REVIEW: Star Wars Battlefront

Ovo je godina u kojoj najisčekivaniji shooter konačno pripada EA-u, nešto što ova kompanija tako puno želi već ko zna koliko godina u nazad. A ono što je interesantno, EA ovo nije ni sada „zaslužio“, već će svu popularnost i ne sumnjamo ogromnu prodaju dugovati izlasku novog Star Wars filma i neverovatnom hajpu koji uskoro dostiže svoj maksimum. Baš u tom periodu, stiže nam AAA Star Wars naslov kakvog nismo imali već duže vreme, žanrovski postavljen tačno tamo gde je najveće hardcore gaming tržište – u online multiplayer shooter žanr. I ne samo to, naslov razvija DICE, studio koji u ovom segmentu verovatno spada u top tri na svetu, kada je u pitanju iskustvo koje su sticali godinama radeći na Battlefield serijalu. Još jedna stvar za koju smo znali da će ići u prilog Battlefrontu i pre nego što smo pokrenuli igru je i fenomenalna prezentacija, što u vizuelnom smislu zahvaljujući Frostbite endžinu, što u audio koji ne može da omane ni kod jedne Star Wars igre. Dakle na papiru imamo sve što je potrebno da dobijemo verovatno najveći hit ove godine. Da li će tako i biti? Vrlo moguće…

star_wars_battlefront_-_battle_of_jakku

Stvar koju bi verovatno trebalo odmah istaći je to da ovo nije Battlefield igra. Svi koji vam to kažu ili ne igraju Battlefield ili nisu još uvek zaigrali Battlefront ili nisu Star Wars fanovi. Tačno je da igre dele puno toga, ali baš kao što i svaki multiplayer shooter danas liči na onaj pre i posle njega. U Battlefrontu je Star Wars atmosfera toliko izražena i toliko dominantan faktor celokupnog iskustva da vam se utisak “samo još jedna pucačine” zaista neće javljati, naravno pod uslovom da ste fan Star Wars-a. I još jedna stvar, Battlefront bi mogao da se okarakteriše i kao casual shooter, za razliku od na primer Battlefield-a. Koliko god da je vaše iskustvo sa FPS igrama, u Battlefrontu ćete imati šta da radite i nećete se obavezno na samom startu osećati potpuno bespomoćno među online krvnicima koji su u svakom drugom shooteru tu da vam ogade iskustvo online igranja u prvih 6-7 sati, sve dok se ne levelujete i postanete iole dobri u igri. To što Battlefront ima ovu casual karakteristiku je nešto što bi definitivno istakli kao prednost i pogođen koncept, imajući u vidu da je Star Wars zaista mainstream franšiza koja i treba da bude bliska što većem broju ljudi.

star_wars_battlefront_e3_screen_4__air_to_ground_wm

Gotovo sve vreme u Battlefrontu ćete provoditi u nekom od devet multiplayer modova. Oni bi mogli da se podele u tri grupe. Oni koji oslikavaju epske Star Wars bitke, sa 20 na 20 opštim haosom, gde ćete u roku od svega desetak sekundi napucati pobunjeničkog ološa u glavu, a zatim popiti laser sa X-Winga kome je za repom TIE fighter, sve da bi dok čekate da se respawnujete zaključili da ste još i dobro prošli, pošto će na istom mestu protrčati Luke Skywalker koji će vašeg kolegu Stormtrooper-a gađati Lightsaber-om. Supremacy i Walker Assaulet su modovi u kojima ćete provoditi najviše vremena ako vam ovo gore zvuči kao vaš tip zabave. Tu je i Fighter Squadron koji je baziran na borbi letelicama, ali je nama ovaj mod zbog čudno rešenih kontrola bio znatno manje interesantan.

