REVIEW: Hitman – Intro Pack

Epizodična izdanja su kao Šveps – osvežavaju u trenutku, a ostavljaju gorak ukus u ustima. Šalu na stranu, ovaj trend u svetu igara koji deluje kao da je u porastu, dopao se izgleda i izdavačima AAA igara. Dopao čak toliko da ćemo najnoviji nastavak Hitman-a, kultne simulacije plaćenog ubice, igrati u epizodama. Iako ovo nije slučaj kakav je bio Ground Zeroes, omamljujuća “demo” uvertira u obimno glavno jelo, ne možemo a da ne osetimo sličan ukus kakav samo zalogaj dobre sandbox igre može da ima. Pred nama je prva epizoda, dlanovi vernih zaljubljenika u serijal znojavi i hladni, a mi spremni da se otisnemo u njegove vode. Pa da vidimo šta nam to nova profi avantura agenta 47 donosi…

Nema sumnje da proizvođači igara uče na svojim iskustvima. I to je ono što će vam sigurno postati očigledno ubrzo nakon što zaigrate prvu epizodu. Iako “skučena” na jedan masivni nivo, moći ćete da osetite inspiraciju koju vuče iz sopstvenih korena. Novi Hitman je itekako dostojan naslednik legendarnog nastavka Blood Money, gde svojom otvorenošću u pristupu misiji ponovo podseća na sve ono što smo voleli u vezi ovog dela. Nivo, iako samo jedan u ovoj epizodi, neće delovati nimalo linearno, već naprotiv – biće pun života koji će teći kao reka koju sami birate kako ćete preći.

hitman5

Novi Hitman postoji u službi istovremeno i prequel i sequel igre. Kroz prolog, gde učite o komandama i načinu na koji igrate igru, proći ćete kroz uvodna iskustva agenta 47 na početku njegove karijere. Dvadeset godina kasnije, skokom u Pariz, prvi nivo igre, nastavljate njegovim stopama nakon dešavanja u Hitman: Absolution-u. I već ovde ćete biti sigurno oduševljeni živopisnom otvorenošću novog dela. Pred vama će se nalaziti jedan velik nivo, ispunjen sa preko tri stotine kompjuterski kontrolisanih karaktera, gde će svako voditi “svoju priču” i zaista oživeti celu scenu. Na vašim plećima će ležati naravno samo jedan cilj – smaknite svoju metu, što tiše i što efikasnije. Niko vam naravno neće braniti da se tu i razmašete, te svojim arsenalom lišite života što veći broj ljudi, ali to nikada i nije bila poenta Hitman igara, ne. Od vas se traži da budete prefinjeni i elegantni vetar smrti. Brrr…

hitman2

Što duže razgledate nivoe i osluškujete razgovore drugih karaktera, to ćete bolje uviđati sve prilike koje možete iskoristiti za dostizanje vašeg cilja. Pred agentom 47 se otvaraju i zatvaraju mnoge prilike, i baš to je ono što igru čini ne samo zabavnom, već i vrednom ponovnog igranja. Iako je pred vama samo jedan nivo, zasigurno ćete ga preći nekoliko puta, samo da biste pokušali da dođete do vaše mete na brži, efikasniji ili zabavniji način. Od samog početka serijala, Hitman se vodio geslom “odelo čini čoveka”. Tako će vam i ovde odgovarajuća odela omogućiti da se prerušite i lakše infiltrirate na inače ograničene lokacije. Ali nemojte se zavaravati da ćete uvek moći da nadmudrite protivnike ovom metodom. Put plaćenog ubice je put kroz prerušavanje, šunjanje i korišćenje okruženja, ne biste li prošli što manje primećeno, i dostigli vaš cilj. Ne bi agent 47 načisto od muke oćelavio, da je sve baš tako lako.

hitman3

Ako ovu igru stavimo rame uz rame sa njenim prethodnikom, Hitman: Absolution, po pitanju grafike i nećete primetiti bog zna kakav napredak, osim ako se malo bolje ne zadubite. Iako to u suštini i nije naročito velik minus, dosta nedostataka novog nastavka krije se u njegovoj tehničkoj neispoliranosti po pitanju mehanike igre. Neretko ćete preći misiju zahvaljujući zaglupljenom AI-u koji vas pred nosem ne vidi, ili prosto živi u svom svetu. Istovremeno ćete se uhvatiti u koštac sa brojnim bagovima koji će vam nekad olakšati misiju a nekad je znatno otežati. Uzevši sve ovo u obzir, ne možemo se otrgnuti utisku da je najnoviji Hitman ipak nešto već previše puta viđeno, da bi nas ovaj put propisno oduševilo.

hitman4

Sa druge strane, mogućnost uživljavanja u samu detaljnost nivoa, što vas u kombinaciji sa “contract” misijama može na neko vreme poprilično odvući od glavne, itekako sugeriše da Hitman ima dosta toga da ponudi. Dodavši činjenicu da “contract” misije možete i sami kreirati, svakako plasira klasični Hitman sandbox pristup igranju u prvi plan.

hitman8

Da li će sve epizode nove Hitman igre biti sedam veličanstvenih, ili pak sedam patuljaka, ostaje nam da vidimo. U svakom slučaju, nema sumnje da će imati šta da ponude igračima koji i nisu najverniji fanovi. O fanovima da ne govorimo, nastavak priče Hitman sage u bilo kom smeru, uvek je dobrodošao. Tu su prepoznatljivi stil i šarm, dobro uklopljena muzika i napeta atmosfera uljeza na otvorenom. Ako progledate igri kroz prste, ne dozvolite joj da vas izbaci iz svoje pažljivo izgrađene atmosfere brojnim bagovitim ispadima, nema sumnje da ćete se dobro provesti. U suprotnom, verovatno ćete proći kao neko nezainteresovano dete koje još uvek ne ume da broji do sedam.

Hitman - Intro Pack

7

70