DLC REVIEW: Guild Wars 2 Heart of Thorns

Na samom početku godine tokom PAX South konvencije posle dve i po godine čekanja je konačno objavljena zvanična ekspanzija za Guild Wars 2. Od tada pa do samog izlaska Heart of Thorns, developer ArenaNet nas je mamio i polako otkrivao šta ćemo sve moći da vidimo i iskusimo u nastavku ove MMO igre. E pa taj dan je konačno došao, od momenta kada se završilo patch-ovanje igre sa novinama koje ekspanzija donosi hiljade hrabrih avanturista je pohrlilo u Maguma džungle u potrazi za novim iskustvima, borbom protiv monstruma i naravno u potrazi za što boljim i lepšim loot-om.

Ono što moram da naglasim jeste da iako je ovo prvi zvanični nastavak igre, sama priča i svet Guild Wars 2 se menjao tokom prethodnih sada već tri godine. Samim tim pošto su savladali glavnu priču i pobedili drevnog zmaja Zhaitan-a igrači su imali prilike da iskuse mnoge događaje tokom dve sezone dodatne priče i dešavanja koja su bila objavljivana na svake dve nedelje. Sa Heart of Thorns nam stiže direktan nastavak  na spektakularan kraj druge sezone kako su oni nazvali “Living World” priče i vaš prvi zadatak će biti da pronađete, spasite i ponovo okupite kako pripadnike Pact-a tako i druge heroje izgubljene tokom neuspelog napada na novo probuđenog drevnog zmaja Mordremoth-a. Ono što će vas dalje čekati je odlično napisana i sastavljena priča, uzbudljivi kao i veoma tužni momenti, a sve ovo ispraćeno jako kvalitetnim sinematicima i glasovnom glumom.

media_full_05

Glavna stvar koja Guild Wars a samim tim i ekspanziju razlikuju od svih drugih jeste da umesto standardnog povećanja maksimalnog nivoa i potrebe za lovom na novu jaču opremu se uvodi Mastery sistem. Ovaj sistem se vezuje za ceo vaš nalog i svi vaši likovi koji su stigli do maksimalnog 80. nivoa imaju pristup njemu. Tako da posto udarite nivo 80. dalji vaš XP poeni će biti usmereni ka nekoj od Mastery veština koju želite da trenirate. Pošto je istrenirate dovoljno je samo da je otključate sa Mastery poenom i zauvek imate pristup toj veštini. Među Mastery veštinama ćete naći sposobnosti koje će vam pomoći da lakše istražujete nove oblasti, da otkrijete tajne koje one kriju ili pak da pomognete drugim igračima u vašoj grupi, da sastavite legendarno oruže, a vremenom se mogu dodati i još mnoge druge opcije.

Heart of Thorns donosi novu Revenant klasu koja igračima pruža sposobnost da kanališu legendarne heroje iz prošlosti i koriste njihovu moć kako bi savladali protivnike. Sa tehničke strane ona čini treću klasu koja može da koristi Heavy armor, a u zavisnosti koju legendarnu ličnost trenutno imate odabranu vaši Heal, Utility i Elite skilovi će se menjati. Pored dva seta oružja Revenant može menjati između dve legende u toku borbe.

media_full_10

Iako u poređenju sa osnovnom mapom iz Guild Wars 2 nove mape koje nam stižu uz Heart of Thorns izgledaju malo, ne treba zaboraviti da će svaka od njih biti sastavljena iz nekoliko slojeva sa idejom vertikalnog širenja koje ćete morati istražiti kako peške tako i koristeći jedrilice koje ćete naučiti da koristite preko Mastery sistema a onda sa njima leteti kroz prelepe krošnje Maguma džungle.  Na ovo možemo i dodati da svaka od novih mapa ima jedinstvene i veoma izazovne Meta događaje koji će testirati timski rad svih igrača na mapi.

Pored novih sistema, klasa i mapa doterivanje i promenu su doživele i već prisutne opcije i klase. Tako je recimo Guild sistem podlegao možda najvećoj promeni od samog izlaska igre, UI je promenjen i dodate su mnoge nove opcije, misije na koje guild može da ide su takođe izmenjene a cak je i chat sistem vezan za njih doteran sa novim opcijama. Mada ono što je nedostajalo ovom sistemu a za šta su igrači kukali od kad je igra izašla je Guild Hall ili ti posebna instanca i baza za vaš guild. Naše želje molbe i kukanja su konačno uslišena i sada ako nabavite Heart of Thorns imaćete priliku i mogućnost da odete u srce džungle i osvojite jedno od dve trenutno ponuđene Guild hale ili ti utvrđenja, a zatim ih unapredite i ukrasite uz pomoć nove crafting klase pod nazivom Scribe. Na drugoj strani svaka od starih klasa je dobila po jednu novu specijalizaciju i novo oruže za nju, pa stari igrači imaju sa čime novim da se igraju takođe. A tu su i nova World Vs World i PvP mapa,  prvi Raid za Guild Wars 2 u kome će učestvovati 10 igrača kao i ogroman broj drugih sitnih ili krupnih promena među kojima je i Action kamera mod u kome vam dozvoljava da svoje skillove ciljate isključivo mišem i nišanom.

media_full_06

Sad vrlo važno pitanje: Da li treba davati tolike pare za ovakvu ekspanziju? Zasigurno se ne može reći da ovde cvetaju ruže bez trnja. Ako ste zainteresovani samo za priču ili ćete je smatrati veoma kratkom dok ne krene nova sezona Livin World-a ili ćete se smoriti dok budete udarali u Mastery zid ili ti blokadu priče dok ne otključate novu veštinu. Druge igrače može iziritirati preterana količina novih dešavanja i specifičnih valuta na mapama i naizgled velika količina grind-a koji dolazi uz njih. Ono što mogu zasigurno da kažem je da ukoliko ste istrajali uz Guild Wars 2 ove prethodne 3 godine ili ste pak napravili pauzu dok ne izađe nešto novo, ovo je odlična prilika da se vratite ili nastavite vašu avanturu kroz Heart of Thorns koji će vas iznova testirati sa novim izazovima. Ukoliko prvi put ulazite u Guild Wars 2 vode, sada vam je savršena šansa da skinete osnovnu igru koja je postala Free-to-Play ili ti besplatna za igranje sa praktično zanemarljivim ograničenjima, i ako vam se svidi i budete želeli dodatno iskustvo uzmite Heart of Thorns ekspanziju. Naravno ukoliko pak ne želite da nastavite i nabavite ovaj dodatak, nećete imati pristup ne samo novinama koje su specifične za nove zone već i svakom budućem nastavku priče ili većoj promeni koje će uticati ili imati vezu sa stvarima specifičnim za ovu ekspanziju.

Autor: Stefan Mitov Radojičić

Guild Wars 2 Heart of Thorns

0