REVIEW: Super Mario Maker

Nintendo je počeo da se menja. To je sada već svima jasno. Ili je bar jasno vidljiva želja za promenom sa njihove strane. Da li je razlog par godina poslovanja u crvenoj zoni finansijskog grafikona, za Nintendo fanove je potpuno nebitno. Ono što je važno je to da je kompanija koja je visok nivo kvaliteta svojih udarnih franšiza čuvala kao ni jedna druga u industriji, konačno počela polako ali sigurno da se otvara a Super Mario Maker je jedan od najboljih primera. Nintendo je svoju najbolje čuvanu svetinju zvanu 2D Mario sada na izvolte, spolja i iznutra, ponudio svima.

Prva stvar koju bih želeo da istaknem – nikada nisam voleo da pravim nivoe. Kao i generalno stvari u igrama. Taj posao sam uvek voleo da za mene odrade profesionalci, a ja sam tu da bih uživao u mašti i genijalnosti daleko kreativnijih ljudi od mene. I odmah da pređem na suštinu – i meni je Super Mario Maker pun pogodak! Igra u kojoj sam odmah posle uvodnih par minuta pronašao stvari koje su za mene i koje su beskrajno zabavne. A već posle sat-dva, imao sam onaj osmeh na licu koju je kod mene  rezervisan isključivo za Nintendove naslove. Onaj vid gaming radosti i ushićenja koji su do sada samo genijalni dizajneri iz Nintendove kuhinje razvoja igara uspevali kod mene da izazovu. Osim što sam ovoga puta to iskustvo dobio zahvaljujući „običnim“ gamerima sa interneta ili da stvar bude još impresivnija, od stvari koje sam sam napravio u igri! Ako ćete samo jednu poruku izvući iz ovog opisa, voleo bih da to bude baš ta. Super Mario Maker je izuzetno zabavna igra, čak i ako vam pravljenje nivoa nikada nije zvučalo kao zabavan proces.

Kako je Nintendo ovo uspeo da postigne? Pravi odgovor je verovatno – pa zato što su oni Nintendo. Da je taj odgovor tako jasan, svi bi pravili vrhunske igre, prateći poznatu formulu. No bez toga da sada kopamo do suštine šta to jednu igru čini dobrom ili lošom, ne bi bilo loše da znate neke osnove u vezi Super Mario Makera.

WiiU_MarioMaker_illu01_E3

Igra bi se grubo mogla podeliti na dva dela, onaj koji se odnosi na igranje i onaj koji se odnosi na pravljenje. Ako baš po svaku cenu ne želite da se oprobate u pravljenju nivoa, 10 Mario Challenge mod vam nudi mogućnost da sa 10 života pokušate da pređete 6 random odabranih nivoa koje su pravili Nintendovi developeri. Ovi nivoi su prilično kraći nego standardni Mario nivou, obuhvataju sve četiri „ere“ koje igra pokriva (Super Mario Bros, Super Mario Bros. 3, Super Mario World i New Super Mario Bros. U) i generalno su prilično zabavni. Šetanje sa jedne ere na drugu u tako kratkim intervalima je simpatično samo po sebi, pošto svaka osim vizuelnog stila, nosi i svoju specifičnu gameplay mehaniku. Igranjem ovih nivoa generalno ćete sticati i dobru sliku šta je zapravo sve moguće napraviti kada se odlučite da sami kreirate svoj nivo.

