REVIEW: Blood Bowl 2

Poslednje sekunde utakmice, vaš tim ima loptu i na svega dvadeset jardi do touchdown linije kapiten tima pada i lomi vrat, jedan od saigrača upoznaje protivničkog igrača sa obližnjim busenom trave skačući mu po glavi, a sudija kuje planove kako da nekoga saplete dok trči. Deluje kao horor priča sa utakmica američkog fudbala? Ne, samo tipično poluvreme u Blood Bowl-u.

ss_f3de27d3c5c46edbc950e4dc8c8ed3438486c603

Blood Bowl je, ukoliko se ranije niste susretali sa ovim serijalom, fantazijski američki fudbal. Ali ne onaj u kom sastavljate svoj dream team od najboljih igrača današnjice, već liga sa rasama iz Warhammer univerzuma. Originalno igra na tabli sa minijaturama, Blood Bowl je imao nekoliko digitalnih iteracija i danas je pred nama najnovija, sa brojem dva u nastavku. U srži, ovo je verna adaptacija stone igre. Dva tima od po jedanaest igrača tokom šesnaest rundi (po osam u svakom poluvremenu), bore se oko poseda lopte i, konačno, osvajanja bodova dovođenjem jednog od saigrača do suparničke touchdown zone. Za razliku od stvarnog sporta kojim je igra inspirisana, za ovaj potez se dobija samo jedan poen, a nemate ni mogućnost šutiranja ka golu. I verovatno najbitnija stvar – tuče na terenu su ne samo dozvoljene, već i poželjne.

ss_51e0bcac52a2c0ff49debed37a48c7935ba14cc9

U okviru jedne runde, tj. poteza, izdavaćete komande svojim igračima i tako ih preraspoređivati, juriti loptu ili ulaziti u borbu sa suparnicima. Svaki igrač ima četiri atributa koji označavaju koliko polja može da pretrči, koliko je spretan, kao i koliko se dobro drži tokom tuče. Ovi podaci, kao i u stonoj varijanti, utiču na rolanje kockica koje igra obavlja u pozadini za vas i odlučuju da li će vaš trkač uspeti da izbegne igrača koji pokušava da ga saplete, ili će dodavanje preko pola terena biti uspešno. Jedini trenuci kada su kockice jasno istaknute na ekranu su kada pokušate da oborite suparnika. Tada ćete dobiti jednu do tri specifične kockice kojima se određuje ishod sudara – da li ćete oboriti protivnika aperkatom u vilicu ili ga samo odgurnuti, možda će on vama zadati kontraudarac ili će se oba igrača sudariti čelenkama i pasti u nesvest. Snaga suprotstavljenih igrača utiče na broj kockica kao i to koja strana bira rezultat, pa se u slučaju da slabiji igrač napada, rolaju dve kockice i odbrana bira rezultat.

ss_8ec8f83a67ca322242d51e604ac658aa3bda626a

Naizgled jednostavna mehanika se komplikuje dubokim sistemom skillova koje neki igrači imaju, kao i pozicioniranjem na terenu. Šestostrane kockice i random elementi možda jesu osnova igre, ali i vi ćete imati razne načine da šanse okrenete u svoju korist i izbegnete turnover kojim momentalno gubite potez (ako ispustite loptu ili vam obore igrača). Sistemi na kojima se igra zasniva u početku deluju komplikovano, a priloženi manual se ne može prelistavati u igri već na sajtu. Za uhodavanje služi kampanja u kojoj vodite ljudsku ekipu Reikland Reavers kroz urnebesnu priču o usponima i padovima nekada slavnog tima i postepeno učite kako u stvari funkcioniše igra. Svaki meč kampanje uvodi po jednu mehaniku, od dodavanja loptom do unapređivanja stadiona. Kampanja jeste odlična, ali se kroz njen tutorialski deo jako sporo odmiče jer mečevi u Blood Bowl 2 nekada traju i dvadesetak do trideset minuta.

ss_02f261fa5a57bbba2d0cfe6cde8e3856a1171532

Kada ste pohvatali konce igre, preći ćete u glavnu atrakciju – ligu. Ovaj mod će vam “pojesti” dane i nedelje dok od početne krezube ekipe ne napravite uigran tim koji jednako razbija lobanje koliko daje golove. Pre toga ćete morati da izaberete rasu između osam ponuđenih koje se razlikuju ne samo po tome da li neko ima kljove ili oči viška, već i po statistikama tj. načinu igranja. Neke rase imaju potpuno lude mehanike ili se čak neće toliko zasnivati na trčanju do touchdown linije koliko po trčanju preko protivničkog tima i gaženju istih dok su onesvešćeni. Vaši igrači vremenom dobijaju bolje atribute i poteze, a možete ih i prodavati drugim igračima preko online aukcije. Igranje lige donosi i mnogo ozbiljnije posledice po vaš tim, tako da sve povrede potencijalno mogu da igraču ranije okončaju karijeru ili ga oslabe za naredni meč. Replay vrednost u Blood Bowl 2 je suludo visoka, naročito ako igrate online (AI ume da se ponaša glupavo). Igrači se doduše žale na to što ova verzija igre dolazi sa manje od deset rasa, jer je prethodno izdanje, Blood Bowl: Chaos edition, imalo 23 rase. Ali, treba uzeti u obzir i da je prethodna igra imala nekoliko reizdanja, svako po punoj ceni, čime se publika jako podelila, a u BB2 će nove rase biti DLCi.

ss_8ca27cad1f15f924bf8190c9c185024e925530e7

U poređenju sa prethodnim izdanjem, Blood Bowl sem što izgleda izvanredno i pregledno, nema vidnih problema ni bagova. Atmosfera tokom meča je vrhunska, delom zbog blesavog dvojca komentatora Bob i Džim (ogre i vampir) koji kroz Cabalvision prenose mečeve u televizijskom maniru, a najviše zbog odličnog artstyle-a i detaljno modelovanih likova koji špartaju terenom. Apsolutno je sjajno kada vaše uspešne poteze i udarce igra prikaže u slow-motionu i krupnom kadru, dok publika sa tribina urla i galamom nadjačava komentatore. Interfejs je još jedno unapređenje, nije zatrpan bespotrebnim elementima i pritom lako dobijate informacije o tome koji skillovi šta rade i čak možete da vidite male animacije rezultata sa kockica pre nego što odaberete akciju. Kamera je mogla biti srećnije rešena, jer nema slobodnu rotaciju već se kreće kroz određen broj predefinisanih uglova koje birate vrtenjem točkića miša (srećom, postoji i prikaz iz ptičje perspektive).

Blood Bowl 2 je igra koju nije teško preporučiti, naročito ukoliko vam ideja ragbija… pardon – američkog fudbala, sa orkovima, patuljcima, elfovima i drugim Warhammer rasama zvuči kao odlična razbibriga, a pritom vam ne smeta malo duže navikavanje na kompleksan taktički sistem. Odlična je polazna tačka za svakog ko se po prvi put susreće sa ovim univerzumom i želi igru koju će bez problema moći da igra mesecima, dok će vlasnici nekog od prethodnih izdavanja verovatno sačekati da se pojavi još rasa dok ne pređu na BB2. A mi? Pa, orkovski Gouged eye se neće sam popeti na tron.

Autor: Bojan Jovanović

Blood Bowl 2

0