REVIEW: Sherlock Holmes Crimes & Punishments

„Ne!“ rekao je vaš autor sebi, „nećeš početi ovaj tekst klišeiziranim Holmsovim govorom.“ I nekako sam se suzdržao od toga, pa možemo da pređemo odmah na našu ovomesečnu hit avanturu. Crimes and Punishments je još jedna u nizu avanturističkih video igara o Šerloku Holmsu, ali takva da lestvicu definitivno diže za nekoliko koplja i menja koncept u velikoj meri.

Kroz igru pratimo (tj u ulozi smo) našeg pronicljivog britanskog detektiva kroz šest misija, odnosno slučajeva koji u osnovni predstavljaju 6 mini epizoda ove igre, sa slabašnom zajedničkom vezom. Svaka od ovih priča je kvalitetno napisana sa intrigantom početnom postavkom, koja će činiti da želite da rešite slučaj i saznate sve detalje što je pre moguće. Neki od slučajeva će na kraju ostaviti više pitanja nego dogovora, odnosno prostora za igrača da sam stvori predstavu o tome šta se zapravo dogodilo. Gejmplej je uveo dosta novina u odnosu na standardne p&c avanture. Počev od toga da uopšte nema  klasičnih  „uperi i klikni“ momenata, već će Holms svojim pronicljivim okom analizirati sredinu i naglašavati sumnjive i bitne predmete. Ovde se u startu ističe jedan od problema igre, a to je da ona nekako previše vodi igrača za ruku, a rekli bismo da jedna detektivska igra sa Šerlokom treba da bude vrhunski izazov za sve igrače, a umesto toga prosto kao da Holms sve radi za oboje, te vama ne ostane puno posla ( Votstone, razumemo te!). Da naglasimo – sjajno je gledati Holmsa kako u svojim inspirativnim naletima proniče u srž svih slučajeva, pre svega zahvaljujući odličnom scenariju i vrhunskoj glumi, ali bi možda igrači ipak želeli i po nešto za sebe.

ss_5cad29659e6efafa16591347f26b32826cb9d46b

Postoje tri osnovne faze rešavanja slučaja, prvu smo već  pomenuli (traženje fizičkih dokaza), druga je intervjuisanje i ispitivanje žrtava i osumnjičenih. Ovde vam gameplay daje na raspolaganje „čitanje“ ličnosti i karakteristika vaših sagovornika, gde Holms u startu sklopi mentalnu konstrukciju ljudi naspram njega na osnovu određenih stvari koje analizira, pa tako sklopljena slika daje više prostora za postavljanje pravih pitanja i izbegavanje neželjenih situacija. Na kraju, treća faza je istraživanje, gde Holms na osnovnu sakupljenog materijala pokušava da sklopi slagalicu i dedukcijskim povezivanjem reši slučaj. Slučajevi vam nude i moralne dileme na kraju, koje se mogu ticati sudbine žrtava i krivaca.

Ono što ovu igru zaista krasi jeste savršena viktorijanska atmosfera i celokupan šmek jedne Šerlok Holms priče. Vidi se da je igra pod velikim uticajem skorašnjih filmskih i TV ostvarenja o Šerloku Holmsu, ali je Frogwares i te kako uspeo da utisne lični pečat svoje vizije avantura Šerloka Holmsa, pa je sve to ispalo sjajno. Grafika je zasita odlična, pogotovo ako znamo da je u pitanju jedna avantura, gde je vrhunska grafika sekundarna stvar u razvoju. Animacije su prirodne i glatke, a teksture detaljne. Glumci koji su pozajmili glasove su neverovatni i zaista je uživanje slušati razgovore i monologe kroz igru. Kada sve to prati i odlična muzika koja se nenametljivo uklapa u ambijent, dobijamo jednu zaokruženu audio-vizuelnu sliku.

ss_f76d4efdf8a399c81cfc368f2e4fe597cfcfceba

Ne postoji razlog da propustite ovaj naslov, čak i ako niste ljubitelj avantura, jer verujemo da volite Šerloka Holmsa ,a igra je prijatna, ne previše dugačka,  i ne zahteva puno mozganja, tako da ćete uživati u zanimljivim slučajevima koji će se otvarati pred vama, dok pratite sjajne tokove misli glavnog protagoniste.
Autor: Nikola Savić

Sherlock Holmes Crimes & Punishments

0