REVIEW: Transformers Rise of the Dark Spark

Naš podnaslov teksta jeste glup, ali složićemo se da je naslov igre koju opisujemo još gluplji. Dark Spark je inače kontrateža Allsparku i zapravo ni u jednom trenutku se neće „podići“ nego će mirno čekati da ga preuzmu ogromni roboti i tako kontrolišu vreme. To je ujedno i osnovna priča igre koja prati najnovije Transformers izdanje Majkla Beja. Nažalost, za razliku od relativno solidnih naslova War of Cybertron i Fall of Cybertron, koji ujedno nisu bili povezani sa Transformers filmom, ova igra je knjiški primer naslova koji se prave kako bi se prodali na krilima nekog drugog proizvoda, u ovom slučaju filma.

ss_66b3af9e0cb9ff2fbe2461300fef5bd3760253c2.1920x1080_resize

Sve u svemu, Optimus i drugari neće uspeti da spreče Lockdowna da se domogne Dark Sparka i samim tim počinje priča prožeta skakanjem kroz vreme napred i nazad, taman dovoljno da vas zbuni da ne obratite pažnju na radnju koja je u najmanju ruku blesava.

Budimo iskreni, ovaj akcioni naslov u trećem licu nije toliko loš, sam po sebi. Akcija je solidna, ništa zbog čega će vam vilica dotaći tastaturu ali daleko od lošeg. Arsenal naoružanja je impresivan a tu je i pokoja mini igra. Problem je zapravo u repetitivnosti i tome što nakon nekoliko minuta napucavanja sledi nekoliko minuta okretanja nekih poluga i pritiskanja dugmića, potom opet minuti napucavanja da bi potom usledili minuti poluga. I tako u krug.

ss_543acacc47a78e3e0f7ff96068e5f5de4b741c3d.1920x1080_resize

Zanimljivo je da kroz nivoe napredujete i dobijate mogućnost da otključate dodatke za naoružanje. Dodaci nisu jasno definisani već zapravo zavise od slučajnog odabira predmeta koji se nalaze u kutijama koje dobijate završavanjem zadataka, mini igara ili izazova. A u kutiji se mogu naći nova oružja, unapređenja postojećih pa čak i novi karakteri za online igranje. Pored njih, možete dobiti i „Tech“ i „Hack“. Prvi dodatak vas trenutno unapređuje na ograničeni vremenski period, dok drugi zapravo čini igru težom jer dodaje izvesne modifikatore u gameplay, ali vas zato nagrađuje sa više iskustvenih poena. Kada smo već u ovoj temi, šteta je što ovako zanimljiv sistem ima slabu primenu u praksi jer je svako oružje jednako efikasno protiv svakog protivnika i kada nađete ono koje vam najviše leži, druge verovatno nećete ni pogledati.

ss_bdd6b34d0083229365a38dc926cc530f0d22e14b.1920x1080_resize

Ukoliko uspete da izdržite kroz 14 misija, dobijate mogućnost da se oprobate u ulozi Grimlocka, T-Rex Dinobota iz filma. To je ubedljivo i najgori deo igre. Naslov u potpunosti ne može da obradi veličinu dinobota kojeg kontrolišete na pravi način i sve deluje tako trapavo i nabudženo da ga je potrebno što pre zaboraviti.

Kao da nije bilo dovoljno problema, evo još jednog – znate ono zbog čega se Transformersi tako zovu? Zbog toga što mogu da se, pa, transformišu? E pa u ovoj igri toga nema. OK, ispravićemo se. Ima, ali nema niti jednog razloga da iz robota pređete u avion ili automobil.  Napucavanje u robotskoj formi je ono što ćete raditi 99% vremena. Transformisanje je tu samo da biste videli da li vam taster na tastaturi radi.

ss_02e7b223c37e01df9663644e6acc4c50d95fd97e.1920x1080_resize

Online mod nudi kooperativu igru za četiri igrača na serverima koji su najčešće prazni. Možda i zbog toga što igra koja promoviše milenijumski sukob dve (nekad i više frakcija) zapravo ne nudi kompetitivni multiplayer.

Šta je Transformers Rise of the Dark Spark? Igra za vašeg šestogodišnjeg klinca koji se upravo vratio iz bioskopa oduševljen novim Transformers filmom. Eto šta je.

Autor: Bogdan Diklić

Transformers: Rise of the Dark Spark