REVIEW: GRID Autosport

Grid Autosport je sve ono što očekujete od jednog simulatora vožnje, a niste u prilici da za tu potrebu iskoristite recimo Gran Turismo, jer ne posedujete sonijevu konzolu. Doduše, još jedna velika razlika deli GT i GA – fokus nije na garaži, skladištenim automobilim, „budženju“ i unapređivanju istih – Grid Autosport je 100% okrenut vožnji i trkanju.

I tu je Codemasters Racing odradio vrhunski posao. Osećaj vožnje je odličan i pravi naslednik hitova poput Pro Race Driver. Realistična fizika neće oprostiti niti najmanju grešku i ne očekujte da ćete se ovde provući sa dobro poznatim arkadnim driftovanjem viđenim u drugim igrama sličnog žanra. Nemojte da očekujete da sa 150 uletite u krivinu a potom mislite da iz nje možete da se izvučete sa ručnom kočnicom i malo okretanja volana. Nema ništa od toga.

ss_3bf699f8c47b2576614dae6ca13a02941c5fb6dc.1920x1080_resize

Da naslov ne bi bio previše težak, dizajneri su ubacili linije vodilje kao i organičeno „premotavanje unazad“ situacija u kojima ste napravili grešku. Ova opcija omogućena je samo u solo play modu i omogućava da iznova proživite određenu situaciju, što ne znači da ćete iz drugog puta biti išta uspešniji.  Protivnici će se „ravnati“ prema vama i biti taman toliko teži da vam pobegnu ukoliko pogrešite, i to će biti slučaj u svakom od pet modova igre – touring, endurance, open wheel, tuner i street. Svaki od modova ima svoju progresiju i to što uz uspešniju vožnju dobijate bolje sponzore i više iskustvenih poena.  Nećemo pojašnjavati svaki od ovih modova, jer su im imena dosta asocijativna, ali ćemo reći da vas Grid ne ograničava po pitanju toga koju ćete karijeru igrati u kom trenutku – kada vam jedna dosadi igrajte drugu, pa treću, pa se vratite na prvu. Potom probajte petu.

ss_3df023219419ef22aae478c9211a149bd6997703.1920x1080_resize

Sponzori određuju to koji su ciljevi koji će vam obezbediti dodatne iskustvene poene kao i koja ćete kola voziti. Dobro je što je čitav ovaj segment rešen putem tekstualnih menija pa ne postoje napredne animacije i efekti koji ovo pojašnjavaju. Još jednom – potvrda fokusa Codemasters racinga na samu vožnju. Takođe, sponzorski ugovori su kratkotrajni i traju jednu trku pa ne morate da brinete da se napravili pogrešan izbor.

ss_b85ed68a441d98a5de663ba46dabb9dd9e623109.1920x1080_resize

Sa druge strane, jedina negativna stvar koju možemo reći jeste da grafika nije na očekivanom nivou, iako slike iz igre to možda ne pokazuju. PC verzija izgleda čak i lepše nego varijanta za PS3/X360 ali ništa blizu Forze, Drivecluba ili Gran Turisma. Iz Codemastersa su se opredelili da igru ne razvijaju za next-gen konzole i ta odluka nam se čini i nije bila toliko dobra.  Sa tehničke strane pohvalno je što je Codemasters ubacio pogled iz kokpita, ono što su igrači zamerali u Grid 2, ali je realizacija iznova slabašna, pa ćete ovaj mod verovatno izbegavati.

ss_f36c6c926caef5adf50b2fa663b1d1d19cab2ad8.1920x1080_resize

Ovo naravno ne znači da je igra loša, samo znači da je pitanje šta se od igre očekuje i šta zapravo vi smatrate minimumom koji će vas zadovoljiti.  Ukoliko je to grafika, Grid Autosport nije za vas. Ukoliko je to sa druge strane sjajna igrivost i pre svega simulacija trke, onda Autosport ne smete propustiti.

Autor: Petar Starović

GRID Autosport

0