REVIEW: Evolve

Čudna, čudna igra je Evolve. Od toga kako na nju gledate, zavisi i njena ocena. Opis bi se najlakše mogao realizovati kao dupli – jedan iz vizure „teškog“ multiplayer igrača koji poseduje nekoliko saigrača na raspolaganju u svakom trenutku i drugi, iz vizure nešto više „opuštenog“ online igrača koji je „vuk samotnjak“ u najvećem broju slučajeva.

Dosta smo pisali o Evolve u našem previewu pre nekoliko brojeva. U pitanju je prvenstveno multiplayer igra bez prave kampanje za jednog igrača u kojoj četiri saigrača pokušavaju da ubiju čudovište kojeg vodi peti igrač. Čudovište sa druge strane kako vreme odmiče postaje sve jače a mora da ispuni cilj postavljen od strane nivoa – najčešće da uništi određenu građevinu, ubije nedužne koloniste ili sačuva svoja jaja (iju!). Sve to se odigrava na planeti Shear u dalekom delu univerzuma gde su ljudi živeli u sreći i veselju sve dok ih nisu napala čudovišta iz svemira. A čudovištima se suprotstavlja Vilijam Kabot, koji sastavlja svoj tim za borbu sa čudovištima i tako nastaju lovci odnosno „hunteri“ u Evolve.

ss_acbbca669db28c8e0bf23958d46d86950ac3159f

U igri se nalaze četiri moda –„Hunt“ podrazumeva ubijanje čudovišta pre nego što ono postane dovoljno jako i uništi elektranu. „Nest“ podrazumeva mod u kojem čudovište čuva 6 položenih jaja slučajno raspoređenih po mapi dok lovci moraju da ih unište za 18 minuta.  „Rescue“ donosi mod u kojem kolonisti beže od čudovišta a lovci moraju da ih pronađu i spasu i konačno „Defend“ je mod u kojem lovci moraju da spreče čudovište da uništ svemirski brod.

Dobro znate već sve oko postojećih lovaca – napadač, onaj koji postavlja zamke, podrška i lekar podeljeni su u tri podklase od kojih skoro svi poseduju identične karakteristike ali i po jednu unikatnu koja ih izdvaja u odnosu na ostale. Ono čime se u najavi igre nismo bavili jesu čudovišta, a njih takođe ima četiri.

ss_7458227a82aa9f5f2b2ddc1b0615fa4e282a8978

Golijat je izdržljivo čudovište koje može da baca kamenje, bljuje vatru i visoko skače. Kraken leti, ima struju, može da postavlja mine i baca elektro šokove. Wraith odnosno „utvara“ može da kidnapuje lovca, teleportuje se, kreira svog klona ili pak oko sebe napravi veliku eksploziju. Konačno, tu je i Behemot, koji je najveći, ne može da skače ali poseduje veliku izdržljivost. Baca lava bombe, može da hvata jezikom protivnike ali i modifikuje svojim udarcem tle na kojem se nalazi.

I sve to sasvim solidno funkcioniše ukoliko imate tim od četiri ili pet živih igrača, uvek spremnih da igraju zajedno. Ujedno sa njima i delite prostoriju u idealnom slučaju ili sa druge strane makar komunicirate mikrofonom ukoliko igrate putem interneta. Ako je tako, možete očekivati dobru saradnju i koordinaciju koja će doprineti tome da i iskustvo igranja bude na visokom nivou. Problem nastaje onda kada ste solo igrač ili sa još jednim saigračem (najčešći slučaj) i morate da pronađete još dva saigrača za online meč. Evolve ne prašta neuigranost u tom smislu i zadovoljstvo će izostati čak i ukoliko su članovi tima iskusni solo igrači a kamoli oni koji nisu baš najupoznatiji sa igrom, ne poznaju mape ili oružja.

ss_76d5ec9bcf9aff4cd454f583fa9fcfc9f4ba3faf

A kada govorimo o mapama, većina je pomalo monotona, isuviše mračna i repetitivna. Na određenim postoji originalnost i zasigurno će se istaći u odnosu na druge, ali se čini da su iz želje da lansiraju što više mapa dizajneri posegli za ponavljanjem, pa se od nekoliko desetina nivoa izdvaja samo nekoliko onih koji nam deluju da će biti interesantni za igranje iznova i iznova.

[huge_it_gallery id=”45″]

Akcija takođe ume da bude prehaotična čak i za iskusne igrače i događa se lako da ne znate „gde se nalazite“ niti gde su vaši saborci. Ovo u mnogome umanjuje osećaj igranja i doprinosi tome da je čudovište u prednosti.

Stoga je kupovina Evolve kao solo igre za jednog igrača skoro pa gubljenje novca. SA druge strane, kupovinu sa saigračima u paketu, zasigurno donosi sate i sate dobre zabave, ali i pati od sličnih problema kao Left 4 Dead. Jednostavno, rok trajanja je ograničen i pitanje je vremena kada će vam dosaditi.

Autor: Stefan Starović

Evolve

0