REVIEW: Broken Age

Zvuči pomalo neverovatno da je prošlo već godinu dana od kako smo igrali prvi deo Broken Age a čak tri godine od kako je Tim Shafer kickstartovao čitavu Kickstarter revoluciju (aha, to smo rekli) i redefinisao način na koji je moguće finansirati pravljenje video igara. Kampanja za Broken Age je bila jedna od prvih koja je developerima prikupila višemilijonski iznos za razvoj igre, višestruko više nego što su oni prvobitno zatražili. Broken Age se može posmatrati i kao primer za to kako se posle sakupljenog velikog novca, odvija stvar sa jednim Kickstarter projektom. Na žalost u ovom poslednjem, primer koji je ova igra postavila može samo da nas zabrine za neke buduće projekte za koje sa tako velikim entuzijazmom i dan danas fanovi gađaju svoje ekrane parama i ništa se ne događa, što i nije toliki problem, osim kada posle toga gađaju parama i bankovne račune developera – a i tada se „ništa“ ne dešava.

ss_b408a1c5bbfe91721ea350b202efe41b21509c0e

Tri godine je jako puno vremena koliko smo čekali da bismo saznali kako će se završiti Shay i Vellina priča. Igra jednostavno nije trebalo da izađe u dve epizode i to se suštinski vidi kada se malo dublje upustite u Broken Age svet. U poslednjih godinu smo već i zaboravili dešavanja iz prve igre i svakako bi preporučili čak i onima koji su prešli Act 1 da obnove gradivo pre nego što se upuste u nastavak priče. Sa druge strane, samu igru je teško posmatrati kao dva odvojena dela pošto je Broken Age: Act 2 bukvalno drugi deo igre koja inicijalno nije zamišljena da bude podeljena na dva dela. Svi koji su kupili Act 1 dobijaju nastavak „za džabe“.

Kada je priča u pitanju, svakako bismo vam preporučili da pročitate opis prvog akta iz februarskog PLAY Zine-a 2014. Teško je izbeći spojlere, tako da ono kroz šta su prošli Vella i Shay i kako je došlo do toga da se sada nalaze u prilično drugačijim ulogama (i mestima) u odnosu na početak priče, ne želimo da vam pokvarimo i ostavljamo vam da sami saznate.

ss_b68cceb1a45a50eea07345ebab8fdd348837c5a3

Ono što je bilo sjajno pre godinu dana kada smo igrali prvi deo su scenario, dijalozi između likova, art stil, muzika i zvučni efekti, animacija i dobar deo zagonetki. Većina ovih aspekata bi mogla ponovo da se istaknu kao pozitivni aduti igre, međutim na žalost moramo da primetimo i ogromne oscilacije u kvalitetu nekih od gore pomenutih elemenata. Na primer priča. Neki od elemenata iz prvog dela se logično nastavljaju u drugom ali je tu i previše elemenata koji se jednostavno pravo niotkuda pojavljuju, ponekad čak i u kontradikciji sa zapletom iz prvog dela. Igra takođe ostavlja i utisak proizvoda koji su developeri želeli da završe po svaku cenu, a to im se baš i nije radilo. Poznato je da je Act 1 izašao kako bi prikupili još novca koji im je ponestao, kako bi uopšte uspeli da završe projekat. Ovo je naročito primetno kod nivoa i lokacija u drugom delu koji se mahom ponavljaju iz prvog. Verujemo da se na sličan način ovo odrazilo i na priču i da se zato oseća pomalo usiljeni prekid kod mnogih delova.

Još jedna stvar koja nas je razočarala su zagonetke. Većina ljudi je prvi act ocenjivala kao prilično lak kada su zagonetke bile u pitanju. Međutim ono što je  Double Fine ponudio kao odgovor na ovaj problem nas je u priličnoj meri razočarao. Sada je pred nama velik broj potpuno radnom i nepovezanih elemenata koje ćete u jednu celinu i rešenje mahom spajati pukim probavanjem iznova i iznova. Ono što je iz prezentaciju i priču, trebalo da bude oslonac kvaliteta igre koja spada u ovaj žanr, ovoga puta je skup prilično neubedljivih zagonetki koje će vas više frustrirati nego što će vas primorati da kreativno razmišljate.

ss_540bbd8bf426c9deafb5bfd06ee1b28b88534638

Sa druge strane, dijalog između likova je ostao na vrlo visokom, Tim Schaferovskom nivou. Kao i sami likovi. Kašici iz prvog dela su se sada priključili i fenomenalna viljuška koja joj je slomila srce, kao i nož sa pomalo poremećenim pretenzijama. Drvo koje govori nam je i pored svih odličnih likova i dalje jedan od omiljenih, a naravno i sami Vella i Shay su i dalje odličan avanturistički duo. I iako Broken Age od početka nije imao humoristički ton poput nekih drugih Shaferovih igara, ovi likovi će vas bez obzira na to nasmejati s vremena na vreme svojim fenomenalno osmišljenim opaskama i reakcijama. Animacije su takođe izuzetno dobre pa igra zajedno sa lepim art stilom i fantastičnom muzičkom podlogom, ponovo predstavlja pravo uživanje za gledanje i slušanje.

ss_63bb592496f9688c026c6700ae718433fa08c08a

Broken Age je sve ukupno odlična igra. Preporučili bi je svakom ljubitelju žanra. Definitivno nije povratak zlatnog doba LucasArts-ovih avantura, ali svakako jeste odlično podsećanje na sve ono što smo voleli kod ovih igara. Ono što je razočaralo je ovih godinu dana koliko smo čekali na Act 2, kao i sveukupni utisak da igra nije ni trebalo da ima dva dela. Za nekoga ko će ovu igru po prvi put probati sada, ocena bi bila i viša nego što vidite ispod. Ako bi ocenjivali samo drugi act, ocena bi bila znatno, znatno niža. Tako da sve u svemu jaka sedmica zvuči kao najpogodnija ocena celog projekta, uzimajući u obzir sve njegove dobre i loše strane. Ljubitelji avantura, za vas je ovo obavezno štivo.

Autor: Marko Narandžić

Broken Age

0