REVIEW: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

Prosto je divota kada se neko delo sa jednog medija prebaci na drugi, a uz to ne samo da ne izgubi na kvalitetu, već mu kvalitet znatno i skoči. Takav je bio i slučaj sa Ultimate Ninja Storm serijalom, proizvedenim od strane čarobnog japanskog studija CyberConnect2. Prosto je neverovatno šta su Japanci uspeli da izvedu po pitanju vizuelnog utiska koji je igra ostavila na sve ljubidelje Naruto serijala. Iz jednog u drugi nastavak, eksperimentisalo se tu na mnogim poljima, ali jedno je bilo sigurno – gotovo je bilo lepše gledati bilo koju borbu između dva igrača, nego neku anime epizodu. Ultimate Ninja Storm 4 ovde nije izuzetak, već stepenik podiže još više i plasira nam jednu igru koja izgleda toliko dobro da, bili ljubitelji serije ili ne, nećete ostati ravnodušni.

Četvrti nastavak je po mnogim stvarima poseban. Prvi je koji obrađuje završna poglavlja mange, čak pre nego što je i anime to uradio. Takođe, u pitanju je poslednji nastavak serijala i broji do sada neviđen broj karaktera kojima možete upravljati. Sadrži broj inovacija na polju borbenog sistema kao i do sada najlepše rešen story mode. Prosto, ovo je ostvarenje sna za svakog ljubitelja Naruto serije. Iako je teško odlučiti odakle bismo mogli krenuti, pokušaćemo od onog najupečatljivijeg, koje pleni na prvi pogled – grafike.

naruto5

Nije poznat broj sklopljenih paktova sa Đavolom na koje je nesumnjivo pristao CyberConnect2 kada su pravili igru, ne bi li načinili da izgleda ovako dobro. Njihove igre čak i na Playstation 2 i dan danas izgledaju odlično. Da ne pominjemo ostale nastavke Storm serijala koji su i dalje verovatno najlepše igre zasnovane na nekoj anime seriji. Četvrti deo ovde nastavlja tradiciju. Izgleda toliko dobro da ćete se verovatno osetiti kao dete koje gleda svoj prvi crtani film. Igra “pršti” od efekata i nestvarno dobro modeliranih karaktera i animacija. Većina materijala je “reciklirana” iz prethodnih delova i dotegnuta, pa sa novitetima toliko dobro uklopljena da će prosto odisati svežinom. Od likova, preko nivoa, pa i nacrtanih krajolika kroz koje prolazite u avanturi, sve do nestvarno šarenih i upečatljivih efekata specijalnih napada – sve, apsolutno sve je balet na steroidima za vaš vizuelni sistem. Samo gledati igru, samo je gledati i ne igrati je – moglo bi se računati u odličan vid zabave.

naruto7

Ali dosta o grafici. Ono što se menjalo iz igre u igru bio je story mode kroz koji su igrači uglavnom prolazili kroz priču serijala i otključavali karaktere. Često je to bila i negativna strana jer je bilo potrebno više desetina sati da biste otključali sve karaktere, a uz to ste se morali susretati sa popriličnim brojem jednoličnih misija. U ovom nastavku to je rešeno odvajanjem na dva moda – story i adventure. Story mode predstavlja ispričanu priču poslednjih poglavlja Naruto mange kroz 2D i 3D animacije, kao i borbe koje uključuju one protiv boss-eva. Ovde i “čuči” onaj najžešći momentum igre, jer cela priča je ispričana krajnje zanimljivo, bez dosadnih fillera od kojih pati anime serijal. U trajanju od oko 6-8 sati proći ćete nekih tridesetak borbi, sijaset boss-eva i nagledati se priče taman toliko da se podsetite zašto toliko volite Naruto seriju. Ili da je po prvi put zavolite. Simpatičan dodatak je i naznačeno “odokativno” trajanje svakog poglavlja pre pokretanja. Svakako najbolje “režiran” story mode, nalazi se baš u ovom poslednjem nastavku serijala.

naruto4

Adventure mode nudi onaj tradicionalni pristup priči, gde ćete upravljati karakterom kojim ćete obilaziti mapu sveta i rešavati zadatke. Priča adventure moda prati događaje nakon story moda i, iako ne preterano zanimljiva, ponudiće vam još mnogo sati istraživanja i mogućnost ponovnog proživljavanja mnogih kultnih borbi iz serije. Činjenica da je ovaj mod odvojen od moda sa glavnom pričom ogroman je plus. Nakon što završite story mode, sigurno ćete više ceniti ritam adventure moda, koji bi vam inače mogao smetati da od njega zavisi brzina kojom će se glavna priča odvijati.

naruto3

Sistem borbe je takođe znatno redefinisan. Više nećete gristi palice vašeg gejmpeda od nerviranja kada vam protivnik odradi counter i ostavi vas da se bespomoćno klatite dok vas on šamara. Kazna za counter udarac je sada znatno manja. Uz to, verovatno najveće poboljšanje u borbama je mogućnost da preuzmete kontrolu nad bilo kojim od support karaktera. Ovo će otvoriti mogućnosti za još raznovrsniji pristup borbama, gde ćete moći da smenjujete likove u gotovo bilo kom trenutku i tako pravite improvizovane komboe. Sada je čak i odabir tipa podrške izbačen, tako da će od samog izbora support karaktera zavisiti kako će se oni ponašati u borbi. Dodajte ovome i mogućnost borbe na dve dobijene runde (pobednik zadržava preostalu količinu energije), činjenicu da odeća i oružja trpe štetu, kao i dosta modifikovanih sitnica koje su igračima smetale u prošlosti i dobićete jednu nesumnjivo duboku mehaniku igre koja će biti vrlo laka za učenje, ali đavolski teška za potpuno ovladavanje. Nema nimalo sumnje, borba finalnog nastavka je najispoliranija do sada i predstavlja vrhunac koji je nekako izmicao CyberConnect2 timu u prethodnih par nastavaka. Ko je žalio za skraćenim animacijama specijalnih poteza koji su implementirani u drugom delu, sada neće ostati ravnodušan na neke napade, jer neretko umeju biti zaista poduži. Da ne napominjemo još jednom – i užasno kvalitetni. Svaka pohvala i za sistem borbe. Ovaj put su prevazišli sebe.

naruto2

Možemo slobodno napomenuti i muziku, koja je standardno dobra, pogotovo za vreme adventure moda, gde vas lako ubacuje u atmosferu i Narutov univerzum. Nijedan ljubitelj serije neće moći da odoli njenom šarmu. A u kombinaciji sa svim prelepo naslikanim lokacijama i savršeno animiranim borbama, muzika će na vas ostaviti nepovratan utisak jedne sjajno uklopljene igre. Kao retki minusi za igru tu su već ustaljeni problemi sa online borbama i lošim konekcijama. Ostaje samo da se nadamo da će ove stvari biti popravljene kroz buduća ažuriranja igre.

naruto2

Za sam kraj, nema sumnje da je pred nama trenutni vrhunac za Naruto igre, a i šire. Ako ste ljubitelj serijala mange, animea ili igara, verovatno igru već uveliko igrate. Ako, pak, niste ništa od navedenog, a igra vam ne deluje kao nešto svetlosnu godinu daleko od žanrova po vašem ukusu – opet je isprobajte. Nema sumnje da će vas ovo remek-delo koje vapi za superlativnim opisima, prosto oduševiti. Igra koja svakako i dalje stremi ka vizuelnom anime savršenstvu.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

9

90