REVIEW: Depth

S obzirom na uspeh koji su ajkule postigle na filmskom platnu i malim ekranima, bilo je samo pitanje dana kada će nas ovi predatori plašiti i na našim kompjuterima. Studio Digital Confectioners je ugrabio priliku i izbacio igru Depth, akcionu bitku ljudi i ajkula iz prvog lica.

Ova igra se prvi put pojavila 2009. godine, kao mod za Unreal Tournament 3. Tada se igra više bazirala na šunjanju i izbegavanju, nešto kao podvodni Tomb Raider. Igra koju sad imamo pred sobom najlakše možemo opisati kao arenu pod vodom.

Depth je čistokrvna multiplayer deathmatch igra koja podržava do 6 igrača u isto vreme ( 4 ronioca i 2 ajkule ), kao i mogućnost vežbanja sa botovima. Igre nisu vremenski ograničene, svaki tim ima ukupno 30 života, i ko prvi do nule gubi. Ako igrate kao ronilac, vaš cilj će biti sakupljanje podvodnog blaga i ubijanje zubatih nemani. U tome će vam pomoći robot S.T.E.V.E, koji će otključavati trezore da biste lakše došli do plena. On u isto vreme predstavlja neku vrstu baze oko koje igrači formiraju prsten za odbranu. Pare koje zaradite, što od blaga što od ubijanja ajkula, trošićete na oružje i opremu, među kojima su razni pištolji, puške, harpuni i mreže, ali i mine i sonarna oprema, kojom ćete lakše otkriti gde vam je neprijatelj.

ss_3579b6b41fa4a39bad4242394b6a8849111e8689

Sa druge strane, velike bele ajkule nemaju nikakvo oružje i opremu (sada negde bondovski negativac plače), ali zato evoluiraju i poboljšavaju se. Sa svakim ubistvom, dobijate jedan evolucioni poen, koji trošite na unapređenja, kao što su brzina, snaga, izdržljivost, bolji sonar. Jedna od interesantnijih je Razor Fins, koji vam ojačava peraja, tako da njima možete da sečete ronioce ako prođete pored njih. Takođe, ajkule kao veće i jače, mogu da probiju određene prepreke, i na taj način izvrše iznenadni napad.. Pored ljudi, meta je i robot, koji ako ga dobro udarite usporava sa radom, i primorava ronioce da se duže zadrže u jednom delu nego što bi trebalo. Najefikasniji i najbrži način ubijanja je da svoj ulov mlatarate  na sve strane, kako bi što brže iskrvario. To se postiže mrdanjem miša, što naravno podrazumeva i pomeranje kamere. Da li vidite problem u najavi, ako želite da uhvatite protivnika u sobičku sa dva mala otvora, a tu ima još ronioca naoružanih do zuba??

Razmišljanje i takticiziranje je bitno u ovoj igri, i to za oba tima. Ronioci imaju brojnost na strani, ali ako ne postoji timski rad, ajkule će jesti jednog po jednog, i na taj način doći do pobede. Za sada, kao najbolja taktika su se pokazale podvodne mine, koje ako se postave na strateška mesta mogu biti odlična odbrana, mada jednokratna. Ajkule još više moraju da koordiniraju svoje napade, kako bi na najbolji način iskoristile svoje prednosti. Iako ih ima manje, dobro odrađeni napadi će dovesti do zbunjenosti ronioca, kao i panike, što će dosta olakšati posao, pogotovo još kad se dodaju iznenadni napadi iza zidova.

ss_038576f82c199a780929cb2cf7ad554f316cb1ee

Što se tiče lokacija, za sada su u ponudi 5 mapa. Razne podvodne ruševine i olupine su očekivani tereni kada je u pitanju ova tematika. Na vizuelnom polju, sve izgleda istovremeno i lepo i zastrašujuće. Ostaci astečke civilizacije, potonuli brodovi i naftne platforme u tmini okeana poprilično doprinose horor atmosferi. Naravno, igrači bi mnogo više uživali u okolini, da kreatori nisu želeli da dočaraju mrak okeanskih dubina, tako da ćete morati da povećate osvetljenje u igri da biste videli sve oko sebe. To će vam pomoći i u samom igranju, jer brzo snalaženje u malom prostoru je bitan faktor, a ako želite da uletite i izletite sa žrtvom u ustima, bilo bi dobro i da vidite gde su vam izlazi. Mehurići vazduha i tragovi krvi u vodi su veoma lepi detalji, kao i leševi koji su vidno izgrickani ili upucani. Kretanje u vodi je većim delom realno odrađeno ( osim ajkule koja pliva unazad ), i igrači će morati da se naviknu na kretanje u svim pravcima. Kao i u drugim igrama ovog tipa, zvučna podloga se svodi na same efekte iz igre, a muzika je prisutna samo na početnom ekranu. Dobar sluh će vam trebati da preživite, jer jedino upozorenje koje ronioci dobiju da im je nešto za vratom je njihov ubrzan rad srca. Tako da, kad krene srce da lupa, harpun u ruke i širom otvorite oči.

Depth je odlično odrađena igra, i može se reći gotov produkt, što se ovih dana ne može reći ni za neke hitove iz velikih kuća. Dodatna prednost je i to što je cela igra “teška” dva gigabajta, tako da će uvek biti mesta za nju na hard disku vašeg kompjutera. Velika mana je cena koja je, za sadržaj koji nudi, previsoka. Ako bi se razvojni tim obavezao da izbacuje samo besplatan material do daljnjeg, onda bi i moglo da im se progleda kroz prste. Do tada, ako ste veliki fan ovog žanra, i treba vam nešto dok čekate Evolve ili neku sličnu igru, ovaj naslov će vam na dobar način popuniti vreme do tada, a možda čak i na duže staze. Svi ostali, ako nemate para za trošenje, zaobiđite igru sada, ali stavite je negde na listu i pratite razvoj obavezno, jer uz malo dodataka, ova igra bi mogla postati vredna para koje date za nju.

Autor: Ivan Danojlić

Depth

0