Ako volite nešto manji broj igrača gde ćete više biti u prilici da pokažete svoje umeće nego u haosu 39 drugih online igrača, tu su (nama omiljeni mod) Drop Zone koji je Battlefront verzija Domination-a, zatim Cargo koji je tip Capture the Flag-a i Blast mod koje je prosti Deathmatch. Dakle kao što vidite, Battlefront ne izmišlja rupu na saksiji. Sve su ovo stvari koje smo videli ili u Battlefield-u ili skoro svakom drugom shooteru. Ono što je važno je to da je Star Wars atmosfera jaka, a sama FPS gameplay mehanika zabavna u svojoj jednostavnosti. Možete birati da li ćete igru igrati iz prvog ili iz trećeg lica, i moje iskustvo je da sam polovinu vremena proveo u jednom polovinu u drugom modu. Zaista odavno nisam igrao igru u kojoj nisam jasno mogao da se opredelim između jednog od ova dva, što je svakako veliki kompliment za DICE koji je odlično implementirao oba u igru. Na žalost, svaki drugi tip gameplaya nije ni blizu dobar kao napucavanje. Vožnje su propuštena prilika da ovu igru učine duplo boljom u odnosu na to kakva je ona sada (ponovo ode naša velika želja da konačno igramo nešto nalik Rogue Squadron serijalu). Kontrole jednostavno nisu na visini zadatka a posebno kao promašaj deluje upravljanje letelicama koje se vrši preko jednog analognog dok drugim ne pomerate kameru već ubrzavate i usporavate, nešto na šta jednostavno ne želite da se navikavate posle godina igranja sa standardnom kontrolnom šemom za dva analogna. Još je gora situacija prilikom igranja heroja. Lightsaber nema nikakav osećaj i njegovo vitlanje ne pruža ni najmanju satisfakciju (kako li su samo ovo uspeli iz DICE-a). Kad smo već kod heroja, tu su Luke Skywalker, Han Solo i Princess Leia, kao i Darth Vader, Boba Fett i Emperor Palpatine. Svaki od njih ima unikatne sposobnosti, a modove sa njihovim borbama bi mogli da svrstamo u treću kategoriju modova u igri. Oni na žalost nisu interesantni na duže od par rundi, pa ćete ih najverovatnije isprobati i zatim zaboraviti na njih.

star-wars-battlefront-e3-screen-1_-luke-force-push_v2

Battlefront pruža i misije koje možete igrati sami ili co-op. Tutorijal je solidno urađen i savetujemo vam da ga na početku ne preskočite, kako biste videli sav varijetet gameplaya koji igra pruža. Nakon toga, ne verujemo da ćete puno vremena provesti u co-op i naročito ne u solo misijama. Na normal nivou težine su misije dosta lake. Na hard mogu da budu zabavne ali je više nego vidljivo da je ovo igra dizajnirana za multiplayer.

Ubedljivo najveća zamerka koju bi uputili Battlefrontu je nedostatak sadržaja. I ne, tu ne mislimo na single player kampanju. Verovatno nema Star Wars fana koji ne sanja vrhunsku single player kampanju u jednoj Star Wars AAA igri, ali to Battlefront nikada i nije obećavao i ako ste ovu igru kupili nadajući se tome, onda je vaša greška to što se niste bolje informisali. Online multiplayer pucačina je sasvim legitiman žanr koji već jako dugo vremena stoji sam za sebe. Međutim ono što je problem je to što verovali ili ne, Battlefront ima samo četiri mape, sa varijetetima u veličinama tih mapa. Koliko god sve one izgledale dobro, a verujte nam – izgledaju dobro,  ovo je zaista premalo. Jeste da uskoro stiže i besplatni dodatak Battle of Jakku koji će u igru doneti još jedan lokalitet, ali ono što nas je zaista razočaralo je Season Pass za igru od 50€. Faktički EA ima nameru da vam ovu igru proda dva puta, i zaista nam se ne dopada ova praksa DLC dodataka koji deluju kao da su još u toku planiranja izrade igre postavljeni kao nešto što će osakatiti osnovnu igru, a ne vremenom biti njena blaga dopuna. Taman kad ste pomislili da se nešto promenilo, EA strikes back.

star_wars_battlefront__4-17_b

Za kraj još jedna stvar. Igra izgleda i zvuči apsolutno fenomenalno. Frostbite engine ovde sija punim sjajem. Svoj maksimum dostiže u PC verziji ali i ako ste na konzolama, ovo je bez sumnje jedna od vizuelno najimpresivnijih igara od kako je počela trenutna generacija. Pored toga, Battlefront možda i ponajviše od svega pleni u audio komponenti, koju ruku na srce duguje filmovima a ne DICE-ovim audio inženjerima i kompozitorima. Naravno to nije ni važno. Ono što će vam svakako konstantno doprinositi atmosferi je fenomenalni audio ugođaj.

Battlefront je i pored svega ispunio očekivanja, ili bar neka od najvažnijih. Igra se pojavila tačno kada treba, u periodu najvećeg hajpa za Star Wars-om u poslednjih desetak godina. I ovo je verovatno zašto je ne možemo oceniti kao samo još jedan DICE-ov shooter. Iako su neke stvari mogle da budu i bolje (pre svega količina sadržaja) činjenica je i da je ovo najbolji Star Wars gaming fix koji trenutno postoji. Jedva čekamo da vidimo šta je J. J. Abrams pripremio za Epizodu 7, a do tada, kao i u mesecima posle toga, verujemo da će nam Star Wars žeđ gasiti pre svega Battlefront.

Autor: Filip Nikolić

Star Wars Battlefront

8