mnoge potencijalne igrače, ali čim ga probate bićete navučeni. Za razliku od većine igara iz žanra, borba u ovoj je vrlo pristupačna novim igračima, a sa druge strane dovoljno složena i za dugo, dugo igranje (računajte da ćete provesti nekih 40-ak časova po igri!).

YRP_Reunited_Last_Mission_resize

Smatramo da je Final Fantasy X i dalje najbolja igra u serijalu, koju nijedan oziljni gejmer ne bi trebao da propusti. Ono što razilkuje FFX u odnosu na druge je što je ovo igra koju ćete proživljavati, a ne igrati. Pred Vama su možda nedelje (ili čak i meseci!) igranja i poistovećivanja sa njegovim upečatljivim i otkačenim glavnim junacima. Final Fantasy X/X-2 HD Remaster je „samo“ odličan izgovor da probate ovaj klasik, sa malo šminke.

Autor: Damir Redžepagić

Final Fantasy XX 2 HD Remaster

0