REVIEW: Apotheon

Taman kad ste pomislili da ćete morati da čekate do izlaska sledećeg dela God of War igre da biste zasitili vašu želju za lovom na grčki Panteon, pojavio se Alientrap sa igrom Apotheon. Iz ovog malog studija dolazi nam igra koju je najlakše opisati kao miks GoW priče i Castlevania igre (i to ona originalna). Vizuelno originalna, ova 2D akciona platforma zasitiće vašu žeđ za božanskom krvi, i kao i uvek, Zevs će platiti debelo!

ss_b3f7cb6d825f02b4b6c76438b0f0949bbd3ccaf4

Igra je smeštena u antičku Grčku, gde je narod živeo zahvaljujući i poštujući bogove sa Olimpa. Jednog dana, bogovi su odlučili da pokažu srednji prst ljudima i da ih napuste, ostavljajući svet opustošen i ratom razoren. U sred svog tog haosa, vi se budite kao Nikandreos, poslednja osoba koji može spasiti čovečanstvo, i koji će pokazati bogovima da su dobri ljudi najopasniji.

Jedna od dobrih stvari kod ove igre je što vi niste heroj koji će pokoriti bogove odmah po početku priče, već ćete se kroz igranje razvijati i otkrivati šta je to sve što vi možete da uradite. Tako da na samom startu krećete bez ičega, osim malo odeće na sebi. Usput ćete nalaziti razna oružja, oklope i štitove, kao i sastojke za pravljenje napitaka, što lekovitih što razarajućih. Na vašem putu do konačne osvete će vas voditi boginja Hera, Zevsova žena, koja kao i vi ima nesređene račune sa svojim dragim. Da biste došli do vrha Olimpa, morate proći kroz druge ˝svetove˝, okeane, vatre i podzemlje, i pobediti božanstva koja obitavaju u tim predelima. Svaki bog sa kojim započnete borbu imaće svoju priču, tako da ovde neće biti suvoparnih ˝došao si, sad se bijemo˝ momenata, što je za svaku pohvalu. Svi ovi sektori koje morate obići su spojeni jednom centralnom lokacijom, tj. marketom. To olakšava putovanje, i takođe koristi da obnovite svoje zalihe, popravite oružje i opremu, kao i da napravite nešto.

ss_3d72cbb6f07a4ddaf77c23ef3ef88c4a11200bff

Oružje je podeljeno na range i melee, i obuhvata razne mačeve, koplja,luk i strele, dok se u drugoj ruci može nositi štit, baklja ili nešto slično. Sva oprema je potrošna, tako da se i vama i vašem neprijatelju može desiti da pukne oružje ili štit tokom borbe, pa uvek morate biti spremni za tu mogućnost. U inventar staje dosta stvari, ali samo po jedna od iste vrste, što znači da ne možete da šetate sa više mačeva ili štitova. Različita oružja imaju drugačiju brzinu i jačinu, pa ćete trebati da razmislite šta ćete kada da koristite. Kontrole, iako jednostavne, traže od vas trud i navikavanje. Trebali bi da imate džojpad uz sebe, sa kojim je igranje lakše. Dobra stvar je to što kad god naiđete na novo oružje ili neko drugo pomagalo, odmah pored ćete imati i objašnjenje u pozadini kako koristiti isto. Pošto Nikandreos nije nepobediv, ima health, armor i stamina skalu. Prve dve se pune skupljanjem napitaka, dok se treća sama regeneriše kad se ne borite.

[huge_it_gallery id=”40″]

Vizuelno, ova igra izgleda kao umetničko delo. Stilski je urađena kao da igrate kroz neku sliku sa ćupa iz antičke Grčke. Nema previše boja, ali ima dovoljno tonova da dočara u kakvoj se situaciji u tom trenutku nalazite. Za muziku se pobrinuo Marios Aristopoulos, i u tandemu sa prelepom grafikom donosi pravo uživanje. Svim likovima, osim glavnom, su dati glasovi, i glumci su se potrudili da svojom glumom podignu atmosferu u igri na viši nivo.

U eri gde igre idu ka tome da izgledaju što realističnije, lepo je videti ovakve male dragulje koji imaju umetnički pristup, i koji na taj način mogu da vas uvuku u neki drugi svet. Apotheon će starije igrače vratiti u prošlost, i doba velikih 2D avantura, a mlađima pokazati da lov na bogove ne mora biti krvav i brutalan da bi bio epski podvig.

Autor: Ivan Danojlić

Apotheon

0