REVIEW: The Incredible Adventures of Van Helsing

Negde u nekom paralelnom univerzumu u zemlji interesantnog imena, Borgovija, vi, kao potomak čuvenog lovca na vampire Abrahama Van Helsinga pokušavate da izađete iz senke daleko poznatijeg oca. Ukratko to bi bio opis indie aRPG naslova, The Incredible Adventures of Van Helsing iza koje stoji malo poznata mađarska razvojna kuća Neocore Games.

ss_0a0a208cb385d4bd5649586fffba52ee4856ea82

U avanturama delićete dobro i zlo sa Katarinom, nemrtvom plemkinjom Borgovije koju je nekad ranije spasio vaš otac i koja je od toga trenutka vezana večno za vašu kuću u obavezi da pomaže. Katarina je svakako odličan dodatak igri čija je funkcija da nadomesti slabosti glavnog lika. Sistem osobina i mogućnost da Katarinu opremate različitim komadima opreme dozvoljava širok dijapazon modifikovanja, pa ako želite od nje možete napraviti klasičnog tenka koji će upijati štetu i štiti vas od protivnika, dalekometnog kastera/bafera/lečnika ili slično. Naravno, NPC kao NPC je ograničeniji i lošiji u bilo kojoj ulozi od vas ali bez obzira na sve to ostavlja igraču prostor da modelira svog lika sa većom dozom slobode. Na sve to treba dodati da Katarina može da sama skuplja opremu po kriterijumu koji odredite i da istu proda u gradu bez vaše intervencije i jasno je da je cinični i sarkastični duh sa kojim ćete redovno voditi politički nekorektne dijaloge izvrstan saputnik i odličan dodatak igri.

ss_5fd20851cf21b8813c03ebf4fb050cec81b88a96

Igra nudi više nego solidan broj klasa, čak šest, a apsolutno sija sa širokim dijapazonom mogućnosti koje imate u modeliranju svake klase po svom izboru. Postoji nekoliko aspekata koji utiču na jačinu vašeg lika, a i Katarine: Ability Points koji su efektivno statovi, Skills Tree – koji nudi ogroman raspon borbenih osobina, kako aktivnih tako i pasivnih (koje pozivate na levi i desni klik miša), perkovi koje stičete kad dostignete određen broj Fame poena, a iste dobijate rešavanjem kvestova, Aura/Tricks – pasivne osobine bez trošenja mane ali sa vremenskim cooldownom. Sve navedeno minus perkovi možete menjati u svakom gradu za određenu sumu zlatnih novčića, pa je nemoguće pogrešiti build što je, recimo, bila najveća opasnost u igri Diablo II, i dozvoljava veliku slobodu u eksperimentisanju sa različitim buildovima.

ss_68c9366e8c403602cbd63ea1c5c07d63df1d0930

The Incredible Adventures of Van Helsing je klasičan hack’n’slash, a poznato je da su pored „lakih“ RPG elemenata najbitniji aspekti za taj tip igara borba i loot. Borba je standardna tabačina hordi i hordi protivnika od ogrova, preko steampunk mehanizovanih „vitezova“ opremljenih puškama do neizbežnih vukodlaka za koju je potrebno malo više taktike nego u drugim hack’n’slash naslovima ali i daleko više strpljenja zbog nepreciznog sistema ciljanja protivnika. Više nego često desiće se da u opštem metežu zamahujete u prazno što će za posledicu imati prevremenu smrt i zajedljiv komentar vašeg kompjuterski vođenog saborca. Ipak, ako uspete sebe da naterate da vam ne smeta ovaj, ne baš srećno rešen, sistem i pređete preko činjenice da ako upalite opciju stalnog prikazivanja linija zdravlja protivnika imaćete ogroman crveni kvadrat preko pola ekrana zbog čega će igra postati nepreglednija nego inače – borba u Van Helsingu je fino iskustvo. Loot je kao druga esencijalna komponenta prisutan u talasima. Čuj mene talasima, mislim cunamijima, pošto ćete od samog starta gotovo daviti se u njemu do te mere da ćete vrlo brzo prestati da vodite računa o 99% stvari koje ispadnu od protivnika. Očigledno je da sve karakondžule Borgovije poseduju duboke džepove, a da se u lov na protagonistu ne ide bez magičnih predmeta.

ss_497943abd8f1396fa70fcf8cdb64aad7077c27af

Grafika u igri je, hm, teško opisiva imajući u vidu da zavisi od individualne percepcije šta za svakog igrača znači termin „dobra grafika“. Možda bi najbolja dezignacija u konstrukciji: ako bi vam se svideo vizualno poboljšani Diablo II, izgled Neverovatnih avantura Van Helsinga će vam biti potaman, ako ne, ne bi nas čudilo da igru proglasite ružnjikavom. S druge strane, zvuk je prosečan za ovaj žanr igara od muzičke podloge do zveketa oružja i krikova ubijenih čudovišta, pa je tu nemoguće naći neku veću zamerku niti uputiti pohvalu.

Neocore Games je inicijalno pustio igru u tri čina, a Final Cut verzija je objedinila sve u jednu igru. Možda će vas odbiti cena od malo preko 40 evra ali imajući u vidu da FC pruža preko 50 sati zabave, poseduje multiplejer opciju i da Mađari konstanto peglaju zaostale bagove i dodaju novi sadržaj – cena odgovara kvalitetu.

Petar Vojinović

The Incredible Adventures of Van Helsing

0