mario

A onda od igrivih stvari na scenu stupa sadržaj koji su kreirali drugi igrači i koji bi već sada u ovoj fazi od kako je igra dostupna, mogli da proglasimo za neiscrpni izvor zabave. Prosto je neverovatno koliko dobrih nivoa je napravljeno za vrlo kratko vreme. A pri tome je i sve odlično sortirano, pa će vam pronalaženje interesantnih nivoa biti vrlo jednostavan proces. Nintendo je napravio svojevrsnu Mario Maker društvenu mrežu, pa sve ono što bi u današnje vreme očekivali od komentara, sistema rejtovanja popularnog sadržaja, praćenja omiljenih kreatora – sve je prisutno.  Sistem pretrage takođe odlično funkcioniše, kao i featured sekcija koja zaista nudi tonu interesantnog sadržaja. Svaki nivo možete u startu videti i bez da počnete da ga igrate, a jedna od genijalnih stvari koje su implementirane u igru je to da ako hoćete da uploadujete nivo, potrebno je da ga pre toga sami pređete i na taj način „dokažete“ da je nivo igriv i moguć za prelaženje od početka do kraja. I da, baš kao što ste i mogli da pretpostavite, ovo će neminovno kod ljudi pre svega podsticati onaj iskonski kompetitivni duh – ovaj nivo je toliko težak da ga niko osim mene na celom svetu nije prešao. Čini se da su ovi sadistički nivoi prva stvar koja je izbila u fokus od nivoa koji su pravili igrači širom sveta, što opet ne kvari utisak, osim ako mu ne dozvolite da vam ga pokvari. Mario Maker svakako nije samo to, pa nemojte zanemariti i pregršt odličnih nivoa koji su normalne težine.  100 Mario Challenge je na primer takođe prilično interesantan mod koji se vezuje za nivoe koji su kreirali drugi igrači. Imate 100 života a pred vama je veliki broj nasumično odabranih nivoa. Možete da podesite i težinu, a ako vam se neki nivo baš ne dopada, tu je opcija da ga preskočiti po cenu jednog života. Na ovaj način Mario Maker vam nudi celu jednu 2D Mario igru, koja je svaki put drugačija, a vrlo često i super zabavna.

Najmanje pažnje ćemo posvetiti samom level editoru. Da, on jeste genijalan. Da, pravljenje nivoa na Wii U gamapadu je konačno jedna dobra upotreba Wii U kontrolera. Da, mogućnosti koje su vam na raspolaganju su veoma velike. Da, u njemu se krije nabrojano tajni i easter eggova. Čak su i tutorijali koji su uglavnom pisanog karaktera, prilično dobro sročeni. Ali sve ove mogućnosti level editora su pre svega prepuštene vašoj kreativnoj strani, pa će se na osnovu nje prelomiti koliko će vam proces pravljenja nivoa biti najbolja stvar, ili to jednostavno nije stvar za vas. Ono što bi možda posebno istakli su i par sitnica. Prosto je neverovatno koliko je dobro muzika uklopljena u level editor. Jednostavno fantastično. Igra sve vreme „svira vašu pesmu“, skoro svaki pokret je ispraćen melodijom i sve to nekako zvuči dobro zajedno. Genijalno. Još jedna stvar koja nam se izuzetno svidela je i to što svaki nivo koji budete igrali možete skinuti i sami ga editovati. Mogućnosti koje se ovim otvaraju su neverovatne. Težak mi je ovaj deo – možda bih mogao da ove šiljke pomerim da budu malo niži… Da li je ovo Nintendo čak i proces nalik game testingu, uspeo da učini zabavnim?

WiiU_MM_E32015_05.0

Ako bi baš morali da tražimo neke zamerke, one bi se verovatno odnosile na to da iako su mogućnosti skoro pa neograničene, ipak postoji i ovaj „skoro“ deo, pa neke od stvari koje ćete viđati u 2D Mario platformerima ipak nije moguće uraditi. Ali verujte nam, i ovo što je ponuđeno vam pruža ogromne mogućnosti. Takođe, moramo da kažemo da nas je malo razočaralo to što Amiibo figurice donose u igru samo osmobitne verzije likova sa figurica. Iako se radi o možda najzabavnijim „kostimima“ koje smo ikada videli u nekoj igri, voleli bismo da su oni implementirani i za ostale tri „ere“ iz igre, naročito za New Super Mario Bros U. Sa druge strane, dodatne kostime makar možete otključavati i bez Amiibo figurica, igranjem 100 Mario Challenge moda, što je za svaku pohvalu.

Nintendo je sa Super Mario Maker igračima dao nešto dragoceno, nešto što je do sada bilo samo njihovo. Da li je ovo sada i kraj 2D Mario igara koje će oni objavljivati? Koji je sledeći logičan korak za 2D Mario serijal, kada smo upravo dobili skoro sve što je moglo da se dobije. Baš nas zanima da vidimo šta će Nintendo raditi u budućnosti po ovom pitanju. A ono što je sada bitno da znate ćemo ponoviti – Super Mario Maker je najbolji level editor koji smo ikada imali prilike da isprobamo. Super Mario Maker je i mnogo više od level editora, pa čak i ako vas pravljenje nivoa nikada nije interesovalo, ako ste Mario fan, ovo je naslov koji je apsolutno obavezan u vašoj kolekciji. A najbolje od svega, kako vreme prolazi, Mario Maker će biti sve bolji i bolji! Za koliko još igara ovo možete da kažete…

Autor: Filip Nikolić

Super Mario Maker

0