REVIEW: Blockstorm

Da li vam se dopao Minecraft? Da li volite igre sličnog tipa? Da li volite first person shootere? Ukoliko ste odgovorili sa „DA“ na sva tri pitanja, možete da čitate dalje. Blockstorm je kreacija ekipe koja se „krije“ iza imena GhostShark i predstavlja FPS naslov koji pozajmljuje skoro pa sve iz Minecrafta, ali sa fokusom ne na izgradnji već na napucavanju sa protivnicima.

ss_2fc28d70513e23c84539ff962cee181b5886a3f4.1920x1080_resize

To znači da pre svega igra poseduje nešto detaljniji sistem kreiranja lika. U „pixel-art“ maniru formirate svoje „drugo ja“ i slažete kockice kako biste do najsitnijih detalja napravili svog avatara. Kada završite sa tim, nakon odabira da li želite da igrate Deathmatch, Team Deathmatch ili Assault, upadate na server. Server je sastavljen od velikog broja mapa koje su kreirali dobri ljudi iz GhostSharka, ali i ličnih kreacija fanova igre (kojih u ovom trenutku nažalost nema toliko, ali o tome više kasnije).

ss_01daf7c0408588e03e81dfa846ccf28cd5262a75.1920x1080_resize

A kada se nađete na mapi, naći ćete se i u dobro poznatom okruženju Minecraft sveta, odnosno nečega što na njega jako, jako podseća. A u tom svetu ima svega – rastinja, drveća i drugih biljaka, zgrada, dvoraca, mostova, tornjeva, raznoraznih boja i oblika. Ono što je prvo važno pomenuti jeste da se sve što vidite oko vas može uništiti, kao što se može i sagraditi, pa to donekle stvara unikatni osećaj igranja jer vi (ili vaš protivnik) možete napraviti novi put tamo gde ga nije bilo ili pak zazidati neki postojeći. Ovo je unikatni gameplay element koji nije toliko čest u first person shooter naslovima. Svakako može da dovede do debalansa i učini igranje „nepravednim“ ali Blockstorm zasigurno „ne puca“ na kompetitivnu igru za turnire već na zabavu sa prijateljima u večernjim satima. U tom smislu – pun pogodak. Zamislite samo situaciju u kojoj vas juri protivnik a vi iza vas zazidate prolaz, pa dok se on trudi da ga sruši vi zapravo izbijete rupu na nekom neočekivanom mestu i pobegnete odatle, pa mu se prikradete sa leđa? Gameplay je dovoljno kvalitetan i podseća na neke old school shootere. Nema nepotrebnog mambo-jamboa već samo gotivnog napucavanja sa protivnicima. Headshotovi su takođe tu, a poziciju za pucanje ne samo da možete da pronađete već i da je stvorite!

ss_1e34d457df3c7221434522a504dc0f0cb3f72ac9.1920x1080_resize

Pun potencijal igra naravno ostvaruje u kreatoru mapa, kada se omogućava i vama a i drugim igračima da napravite neke svoje lude kreacije. Do sada su igrači napravili i sportske terene, replike poznatih građevina, kopije poznatih mapa iz drugih igara i mnogo toga drugog. Međutim, glavni problem sa kojim se Blockstorm susreće jeste – nedostatak komune. U 99% slučajeva ćete ući na prazne servere. Ne znamo kako trenutno ide prodaja ali sudeći po tome – ne baš dobro. A ako uđete na prazan server, nemate baš šta puno da radite, pa ćete verovatno brzo sa njega i izaći, tako da onaj sledeći koji dođe neće imati sa kim da se igra pa na taj način dolazimo do „negativne spirale“ u kojoj Blockstorm serveri nikada nemaju nikoga. Igra jeste u Early Access fazi na Steamu i potencijalno će stvari biti nešto bolje kada se pojavi puno izdanje, ali za sada situacija nije nimalo svetla.

ss_8a2590d737ff88741c82779a8bcb92cdd2d416be.1920x1080_resize

O grafici naravno ne treba trošiti reči pošto je u pitanju Minecraftovska igra. Ostaje samo da se nadamo da će se Blockstorm dopasti nešto većem broju ljudi kako bi serveri bili puniji i kako bi ovaj naslov imao priliku da zablista. Potencijal je tu.

Autor: Bogdan Diklić

Blockstorm

0