REVIEW: Diablo III Ultimate Evil Edition

Čitava ova godina je odlična za fanove Diabla. Reaper of Souls je konačno doveo igru na onaj nivo koji smo želeli kada je osnovni D3 izlazio. Blizzard je zatvorio užasnu aukcijsku kuću. U avgustu su vlasnici konzola dobili Ultimate Evil Edition (što je PS4 i XOne igračima bio i prvi kontakt sa Diablom III), a neki od nas isprobavaju sveže instalirani patch 2.1 PC verzije.

image_41357_full

Ako čitate gornji pasus i pitate se “O čemu, bre, priča ovaj?”, verujte da ni nama nije jasno o čemu tačno da pričamo. Mislim, svi (bar mi koji čitamo i/ili stvaramo Play!) znamo šta je Diablo serijal i šta je Reaper of Souls, zar ne? No, ako ipak ne znamo, evo par kratkih rečenica. Diablo 3 je hack & slash RPG u kom je cilj besomučno (ali sa smislom i koncentrisano) kliktati po protivnicima kako bi oni u samrtnom ropcu izbacili nešto novca i opreme (a vi dobili iskustvo). Novac i opremu (i iskustvo) koristite da biste bolje i efikasnije kliktali po karakondžulama koje vas napadaju, a u službi su vrhovnog zla – Diabla, sve dok ne stignete do njega (ili, spoiler alert, nje!). Kada spasete svet, ubivši vrhovno zlo, onda možete sve od početka sa istim ciljem. Vredna ekipa iz Blizzarda zatim sedne za sto i napravi ekspanziju u kojoj ispravi gomilu stvari koje su nervirale igrače, da im novo vrhovno zlo i ponovo ih natera da besomučno klikću (i skupljaju novac, opremu i iskustvo) i pritom budu beskrajno srećni.

Gore navedena formula funkcioniše, što dokazuju silne prodate kopije Diabla, Diabla 2, Diabla 3 i svih pripadajućih ekspanzija (o klonovima da ne pričamo), kao i zakrvavljene oči autora ovog teksta koji se, zahvaljujući pomenutom 2.1 patchu, ponovo odlučio da isfarmuje najbolji gear za svoju Mončicu (female monk, očigledno).

image_41363_full

Ono o čemu bismo mogli više da pričamo su razlike između verzija za PC i konzole. Osnovna je kontrolni sistem. Ono što su na PC-u tastatura i miš, na konzoli je gamepad. Moramo naglasiti da u redakciji smatramo kako su sve alatke za igru podjednake, ali da ipak ima igara kojima neki kontroler leži bolje od nekog drugog. Trkačka igra = volan; simulacija letenja = džojstik; fudbal = gamepad; TPS akcija = gamepad; tuča = arcade stick; FPS = tastatura + miš. RPG bismo svrstali kao žanr kom prirodno leže tastatura i miš, međutim Diablo III je pravi, iako ne jedini, primer da i gamepad može da bude savršeno sredstvo za RPG, ako se sama igra malo prilagodi.

Ultimate Evil Edition je doživeo upravo to prilagođavanje. Meniji su promenjeni, a ova cirkularna varijanta savršeno brzo i jednostavno omogućava da opremite lika po želji, ili mu kupite novu opremu, ili podesite skill set onako kako je potrebno. Sama igra je, rekli bismo, nešto sporija od PC verzije, što pomaže prilikom borbe. Najveća razlika se oseća u kretanju lika kog vodite, pošto umesto jednostavnog klika mišem, sada pečurkicom navodite borca među neprijatelje (ili dalje od njih). Samim tim, umesto standardnog H&S osećaja, dobijate feeling kao da igrate arkadnu igru u izometrijskoj perspektivi (tabačinu ako ste meele karakter, pucačinu ako ste ranged karakter). Još jedan plus tom načinu kontrole je ubačena mogućnost izbegavanja protivničkih napada kotrljanjem u željenu stranu.

image_41355_full

Ostale razlike su više kozmetičke prirode, mada zbog prirode same igre to i nije toliko bitno. Iako je grafika na PS3 i X360 ipak slabija na PC-u, na PS4 i XOne je to jedva primetno (a u nekim situacijama nam se next-gen konzolna verzija više dopala nego PC). Na kraju krajeva, bitno je samo da sve bude brzo, pregledno i funkcionalno, a to u Diablu III nije problem ni na jednoj igračkoj platformi.

Multiplayer takođe funkcioniše kako je zamišljeno, bez preteranog laga ili problema u komunikaciji sa suigračima, tako da i tu ovo izdanje zaslužuje preporuku.

image_41366_full

Za kraj ostaje pitanje, da li nam je Ultimate Evil Edition potreban? Imamo tri odgovora. Ukoliko ste PC igrač koji ima i neku konzolu, ova verzija Diabla 3 nije nimalo neophodna, ali je osećaj prilikom igranja dovoljno različit, da ćete na trenutke osetiti kao da igrate potpuno novu, jako dobru igru. Dakle, ako ste baš fan serijala, probajte. Ukoliko ste PS3/X360 igrač, Reaper of Souls dodatak donosi sasvim dovoljno poboljšanja i noviteta u odnosu na vanila D3 da ćete verovatno progutati i to što plaćate punu cenu igre. Ukoliko ste PS4/XOne igrač, onda dileme nema – Diablo III: Ultimate Evil Edition je vrhunska igra koju morate imati u svojoj kolekciji.

Autor: Luka Zlatić

Diablo III: Ultimate Evil Edition

0