REVIEW: Hearthstone Heroes of Warcraft

Voleli ili mrzeli Blizzard, niko ne može da ostane ravnodušan prema njima. Sve njihove igre su instant klasici, koje godinama i decenijama igraju na desetine miliona igrača. Igre iz Warcraft, Diablo i Starcraft franšiza su jedne od najpopularnijih igara svih vremena. Koristeći jednostavan recept (kombinacijom ”pozajmica” i originalnih elemenata) Blizzard je uspešno stvarao vrhunske igre čije su glavne odlike sjajna zabava, kompetitivnost  i odlično razrađen lore univerzuma tih igara. Nakon poslednjih hitova (Diablo 3 i StarCraft 2) , čiji se koncept zasnivao na manje-više tradicionalnim elementima rts i h&s rpg igara, Blizzard je prateći tokove u industriji rešio da se sa novim naslovima preusmeri na f2p igre. Osim Hearthstone-a , o kome danas pišemo, tu je i Blizzardova prva moba igra, Heroes of the Storm, koja je trenutno u zatvorenoj alfa fazi.

igranje1_resize

Hearthstone je elektronska kartična igra u WarCraft univerzumu. Ukoliko ste ikada videli ili igrali Magic: The Gathering, ili bilo koju drugu CCG igru, znate kakav je koncept.  Igra trenutno sadrži 9 klasa (heroja) i dodatne neutralne karte, čineći trenutnu bazu od 382 karte u igri (spell , weapon  i minion karte). Osnovne karte se dobijaju otključavanjem i levelovanjem heroja, dok ostale karte dobijate iz expert pack-ova koje možete kupiti za  100 in-game golda ili pravim novcem. Pojedinačne karte možete napraviti ukoliko imate dovoljno dusta za tu kartu. Dust se dobija uništavanjem drugih karata. Dust koji dobijate uništavanjem i  količina dusta potrebna za pravljenje neke karte zavisi od njene retkosti. U zavisnosti od retkosti karata, postoje common, rare, epic i legendary karte.  Odnos dusta je neproporcionalno velik u korist pravljenja karte, pa tako common karta daje 5 dusta, ali da bi se napravila potrebno je 40 dusta, dok legendary karta daje 400 dusta, a za pravljenje je potrebno neverovatnih 1600 dusta! Svaki špil može sadržati po 2 kopije iste karte, ali samo jednu kopiju legendary karata. Špilovi moraju imati tačno 30 karata.  Svaka od klasa ima jedinstvene karte i mehanike koje dolaze sa njima, baš kao i jedinstveni hero power koji predstavlja osobinu klase koja nije vezana za vaše karte i svakog poteza vam je na raspolaganju po ceni od 2 mana kristala. Cena odigravanja karti je određena upravo pomenutim mana kristalima, čiji se broj povećava za 1 u svakom potezu, počevši od jednog kristala u prvom. Ovo je moguće promeniti određenim kartama, a igrač koji je drugi na potezu uz kartu više, dobija i “coin” kartu koju može iskoristi u bilo kom trenutku kao bi u tom potezu dobio dodatni kristal.

