REVIEW: NHL 15

Ponovo nam dolazi to doba godine, doba kada ledeni oklopnici NHL lige svake večeri klizaju po ledenoj površini, jure za pakom i ne prezaju ni od čega (što pravilima nije zabranjeno) da dođu do pobede, a posle duge sezone i do čuvenog pehara lorda Stenlija. Takođe, vreme je da nam po dvadeset i neki put šaka dopadne nova igra iz EA SPORTS-ove NHL serije. Već godinama jedna od najboljih sportskih simulacija konačno prelazi na next-gen i u sada već čuveni Ignite engine. Očekivanja su velika, publika je u transu, a na ledu se dešava sve i svašta.

nhl-15-maple-leafs

Prvo što vidimo je elegantno redizajnirani meni koji je prilično minimalističan, a opet potpuno u skladu sa modernim konzolnim interfejsima. Lako ćete se snaći u njemu i doći do prve utakmice, a kada ona počne oduševiće vas nova prezentacija. Da, u osnovi je sve isto kao i ranije, a opet zahvaljujući saradnji sa NBC-em sve je nekako profesionalnije i mnogo bliže pravom TV prenosu. Komentatori su bolji, kamera je življa, a grafika je, naravno, primetno bolja nego što je bila. I same utakmice su bolje nego što je to bio slučaj ranije, igrači se ponašaju prirodnije, koškaju se u prekidima, a ponekad se i potuku, baš kao u pravom NHL-u. Osećaj njihovog kretanja po ledu, a naročito udara kod bodičeka je skoro savršen. Značajno je unapređeno i kretanje paka, koji je ranije ipak bio mnogo više kao lopta, a ne kao pločica. Ovoga puta, fizika mu je napisana od nule pa po prvi put imamo vrhunsku iluziju njegovog kretanja. Trenerske opcije tokom utakmice, momentum koji se menja u zavisnosti od rezultat i situacije na terenu i slično su i dalje na jako visokom nivou, pa možemo reći da je sam osećaj igranja hokeja skoro savršen. Doduše, ako se izuzme par sitnijih bagova koji će možda biti ispeglani u sledećim patchevima, a koji su ipak očekivani za prvi nastup igre u novom engineu. Dakle, ukoliko ste ikada pre uživali u hokejaškoj utakmici igrajući neki NHL, i sada ćete, možda i više nego ranije.

Naravno, iako je gameplay najvažnija stvar, kako igračima igra ne bi dosadila tu su razni modovi, kako u varijanti za jednog, tako i za više igrača. I tu, naprasno, dolazi do problema koje nismo očekivali i koji ostavljaju prilično gorak ukus u ustima, iako EA pookušava da ih sanira u hodu. Najmanji problem je to što na kraju utakmice nema proglašenja tri zvezde (najbolja igrača) što je NHL tradicija i u stvarnosti i u ovom serijalu. A to će biti ubačeno već u sledećem patchu.

nhl-15-oilers

Mnogo veći problemi su, dakle, modovi koji nedostaju, a lista je bezobrazno velika. Kada pričamo o multiplayeru, u vanila verziji NHL 15 imamo samo klasične utakmice. Što je relativno podnošljivo kada se grupa drugara nađe na gajbi pred konzolom i igra se uz grickalice i osvežavajuće piće (promovišemo zdrav život!), ali je nedopustivo da ne postoji bilo kakav on-line teamplay. EA obećava da je to nešto što će se pojaviti u prvom patchu, ali ipak… Čak i kada bismo to oprostili, šta je sa GM Connected modom koji nas je oduševljavao, a da ne pričamo o EA SPORTS Hockey League modu koji nam je dopuštao utakmice 6 na 6, u kojoj svakog igrača na ledu vodi drugi igrač iz sopstvenog doma (taj mod je debitovao još u NHL 09!).

nhl-15-ovechkin

Situacija nije ništa bolja ni kod single playera. Nema Season moda, pa morate da igrate u Be a GM modu, ukoliko želite celu sezonu, a tu će mnoge igrače smoriti višak menadžerskih opcija koje moraju da ispoštuju. Nema Winter Classic utakmica koje se igraju na otvorenom, a ne postoji ni sjajni Action Tracker koji je bio skoro savršen sistem za gledanje usporenih snimaka spektakularnih detalja tokom jedne utakmice. Nemoguće je editovati postojeće igrače, kreiranje sopstvenih je manje intuitivno nego ranije, a ako biste kreiranog igrača da ubacite u Be A Pro mod, koji je nekada vodio igrača od nižih liga do statusa super zvezde, sada ćete odmah igrati ravnopravno sa najboljim igračima… Razumemo da postoje igrači koji ne bi da se akaju po Wilkes-Barre Scrantonu kada mogu odmah da zaigraju za Pittsburgh, ali bar ostavite opciju za one koji vole da prožive čitavu karijeru.

nhl-15-stars

Uglavnom, ako je NHL 10 bila igra koja je naterala potpisnika ovih redova da kupi PS3, NHL 15 nije igra koja će ga naterati da kupi PS4. Potencijal je tu, utakmice su skoro savršene, ali sve ono što je postojalo pre samo godinu dana, a danas ne postoji je preveliki manjak. Ukoliko EA iskoristi sledeću godinu da vrati sve to, i to kako treba, u NHL 16, biće to opet jedna od najboljih sportskih simulacija, ovako je u pitanju samo jedna jako dobra igra i veliki propušten potencijal.

Autor: Luka Zlatić

NHL 15

0