REVIEW: The Long Dark

Hinterland Studios okupio je veliki broj poznatih faca iz gaming industrije, poput Raphael Van Lieropa, Ala Lawrance, Hokyo Lim, Dave Chan i drugih a svi oni su radili na velikom broju dobro poznatih AAA naslova. Međutim, nijedan nije bio kao The Long Dark. Možda i zbog toga što je ova igra nešto posebno. Ne toliko originalno, ali drugačije.

Nakon globalne kataklizme koja u potpunosti menja svet, William Mackenzie, pilot, biva oboren od strane nepoznate sile i preživljava pad aviona u sred negostoprimljivog severa hladne Kanade. I tu počinje vaša igra. Međutim, u Early Access fazi u kojoj se TLD trenutno nalazi, možete igrati samo Sandbox mod, a ne i singleplayer, koji će biti izdavan poput TV serije, po epizodama. Ovo je ujedno i prva zamerka koju imamo. Možda su se na The Long Darku „slomila koplja“, ali pomalo nam je preko glave naslova koji odlaze u Early Access samo da bi počeli da se prodaju, a da ne nude ništa specijalno. Težina ovoga još je veća kada se zna da je The Long Dark uspešno finansiran na Kickstarteru još oktobra prošle godine i to za ne mali budžet od 256 hiljada, doduše kanadskih, dolara. Postavlja se pitanje, šta su dizajneri radili godinu dana i zbog čega im četvrt miliona nije dovoljno da završe sve započeto, već žele da „uz saradnju sa komunom“ doteruju igru i potom izdaju singleplayer.

ss_4fb59f7aab9d0db45ebf0e51b01a5a4917ed41c8.1920x1080

Bilo kako bilo, pred nama je interesantno dizajnirana igra za koju tvorci kažu da je simulacija preživljavanja u prvom licu. I zaista je tako – igra ne poseduje nikakav displej gde možete saznati bilo kakve informacije, nemate nikakve savete niti putokaze, zamislite da ste se zaista nekim čudom našli u sred divljine – tako izgledaju prvi trenuci igranja The Long Darka. Grafika je veoma zanimljiva i veoma simpatična, ali to ne bi trebalo da vas odvede u pogrešnom smeru i sugeriše da je The Long Dark jednostavna i „druželjubiva“ igra. Ona je zapravo sve suprotno – morate da istražujete i otkrivate a ne znate gde se nalazite i kuda da krenete. Morate da skupljate potrepštine i zalihe, a nemate gde da ih pronađete, morate da otkrijete šta se dogodilo sa planetom, ali i da preživite. Sve deluje kao najavni tekst nekog filmskog trejlera, ali nije daleko od istine.

Ukoliko ste igrali Proteus, simpatičnu „istraživačku“ igru koja naizgled nema cilj, The Long Dark će vam biti poznat. Ukoliko ste igrali STALKER i možete da ga zamislite bez elemenata pucanja iz raznoraznog oružja, onda već znate šta možete da očekujete ovde. Igra vas forsira da obratite pažnju na veliki broj elemenata koje u drugim naslovima ne možete pronaći  – unos kalorija u organizam, spoljašnja temperatura i izloženost ekstremnim uslovima, temperatura tela, glad i žeđ, umor, promrzline i sve drugo što nesretni izgubljeni u severu Kanade u stvarnom životu moraju da prožive i uzmu u razmatranje kako bi dočekali jutro, morate i vi u The Long Darku.

ss_52d963d201980fe4bfcadd52f0bf3d611ff21fee.1920x1080

Dobro obratite pažnju na to kada sviće a kada pada mrak ukoliko želite da napravite put od jednog mesta do drugog. Pogledajte i koja je temperatura i koliko imate na raspolaganju vode i hrane. Nemojte da zaboravite da pored toga što divljina izgleda lepo prekrivena snegom dok se iznad vas nalazi Severna svetlost, možda samo nekoliko desetina metara iza vas vrebaju divlje životinje, gladne i željne da pojedu malo svežeg mesa.

Ono što igra dobro prenosi jeste sjajna atmosfera „ničega“ i jednog malog čoveka u sred tog ničega. Sjajan je i osećaj kada nakon pešačenja više desetina minuta ipak dođete do nečega – kuće, prikolice, napuštenog naselja, postrojenja … Ali pitanje je da li tu ima nečega korisnog, da li ćete tu naći spas od promrzlina, ili ćete naleteti na nekog drugog preživelog koji nije baš prijateljski nastrojen? Svet u kojem je tehnologija uništena u sekundi i nema više struje, telefona, televizora, interneta, automobila, svet je u kom ljudi nisu sigurni, niti posebno poverljivi. A ni drugi ne mogu baš da se oslone na vas jer ćete više no dovoljan broj puta upravo vi biti u prilici da odlučite da li ćete učiniti dobro delo za sve, ili se pak odlučiti da ste ipak sami sebi najvažniji. Drugi preživeli možda i znaju nešto što vi ne znate, istražili su drugi deo mape na koji vi niste ni kročili, da li njihova znanja mogu da vam budu od koristi?

ss_a0e0495a9128c1bb97b91d65a335ecde7de60eb0.1920x1080

Ovde se ujedno javlja i taj glavni problem nedostatka singleplayer kampanje. Sandbox je zanimljiv, može da traje 10 minuta, može da traje sat vremena, ali ne nudi ništa specijalno sem lutanja okolo i traganja za nekakvim odgovorima i naravno, preživljavanjem. Skupljate drva da zapalite vatru u kući u kojoj ćete i da prenoćite, ali bi dobro bilo da se i naoružate za slučaj da u toj kući neko i dalje živi … dobro je usput pokupiti i nešto snega od kojeg možete da napravite vodu, ali i paket lekova koji je ostao iza leša osobe koja nije bila baš vaše sreće.

Sve u svemu, The Long Dark ima veoma veliki potencijal da bude izuzetno interesantan naslov namenjen onima koji žele da zariju glavu u tematiku preživljavanja, koji su spremni da investiraju dovoljno vremena u putovanje, pretragu, otkrivanje i snalaženje i koji će svakako biti više nego zadovoljni kada otkriju nešto novo, nađu dovoljno zaliha ili jednostavno prežive još jednu noć. Ipak, nismo sigurni da bi čak i ti i takvi trebalo da se upute u kupovinu naslova pre nego što Hinterland odluči da ubaci i mod sa pričom odnosno misije za jednog igrača epizodnog tipa.

Autor:
Bogdan Diklić

The Long Dark