igranje2_resize

Igra trenutno sadrži  četiri moda igranja: Casual, Ranked, Practice i Arena. Practise mod je za igranje protiv AI protivnika, i osim u početku, kako bi ste otključali i upoznali sve klase, retko kada ćete zalaziti ovde. Casual je za neobavezno igranje protiv drugih ljudi, kada želite da isprobate nove špilove ili da se jednostavno zabavite. U Ranked igranju,  možete da vidite kako trenutno stojite na vašem serveru. Postoji 25 nivoa, svaki od njih sa više među nivoa u obliku zvezdica koje dobijate ili gubite pobedama i porazima. San svakog igrača koji igra ranked je da dostigne legendary nivo, koji dolazi posle  1. ranga, nakon čega na vašem avataru piše vaša tačna pozicija na tabeli legendery igrača vašeg servera. Sezone i rangiranje se resetuju svakog meseca, kada kreće nova sezona. Četvrti, po mnogima i najzabavniji mod,  jeste Arena. Prvu Arenu možete igrati besplatno, nakon čega je za novi ciklus potrebno 150 in-game golda ili uplata pravim parama. Arena je u osnovi draft nasumičnih karata od kojih treba da sastavite špil i zatim igrate protiv drugih ljudi u areni. Dobijate izbor od 3 nasumičnih klasa, a zatim 30 puta birate kartu od 3 nasumično ponuđenih i tako sastavite špil. Svako igranje arene se završava kada izgubite tri puta sa sastavljenim špilom, ili ukoliko dogurate do 12 pobeda. Što više pobeda, to su veće i bolje nagrade koje dobijete na kraju odigrane arene (u vidu card pack-ova, golda, dusta ili pojedinačnih karti). Gold u igri, osim kao nagradu u areni, dobijate rešavanjem questova. Postoje osnovni (tajni) questovi čiju listu možete pronaći na internetu, kao i dnevni questovi, koje dobijate jednom dnevno. Gold možete trošiti na kupovinu pakovanja karata ili igranje arena.

karta_resize

Same partije su neverovatno zabavne i zarazne, Hearthstone u najboljem duhu Blizzarda, kombinuje odličan gejmplej, dobar humor, proste ali upečatljive grafičke elemente i sjajnu glasovnu glumu. Crteži karata su vrhunski, a  moguće je nabaviti i zlatnu kopiju svake karte u igri, sa animiranim artworkom. Sa svakim novim patch-om, pored balansa i ispravki bagova, u igru su ubačene nove grafičke animacije za pojedinačne karte i elemente okruženja. Za jednu kartičnu igru, Hearthstone poseduje impresivan  broj animacija prilikom odigravanja ili aktiviranja osobina spellova i miniona. Uz to, svaki minion u igri je “ozvučen” odličnom glasovnom glumom, sa frazama koje izgovara prilikom ulaska u igru, kada napada i umire.

Pošto je igra u beta fazi još od avgusta prošle godine, do danas je oformljena velika zajednica igrača, širom sveta se organizuju turniri na različitim nivoima, streamovi turnira i popularnih “pro” igrača dostižu više desetina hiljada posmatrača,  tako da je budućnost ove igre u e-sportu zagarantovana. Ono što trenutno jako fali jeste mogućnost spectator moda i čuvanja replay-a partija. Iz Blizzarda poručuju da se na ovome ozbiljno radi, i da je spectator mode jedan od prioriteta. Druga teška boljka igre jesu bagovi. Gotovo celu svoju beta fazu igra je patila od ozbiljnih bagova koji su ugrožavali samo igranje partija, poput nasumičnog  menjanja lokacija miniona na tabli, ili preklapanja karti u ruci. Sa novim patch-om koji je prethodio zvaničnom lansiranju igre, pomenuti bagovi su srećom prošlost, ali to ne znači da je igra oslobođena drugih brojnih bagova, što je veliki propust i traljavost jedne ozbiljne kompanije kao što je Blizzard.

kolekcija1_resize

Hearthstone je igra koja će se, sigurni smo, svideti svakom, bilo da ste ljubitelj WarCraft-a, kartičnih igara ili casual igrač koji traži zabavu za ubijanje vremena. Ukoliko želite da ozbiljno igrate igru, bez da 24h grindujete in-game gold, svakako će biti potrebno da otvorite novčanik za povremenu kupovinu packova, ali u suprotnom se možete sasvim lepo zabaviti i vremenom sakupljati dobre karte bez i jednog uloženog dinara. Na kraju, autor teksta vam se iskreno izvinjava zbog potencijalnih grešaka u tekstu, jer je žurio da nastavi sa igranjem Hearthstona.

Autor: Nikola Savić

Hearthstone Heroes of Warcraft

0