REVIEW: Gravity Rush Remastered

Nintendo je u industriji video igara poznat po unikatnim i kvalitetnim igrama koje se od glave do pete „Nintendo“. Imaju to nešto specijalno i teško je definisati šta je to tačno. Mnoge druge kompanije se trude da njihove igre pridobiju taj specifični i unikatni duh koji će ih krasiti, ali to na žalost ne ide baš tako lako. Potrebno je prvo da to nešto imate u sebi kao talentovani developer, a zatim je potrebno i vreme, nekoliko naslova koje će krasiti taj isti unikatni duh. Ako je Sony uspeo da dostigne ovako nešto, onda bih rekao da se to definitivno oslikava u igri kakva je Gravity Rush. SCE Japan Studio je do sada iznedrio veliki broj odličnih igara, a Gravity Rush je jedna od najboljih. Igra za koju može da se kaže – to je nešto što ima samo PlayStation.

gravity1

Gravity Rush je smeštena u izuzetno maštovit i prelepo realizovan svet koji se zove Hekseville. Naša protagonistkinja Kat kreće u avanturu kako bi povratila izgubljeno sećanje. Na samom početku joj se priključuje misteriozna crna mačka Dusty, koja joj daje super moć da kontroliše gravitaciju. Sve u svemu, ne preterano interesantan zaplet, osim toga što postavka za promenljivom gravitacijom otvara mogućnost da sama igra primeni prilično interesantan koncept gameplaya.

gravity2

Kat je u mogućnosti da menja gravitaciju po svom nahođenju. Sve što treba da uradite je pritisnete dugme, odredite stranu i od tada će za vas gravitacija biti usmerena u tom smeru. Ovo omogućuje Kat da se kreće u apsolutno svim pravcima, potpuno slobodno u 3D prostoru. Dokle god imate energije u vašem gravity „šteku,“ Kat može da hoda po zidovima, ili leti do bilo koje tačke u ovom prelepom svetu. Naravno, baš kao što biste i očekivali, osim za navigaciju svetom, ista mehanika se koristi i za borbu. Kat se u igri bori protiv misterioznih Navi stvorenja. Na raspolaganju joj stoji serija udaraca nogama i rukama (zapravo jedan te isti combo), zatim dodge mehanika za izbegavanje protivnika, kao i gravity kick – počnete da lebdite, usmerite kameru i zatim se kao projektil ispalite u smeru protivnika, sa vašom štiklom kao glavnim oružjem za nanošenje štete prilikom kontakta. Nešto kasnije ćete otvarati i specijalne poteze koji takođe koriste gravity energiju, ali oni i nisu toliko značajni kao gore pomenuti elementi borbe. Svi protivnici imaju izuzetno jasno vidljiv weak spot, prosto da se zapitate kako to do sada nisu ukapirali da im se ne isplati da makar nose neki ogrtač. Sve u svemu, ovo stvara dosta dobru i inovativnu postavku za gameplay, ali moramo da primetimo i da, kako je igra odmicala, polako je ceo efekat počinjao da slabi i borba na žalost vremenom počne da deluje repetitivno.

gravity3

Međutim ako ne fajt, onda će vas makar priča držati do kraja. Iako ćete mahom raditi jednostavne i dosta slične misije, sve se odvija u toliko lepim i raznovrsnim okruženjima da će vam postepeno otključavanje delova mape biti jedna od najuzbudljivijih stvari u igri. Ovih nekoliko tematski obojenih celina sveta iz igre, uz dobar dizajn likova, najbolji su deo čitavog iskustva koje igra nudi. Gravity Rush izgleda zaista impresivno i želećete da ispitate svaki njegov ćošak. Stvari naročito postanu interesantne kada unapredite svoje mogućnosti, pa ćete u drugoj polovini igre imati praktično neograničenu mogućnost manipulacije gravitacijom, bez potrebe da dodirnete tlo i time resetujete vašu gravity energiju. Verujte nam da ćete se osećati kao jedna prava japanska superherojka, dok budete slobodno leteli svim delovima ovog sveta.

gravity4

I onda, taman kada se pomirite da je borbeni sistem postao pomalo dosadnjikav ali da sve ostalo u igri drži visok kvalitet, pravo niotkuda, igra će se završiti. Priča se dosta naglo prekida, ali je makar sada to lakše prihvatiti nego kada smo prvobitno Gravity Rush prešli na Viti, pošto se za razliku od tada zna da uskoro stiže i drugi deo.

gravity5

Treba napomenuti da je PS4 port zaista vrhunski odrađen. Grafika je znatno unapređena, pa modeli likova i teksture okruženja izgledaju baš onako kako bi i trebalo da izgledaju na HD televizorima. Draw distance je takođe znatno bolji, što je važno kod ovakvog tipa igre u kome slobodno letite celim svetom. Glatkih 60 frejmova po sekundi takođe kao unapređenje nisu za baciti. Međutim, treba imati u vidu i daje PS Vita igra apsolutno fenomenalna za jedna handheld naslov. Ovaj remaster igrajte samo ako baš želite da igru osetite na velikom ekranu. A ako imate Vitu i odlučite se za tu verziju igre, znajte da ništa suštinski nećete propustiti. Dobro je da nam je Sony sada ostavio da biramo šta nam više odgovara, a jedno je sigurno – Gravity Rush je obavezno štivo za ljubitelje ovog žanra, bilo da ste na Viti ili na PS4.

Autor: Marko Narandžić

Gravity Rush Remastered

7.5