DLC REVIEW: Pinball FX2 Balls of Glory

Ljubiteljima flipera serijal Pinball FX tj. Zen Pinball nije nikakva nepoznanica. Uostalom, o nekim od novijih ekspanzija za ovaj veoma dobar fliper smo pisali u prethodnim brojevima. FX2 je platforma sa desetinama, uglavnom licenciranih, tabli, baza koja vam omogućava da sami skrojite svoju kolekciju pojedinačnim kupovinama, a pritom su preostali stolovi uvek dostupni za kratke test partije. Izdavač je nedavno sklopio ugovor sa televizijskom mrežom Fox i prvi plod njihove saradnje došao je u vidu kompleta Balls of Glory.

Ovaj paket od četiri flipera zasniva se na nekim od najpopularnijih animiranih serija današnjice – Family Guy, Archer, American Dad i Bob’s Burgers. Svaka tabla je, logično, sa temom jedne od pomenutih serija. O samom kvalitetu izvornog materijala nećemo polemisati jer je to ipak subjektivna stvar, samo ćemo naglasiti da ne očekujete baš potpuno necenzurisano iskustvo, ipak je ovo igra namenjena i mlađoj publici. Ono što s druge strane možete da očekujete je kvalitetna produkcija i solidna količina fan service, standard kada su u pitanju DLC dodaci za ovaj fliper.

ss_00a08a76720d6d698f613b029e7c36bc69ac927a

Bob’s Burgers je najslabiji deo ovog paketa. Tabla je preplavljena rampama i platformama tako da je preglednost poprilično loša, naročito na gornjem delu flipera. Sam gameplay je relativno jednostavan, bez naročitih izazova niti meta igre tako da deluje kao da je ovaj fliper namenjen nešto manje iskusnim igračima. Family Guy je takođe među manje komplikovanim tablama i u pitanju je vrlo brz fliper sa dobro raspoređenim metama i rampama i jasnim sistemom. Svaka od rampi ima ispisano ime jednog od glavnih likova, a ponovljenim pogocima palićete slovo po slovo imena dok se na kraju ne aktivira mod tog lika. Fliper ima nekoliko multiball varijanti od kojih jedna izbacuje raznobojne loptice na sve strane.

Zađimo u teritoriju kompleksnijih tabli. American Dad tabla ima sijaset režima i skrivenih bonusa, a raspored meta je takav da tabla deluje veoma prostrano, pritom sa dodatnom mini tablom na gornjem kraju ekrana (skrivena u garaži). Na ovoj tabli postoji dodatna igra sa nivoima uzbune koji menjaju boju loptice i načine bodovanja određenih meta, a dostizanje najvišeg nivoa je izuzetno težak zadatak. Odličan detalj su televizori iznad jedne od rampi i levo od same mašine koji prikazuju koji mod ćete aktivirati. Archer je definitivno najkomplikovanija i najteža tabla u paketu. Obiluje mini tablama i modovima uključujući i legendarnu tuču na krovu voza, a većim delom se zasniva na skupljanju keša kojim kupujete pojačanja table ili aktivirate npr. kickback. Raspored na tabli će namučiti i vrlo iskusne fliperaše, naročito tokom nekih od modova koji zahteva popriličnu brzinu i preciznost. Bez sumnje tabla kojoj ćete se najviše vraćati.

ss_16a969e8738d5e7515edb971941df0c346e1476e

Produkcija je, kao što smo pomenuli, na nivou prethodnih tabli koje je Zen izdavao za svoju simulaciju flipera. Licenca je iskorišćena maksimualno moguće tako da je prenet i crtež iz serija tj. korišćena je cell shading tehnika na svim tablama sem Archer. Tablama dominiraju animirane figure glavnih likova i krcate su poznatim lokacijama i objektima iz serija. Prisutna je i velika baza audio klipova iz serija, mada su table tako programirane da se neke od rečenica ponavljaju i previše puta. Koliki god da ste fan American Dad, konstantno ponavljanje jednog istog citata iz epizode ‘’Wheels and the legman’’ nateraće vas da ugasite ili bar utišate glasove ukoliko pre toga ne izgubite živce. Inače je atmosfera sjajna na svim tablama i oduševljavaće vas brojni detalji i reference koje su Zenovci ubacili.

ss_b612daa023dab4736f12d2a0b6d696a0f0d41710

Konačnu odluku o tome da li vredi nabaviti ovaj paket moraćete da donesete sami, pre svega u zavisnosti od toga da li vam serije po kojima je dizajniran idu na živce ili ih obožavate. Pod time mislimo na sve četiri, jer trenutno ne postoji način da kupite pojedinačne flipere već isključivo ceo paket. Ukoliko, pak, niste ljubitelj ovih serija ili prosto za njih niste čuli, moći ćete i dalje da izvučete solidan broj sati iz ovih tabli, naročito Family Guy i Archer koje su se već istakle kao najpopularnije među online igračima. A ako ste fan – nemojte propustiti Balls of Glory, samo budite spremni na nešto jednostavnije flipere u odnosu na ranija FX2 izdanja.

Autor: Bojan Jovanović

Pinball FX2 Balls of Glory

0