REVIEW: Age of Mythology: Extended Edition

Opis igre Age of Mythology: Extended Edition, kao i kod svih extended, remastered, reworked verzija igara bi trebalo da bude podeljen na dva dela – deo za one koji su već igrali original, drugi za one koji nisu.

Za vas koji ste već igrali simpatičnu strategiju u relanom vremenu koju je napravio Ensemble Studios pre desetak godina, Extended verzija koja se sastoji od originalnog Age of Mythologyja, Titan ekspanzije i DLC kampanje The Golden Gift, nudi podršku za Steam, Workshop i u poboljšanoj 3D grafici i kraj priče.

Za sve one koji se nisu susreli sa Mitološkim Dobom, pred vama je još jedna RTS igra rađena na istom konceptu kao nekad veoma popularni Age of Empires i uvek popularni StarCraft i to sve u dobu mitova, legendi i vremenu kad su avatari bogova zajedno sa ljudima hodali Zemljom. I vodili ratove.

ss_d3642c1136df1ae9bb26de0318f37fa554ba76fd.1920x1080_resize

U igri možete voditi neku od četiri ponuđene nacije: Grke, Vikinge, Egipćane i mitske Atlantiđane. Dominacija i uništenje protivnika je preduslov za pobedu, za šta je potrebna vojska, a za koju su potrebni resursi. Iako su svakoj od navedenih nacija potrebna ista četiri resursa (drvo, hrana, zlato i „favor“) sve su suštinski različite, od načina prikupljanja resursa preko unikatnih građevina i jedinica do ultimativno različitih strategija i taktika za pobedu.

Grci su najstandardniji od svih i predstavljaju arhetip u strategijama. Radnici skupljaju resurse, odnose ih do građevina koje prihvataju određeni resurs i mole se u hramovima za favor. S druge strane, ratnički nastrojeni Vikinzi će favor svojih bogova steći pljačkom, a vojnici će graditi građevine sa istom žustrinom kojom demontiraju svojih neprijatelja. Raznovrsnost kako nacije funkcionišu i raznolikost izbora koje pružaju su upravo ono što Age of Mythology zanimljivom igrom, kako u singleplejeru tako i u okršajima za više igrača.

ss_cdd67c84e356692c6304f479a28a111ac207f12d.1920x1080_resize

Esencijalno, koncept AoM se oslanja na svog starijeg rođaka Age of Empires 2: The Age of Kings – gde igrač razvija svoju naciju kroz razna doba od kojih svako naredno otključava dodatne jedinice i građevine i otvara nove mogućnosti. Posle odabira nacije, morate odabrati jedno od tri glavna božanstva te nacije (za Vikinge su to Odin, Tor i Loki) od kojih svako daje određene prednosti vašoj naciji. Tor, na primer, će vam pozajmiti svoje patuljke koji najbrže kopaju zlato od svih jedinica, dok odabir Lokija pred vas stavlja dijapazon mračnih mahinacija svojstvenim bogu laži i prevare. Svako naredno doba otključaće još dva manja božanstva sa ili – ili izborom što dodatno povećava broj kombinacija i otvara dijapazon novih taktika i mogućnosti.

ss_91b801695bddc33024014570b1864861fc35cc64.1920x1080_resize

Jedinice koje možete trenirati podeljene su u trojku: pešadija, strelci i konjica, sa dodatkom mističnih stvorenja u vidu mantikora, gorgona, džinova i drugih, kao i antičkih heroja. Snage i slabosti su u klasičnom papir – kamen – makaze trouglu; Pešadija je jača od konjice, konjica od strelaca, strelci od pešadije, a kad se u to dodaju ranije spomenute karakondžule, Ahili, Herakli i opsadne mašine krkljanac može da počne.

Kontrole su standardno dobre kao u gotovo svim RTS igrama, a ako ste igrali barem jednu u životu nećete imati problema sa istim u Age of Mythologyju. Grafika je prilično bolja u odnosu na original. Modeli su 3D, a grafičari nisu škrtarili ni sa efektima, pa sad možete uživati u presijavanju vode i smenama dana i noći. Ipak, bez obzira na šminkanje ne može se pobeći od utiska da je u pitanju pregitovani i prelakirani polovnjak kod kojeg se sve mane otkriju dosta brzo. S druge strane, iako je muzička pozadina korektna, glasove u igri su dali ljudi koji, najblaže rečeno, treba da dobiju otkaz.najdiskutablinijeg momenta, cene. Age of Mythology: Extended Edition košta 30 dolara na Steamu što je, po našem mišljenju, preterivanje. Bez obzira na sentimentalnu vrednost i dobru zabavu koju AoM može da pruži, naročito sa Steam podrškom koju ova verzija poseduje, u pitanju je ulepšana verzija stare igre čiji ukupni kvalitet na opravdava ovako visoku cenu.

ss_8cd2910cdd8001dd5de2c884a85eb27529a6329d.1920x1080_resize

Za kraj dolazimo do najdiskutablinijeg momenta, cene. Age of Mythology: Extended Edition košta 30 dolara na Steamu što je, po našem mišljenju, preterivanje. Bez obzira na sentimentalnu vrednost i dobru zabavu koju AoM može da pruži, naročito sa Steam podrškom koju ova verzija poseduje, u pitanju je ulepšana verzija stare igre čiji ukupni kvalitet na opravdava ovako visoku cenu.

Age of Mythology: Extended Edition

0

• Dobro poznata strategija u novom ogrtaču