REVIEW: Space Hulk Ascension

Ako ste deca sa kraja prošlog i početka ovog veka, Hulkamania vam možda ne znači ništa. Ako ste nešto stariji, onda verovatno znate o čemu se radi, ali to onda znači da ste slobodno vreme rasipali na gledanje američkog lame TV programa umesto na recimo board igre kakva je bila Space Hulk. Upravo na osnovu te igre je napravljena i ova PC adaptacija.

Space Hulk Ascension je potezna strategija smeštena u Warhammer univerzum (šta sve nije strpano tamo). Kroz seriju misija vodite svoje Terminatore (nemaju ama baš nikakve veze sa Švarcenegerom) u pokušaju da sa mape istrebite Genestealere koji neodoljivo podsećaju na Aliena. Vaša gospoda Terminatori imaju tako živopisna imena da se, sudeći po njima, ova igra komotno mogla zvati „Rimski senat vs. Alien“ , ali to nije nešto zbog čega ćete mrzeti ovu igru.

ss_53992ce43ec44b7d538603bc9c578cd7feddcd6e

Pazite dobro kako ćete početi ovu igru. Pod tim mislimo da nikako, ali nikako, ne propustite da odradite tutorial. Možda ćete u njemu ostati i celih nekoliko sati, ali je i to bolje nego da se zaglavite u prvoj misiji kampanje i u naletu besa obrišete igru, razbijete monitor i odete na basket da se izduvate.

Posle uspešno odrađenog tutorijala, dobijate svoj tim Terminatora i krećete u kampanju koja se uglavnom sastoji od „očisti svaki kutak mape“ misija i eventualno istraživačkih „nađi ovo, donesi ono..“ pohoda. Space Hulk je iritirajuće mračan. Okruženje je toliko mračno da igranje ovog čuda postaje jako zamorno nakon već pola sata. Ako tome dodamo da uvek morate biti na oprezu kako ste pozicionirali člana ekipe u prostoru, da li vam je ostalo dovoljno AP (action points) za postavljanje u odbrambeni položaj (overwatch) i slično, dobijamo veoma tešku igru. Kriva učenja je veoma oštra, pogotovo ako svemu navedenom dodamo i kompleksan interfejs. Nešto kasnije, kada malo dublje zagazite u kampanju, stvari postaju jednostavnije (ali ne mnogo).

ss_bce9f19a70bd5ebf1037569cf95d44d8897e0f37

Sam gameplay bi izgledao otprilike ovako: pomerate jednog po jednog člana ekipe, zatim u zavisnosti od broja AP-a ili prepreke koja vam je na putu, birate između pucanja, interakcije sa preprekom ili zauzimanja odbrambene pozicije. Svaki od članova tima ima sopstvene akcione poene koje koristite prema nahođenju i prema datoj situaciji. Jednom kada naučite kako AI neprijatelja funkiconiše, biće vam lako da pravilno rasporedite ceo tim u svakoj situaciji i zaštitite se u potpunosti. Ovo je veoma bitno uzevši u obzir da se karakondžule pojavljuju i na mestima gde ste već bili i koja smatrate sigurnim. Iritirajuća stvar je da vaši saborci vide samo ispred sebe(!) i uredno će ignorisati pretnju koja dolazi sa strane. Sve ovo doprinosi napetoj atmosferi, a vrhunac je prozor u gornjem desnom uglu ekrana, koji vam daje pogled iz prvog lica iz perspektive člana ekipe koga trenutno kontrolišete. Zamislite situaciju u kojoj se iz mrklog mraka pojavljuje zubati alien tik ispred vašeg lica. Brrr, nimalo prijatno.

Imajte u vidu da se radi o vrlo teškoj igri

U igru je uveden i roleplay element, u smislu levelovanja ekipe i implementacije talenata u različite sposobnosti ili unapređenje arsenala oružja. Ovo ima smisla, pogotovo u kasnijoj fazi igre, kada su i neprijatelji sposobniji i kada vas i najmanja greška može koštati restarta misije. Takođe, nešto što nikako ne treba da radite je da se emotivno vezujete za članove vašeg tima. Ponekad uspešna misija podrazumeva žrtvovanje jednog ili više članova zarad višeg cilja. Zato na Terminatore gledajte kao na potrošnu robu.

[huge_it_gallery id=”16″]

Igra sadrži stotinak misija podeljenih na tri kampanje. To je zaista mnogo i imajući u vidu da ovde naracija, pa čak ni priča, nisu duboko razrađene, postoji opasnost da se nestrpljivi igrači brzo zasite svega. Space Hulk ne daje ni 5 para na priču i naraciju. Baca vas u divlje vode, strategije i taktike, i to je njegov najveći kvalitet. Ako niste neko ko će pažljivo da planira svaki potez i da se udubljuje u mind-games sa protivnicima, zaobiđite ovo. U suprotnom slučaju, očekuju vas sati i sati zabave i nadmudrivanja i što je najvažnije ubijanja svega što se miče. Samo pažljivo, friendly fire is on!

Autor: Borislav Lalović

Space Hulk Ascension

0