REVIEW: Trackmania Turbo

Nadeo se dugo tražio sa Trackmania naslovima, izdavao uspehe ali i sejao promašaje, kao da su godinama pokušavali da pronađu svoje mesto “pod suncem”. Konačno su od toga odustali, što je više nego pohvalno i okrenuli se onome što najbolje znaju i što je po njih logično rešenje – iskoristili su “koren” Trackmania zabave, unapredili ga i objavili. Tako je nastala Trackmania Turbo, naslov koji potvrđuje da je Nadeo odbacio sve “mudrolije” i želju da bude nešto što nije i izdao samo klasičnu i najbolju trku čoveka sa vremenom, odnosno igrača sa rekordima drugih igrača. Vreme stalno radi protiv vas i tu je niša koju Turbo “gađa”. Igra više ne pokušava da se dodvori svima i zato se svima neće ni dopasti.

trackmaniat1

Stara dobra trka podeljena je u četiri glavna segmenta – Canyon Drift, Valley Down and Dirty, Rollercoaster Lagoon i International Stadium. Manje više su jednaki, izuzev okruženja i tipa vozila kojim upravljate. Nekad je to karting, nekad bagiji a nekad bolidi formule 1, odnosno nečega što na to liči. I dobro poznati motivi Trackmanie ponovo su tu – ludačke staze koje su kreirali najblesaviji umovi Nadea, podeljeni u kategorije, po težini. Svaka od njih poseduje svoje smicalice, krivine, nepredviđene delove i puno, puno zabave. Kampanja poseduje ukupno pet liga, svaka od njih ima po deset eventova i sve je još podeljeno po stazama tako da ukupno morate da odvozate preko 200 staza da biste ih sve završili. Nekome je delovalo kao dobra ideja da vam u finalnim stazama svakog od delova ubaci zahtev da vozite više od jednog kruga, što će biti posebno frustrirajuće iskustvo ukoliko jurite najbolji rezultat. Kao da nije dovoljno da morate iznova da vozite stazu od minut, zamislite tek od 3 ili 5.

trackmaniat3

Sama vožnja je zahtevna, ali u tradiciji Trackmanie, fer. To znači da ćete najbolji rezultat moći da ostvarite zasigurno ako dobro izvežbate mapu, ali nekada i ukoliko imate sreće. No sreća dolazi jednom u verovatno sto ponavljanja iste staze, a znanje i iskustvo donose vam priliku da konstantno poboljšavate svoj rezultat. Čak i nepredviđeni delovi staza vremenom se daju “ukrotiti” što je svakako najveća prednost Trackmanie – uvek postoji šansa da budete bolji i da savladate neku naizgled nepremostivu prepreku.

trackmaniat2

Pored solo moda u kojem samostalno prolazite sve staze, znantno interesantniji je multiplayer a posebno onaj koji je unutar istog doma odnosno split-screen tj. Hot seat. Multiplayer okršaji omogućavaju vam da igrate sa velikim brojem protivnika širom sveta, ali samo lokalni multiplayer daje priliku da znate protiv koga igrate, da navijate za svoje favorite i nadmećete se. Ukoliko niste specijalno kompetitivni, Trackmania nudi veliki broj zabavnih modova koje možete isprobati, među kojima je na primer posebno zanimljiv Double Driver – mod koji daje opciju da jedan igrač kontroliše gas i kočnicu a drugi skretanje bolida levo ili desno. Zahteva koordinaciju ali i dovodi do sati i sati dobre zabave.

trackmaniat4

Naravno, kada vam dosade sve staze koje nudi Nadeo, možete isprobati neku od stotina (a zasigurno će ih biti i hiljada) koje su kreirali igrači. U kreiranju se možete oprobati i sami, putem alata za pravljenje staza, koji čak poseduje i “random” mod odnosno slučajno odabran mod za generisanje staza. Važno je istaći da ne morate da brinete da li će na ovaj način biti objavljeno puno neupotrebljivih staza – pre nego što budu prihvaćene, sve staze moraju da prođu validaciju igrača.

trackmaniat5

Vizuelno, Trackmania Turbo odiše prethodnom generacijom i tu nema puno zbora. Ukoliko tražite grafiku, dobre efekte i teksture, to ovde nećete naći, ali u tom slučaju Trackmania nije za vas. Znatno veći problem je što Nadeo nikako da pogodi puni potencijal Trackmanie, a vreme prolazi. Kada se prva pojavila, bila je nešto novo i sveže, pa se neiskorišćenje potencijala dalo zaboraviti. U prilog tome ide i činjenica da će staze početi da liče jedna na drugu, već nakon nešto duže igranja, pa se postavlja pitanje koliko će dugo Turbo biti zanimljiv igračima. No, pored toga, najnovija Trackmania pripada igri u budžetskom segmentu pa se u tom smislu nema šta puno zameriti. Za taj novac, daje dovoljno zabave.

Autor: Stefan Starović

Trackmania Turbo

7.5