Opisi igara

REVIEW: Residue

Pre nego što uzmete da odigrate ovu igru, važno je da znate par stvari o njenom glavnom protagonisti . Aralsko jezero bilo je 4. po veličini jezero na svetu, slane vode, nalazilo se u centralnoj Aziji između današnjih republika Uzbekistan i Kazahstan. Tužna priča ovog jezera jedna je od najvećih prirodnih katastrofa ikada. Šesdesetih godina prošlog veka neke sovjetske glavonje došle su na „genijalnu“ ideju da vode koje napajaju ovo jezero iskoriste za pravljenje irigacionih sistema koji bi podstakli razvoj poljoprivrede u regionu oko jezera. Posledica nepromišljenog odvođenja vode sa jezera jeste da u roku od samo četrdesetak godina ovo ogromno jezero (veliko skoro kao cela Srbija) se svelo na svega 10% svoje veličine i nastavlja da nestaje! Ono danas u suštini više ne postoji, već je ostalo nekoliko manjih jezera i ogromna pustoš na površini sa koje se voda povukla. Ova ekološka katastrofa epskih proporcija najveći je spomenik ljudske nemarnosti prema prirodi i upozorenje šta nas očekuje ukoliko se prema našoj planeti ne odnosimo sa poštovanjem.

ss_596e0b323d24d433b618de8625fcbb7e18071c40.1920x1080

Kao što ste mogli da zaključite iz uvoda, glavna tema ove igre se vrati oko Aralskog jezera. Cela igra se odvija na napuštenim brodovima koji su ostali u aralskoj pustoši. Nikolai Sitvin, menadžer jedne velike korporacije, uspeva da ubedi svoju firmu da vrši potragu nafte u regionu isušenog jezera, a njegov iskonski cilj zapravo je da pokuša da vrati život jezeru, koristeći resurse te bogate korporacije. U ceo poduhvat krenuo je ranih 90ih, i u igri ga zatičemo u sadašnjem vremenu, na već davno napuštenoj lokaciji posle nejasne katastrofe koja je zadesila ekspediciju, sa svojom glavnom saradnicom, Elenom Ostrovky, ćerkom lokalnog tajkuna koja je takođe vođena željom za bolji svet. Njih dvoje pokušaju da dovrše plan – eksplozivom da oslobode podzemne vode ispod pustoši i time obnove jezero. Ali stvari se ni tu ne odvijaju kako treba, a u celu priču se umešaju i Elenin sin Emilio i njegov deda Jumagul.

ss_cc892a995fa7528e59039bef7a1dd6096db5773b.1920x1080

Kroz igru vodite Nikolaia, Emilia i Jumagula, i svaki od njih ima svoju specijalnu mogućnost, koja karakteriše gejmplej njihovih instanci. Emilio može da skače i brzo roni, Jumagul ima lampu kojom osvetljava mračne delove, a Nikolai ima kuku sa mehanizmom za povlačenje oko struka, kojim sebe prenosi sa jedne lokacije na drugu. Gejmplej je maksimalno uprošćen i vidi se da služi čisto formalno, jer ova igra je više interaktivna priča nego igra per se. Mahom sve što treba da radite je da idete od tačke A do tačke B i otkrivate pozadinu priče i idete ka kulminaciji. Priča se odmotava flešbekovima koji se dešavaju na lokacijama kroz koje prolazite, ili pronalaženjem dokumenata koji se ili vezuju za priču igre, ili iznose podatke u vezi katastrofe ovog jezera. Nema nikakvih kvestova, nikakvih logičkih zagonetki ili kompleksnih platformerskih problema, najoguljenija osnovna platformer igra, nema ni neprijatelja, mada možete da poginete ako padnete ili se zadržite u vodi previše dugo.

Grafika je 2D sa poprilično retro crtežom koji nam se čini da se odlično uklopio u ambijent pustoši nekadašnjeg jezera i napuštenih brodova. Ono malo lokacija u igri bogato je raznoraznim sitnim detaljima i to je za pohvalu. Animacije su krute i neprirodne, ali se uklapaju uz retro grafički dizajn. Simpatično je dizajniran meni i izbor jezika koji se radi spuštanjem i dizanjem zastava na palubi broda. Glasovi u igri su urađeni apsolutno amaterski, verujemo da je ekipa koja je radila igru pozvala ortake jedno veče da snime to uz pivo na  mikrofonu web kamerice. Šteta, jer ima nekih odličnih monologa i dijaloga, koji su mogli bolje da zvuče uz neke ozbiljnije glumce.  Muzika je zato sjajna i nosi nekakvu setu u sebi, idealan izbor da naglasi beznađe i smrt u pustoši koja je nekada bila skoro pa more. Zvučni efekti su siromašni, i ima ih malo, odnose se na zvuk vode, eksplozije i još par akcija koje proizvode zvuk u igri.

ss_e7a518fff7a424fdb45966dbfd4aa10b30002855.1920x1080

Definitivno od ove igre ne očekujte veselu zabavu kako se obično očekuje od nekog platformera, ovo je igra koja ima i želi da ispriča jednu nesvakidašnju priču i bavi se jednom ozbiljnom i zanimljivom temom, koju čovek ne bi očekivao da vidi u jednoj igri. Osim glavne priče, kroz igru se provlači i puno životnih pitanja koje čovek sa sobom nosi, i ona se stavljaju kroz prizmu mudrog starca, ali i odvažnog dečaka. Ako hoćete da saznate po nešto u Aralskom jezeru i njegovoj tragičnoj sudbini  i „pročitate“ jednu zanimljivu audi-vizuelni priču, odigrajte ovu igru, neće vam oduzeti puno vremena, jer ne traje više od 2 sata, a daće vam temu za razmišljanje.

Autor: Nikola Savić

Residue – Final Cut

6.5

65

6.5/10

Za:

  • Nostalgična 2D Grafika
  • Tematika priče

Protiv:

  • Siromašan gejmplej
  • Tehničke manjkavosti
Comments
Play!Zine - preko 12 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Play!Zine 2006-2019

To Top