REVIEW: Uncharted The Nathan Drake Collection

Od lansiranje ove konzolne generacije, svedoci smo velikog porasta remasterovanih izdanja starih igara i potpuno je sigurno da developeri i izdavačke kuće ne odustaju od “preprodaje” svojih slavnih pa i manje slavnih naslova. Nekada je to nešto što prolazi ispod svih radara, ali nekad su to i igre koje svi željno iščekujemo da zaigramo u novom ruhu. Slobodno se može reći da je Uncharted trilogija, “flagship” proizvod Soni igračke industrije, jedna od onih igara koje smo jedva čekali da zaigramo na novom sistemu, osveženu i podvrgnutu estetskim modifikacijama, a uz to još i lepo upakovanu u kompaktnu trilogiju legendarnog klasika. Uncharted: The Nathan Drake collection je pred nama, pa da vidimo i šta ona to donosi…

UNDC_SCREENS01

Ono što ćete na prvi pogled primetiti je to da u pogledu dodatnog materijala, ova kolekcija ne donosi gotovo ništa. Na raspolaganju nećete imati video zapise o pravljenju igre niti bilo kakve bonuse u vidu artwork-a i sličnih kolekcionarskih dodataka. Ali ono što ćete imati jesu sve tri igre upakovane u jedinstven meni kojim se prebacujete iz jedne u drugu veoma jednostavno i brzo. I dok podešavanja kontrola i sličnih preferencija važe istovremeno za sve tri igre, one su ipak odvojene u zasebne celine.

Kada se prvi Uncharted pojavio dok je Playstation 3 bio još u povoju, bio je to jedno spektakularno ostvarenje koje je vizuelno i stilski plenilo pažnju velikog broja igrača. Sada, na Playstationu 4, prikazan u 1080p rezoluciji pri 60 frejmova u sekundi, možete videti njegov pun potencijal. Igra možda deluje ižvakano zubom vremena, ali ako se samo na trenutak vratite u vreme kada je igra izašla, bićete još jednom oduševljeni onime što ste tako davno imali prilike da igrate.

UNDC_SCREENS06

Kako je skok generacije video igara na kvalitet Uncharteda bio velik, skok sa Uncharteda 1 na 2 čini se nije bio ništa manji. Verovatno najpopularnija igra u serijalu, sada izgleda bolje nego ikada. Teksture su blago redefinisane, a pojačana rezolucija samo doprinosi da iz ove sjajne i brze igre izvučete njen maksimum. Igra u kojoj je Drejk bio možda i “najbrži na okidaču”, itekako će vam pružiti zadovoljstvo i nove izazove sada kada možete reagovati u znatno tečnijem frejmrejtu.

Kao epilog, Uncharted 3 stoji kao sinematski vrhunac trilogije, koji logično najlepše i izgleda, ali ne ide mnogo dalje od drugog nastavka. Filmski doživljaj koji je postizao tada kada je izašao, sada dodiruje sam krov svojih granica i slobodno se može reći, još jednom oduševljava nostalgijom u novom ruhu.

UNDC_SCREENS17

Sa druge strane, ovaj vid remasterizovanja ima i svoju lošu stranu. Sada su itekako vidljive mane i nedostaci ove tri igre. Pod uticajem veće rezolucije, lakše ćete uočiti lošije teksture ili facijalne animacije, a i detalje u efektima. A kako je vreme učinilo svoje a igre sada rade znatno tečnije, shvatićete i koliko su nekada sjajne transition i ostale animacije sada već pomalo zastarele. I dok same igre rade u 1080p rezoluciji, snimljene animacije su ostale u originalnoj ili nešto većoj rezoluciji tako da ćete itekako primetiti razliku između gejmpleja i videa, što može pokvariti utisak.

Na kraju, ako presaberemo sve adute i sve falinke jednog remastera, opet bez pogreške možemo doći do zaključka da ako ste ikada voleli Uncharted serijal ili nikada ranije niste imali prilike da se oprobate u istom a deluje vam interesantno, ovo je možda i najbolja prilika koju ćete ikada imati. Lepo upakovana trilogija čini svojevrstan skok pred prag iščekivane četvorke, u krajnje retrospektivnom maniru. Nedostatak bilo kakvog bonus sadržaja i multiplejera ostavljaju utisak da pred nama nije kolekcija koji bi svrstali u naslove koji se ne smeju propustiti čak i ako ste vlasnik originala. No i pored toga, Nathan Drake kolekcija u ovom trenutku ima šta da ponudi, pa barem i da vam pruži koju lekciju iz istorije video igara, i dočara put kvaliteta od početka pa do kraja jedne generacije igračkih konzola.

Uncharted The Nathan Drake Collection

0

• Odlična kolekcija tri igre na jednom mestu