Prvi utisci

BETA utisci: DOOM

Ako je ideja Bethesde bila da spoji DOOM i Quake u jednu igru, jer trenutno nemaju planove da i Quake dobije svoj najnoviji deo, onda su u tome, makar po ovoj zatvorenoj beti, uspeli. Bez obzira na sve što smo imali prilike da vidimo do sada, osnovno mišljenje o naslovu možete razviti tek kada ga probate i sami.

I prvi utisak je – “Pa čekaj, ovo je Quake”. Mimo izgleda likova i karakteristične DOOM kacige, koja je makar u početku igre prisutna na vašoj glavi (kasnije je možete menjati za neke druge), sve odiše Quake osećajem, pa čak i same mape i kreature na koje nailazite.  Samo dva moda dostupna su igračima i samo jedno čudovište, ali je i to više nego dovoljno da, uz 5-6 oružja i tri powerupa, vidite u kom pravcu se DOOM razvija. A razvija se u … čudnom pravcu.

doom6

Igra izgleda dobro, mada se u žestokim sukobima događa da ne možete baš najbolje da procenite gde se nalazite vi, gde protivnik i šta se oko vas događa. Kako će to izgledati na većim (ili manjim) okršajima, ostaje da se vidi. DOOM beta je znatno sporija nego ono što smo videli na sinematicima i trejlerima u proteklim mesecima, što je za pokudu jer igri nedostaje ona brzina koju hardcore gameri vole da vide kod starih FPS-ova. Naravno, i dalje ima mesta za unapređenja, ali da li će do njih doći, videćemo. Sve zavisi od procene dizajnera.

doom1

DOOM je implementirao loadout sistem tako da više nemate na raspolaganju sva oružja koje mapa na sebi nudi – zapravo, ne nudi ih uopšte. Birate dva glavna i jedan dodatak, a loadout možete menjati prilikom svake smrti, na taj način menjati strategiju. U sličnom maniru birate i “hakove” koji vam daju podatke poput zdravlja protivnika, dodatnog štita na početku svakog “rađanja” i tako dalje.

doom7

U igri postoje dva moda, tradicionalni Team Deathmatch i svojevrsni payload-control point miks koji donosi pomerajuću kontrolnu tačku koju morate držati u svom posedu što duže. Bez obzira na mod na svakoj mapi nalazi se demonska runa koja pretvara vašeg lika u demona (za sada je ponuđen samo jedan) kojeg je izuzetno teško ubiti i koji najčešće dovodi do velikih promena po pitanju rezultata. Još jedna od stvari koja vam se može dopasti, ali i ne mora.

doom5

Id je položio dosta u podešavanje likova na najrazličitije načine – možete menjati oklop, kacigu i uopšte izgled lika, boje kao i “pohabanost” opreme koju na sebi nosite uz intenzitet boja. Tu su i teksture i paterni, boje, oblici … sve to se isto može raditi i sa oružjem a dostupni su vam i pokliči, pobedničke gestikulacije i slično. Sve ovo interesantan je segment koji omogućava da se dobro zabavite pre nego što “uskočite” na mapu, ali u samom okršaju ima minimalnu primenu jer je akcija brza i likovi dovoljno udaljeni jedni od drugih da se sve to “lepo” što ste napravili u međuvremenu ne može baš najbolje videti.

doom2

Podsećamo, Bethesda je za finalnu verziju najavila još mnogo toga drugog – mogućnost kreiranja nivoa, dodatne multiplayer modove, na kraju krajeva i kampanju za jednog igrača po kojoj je DOOM i bio prepoznatljiv. Potencijal igre je tu, videćemo da li će biti iskorišćen već na petak 13, narednog meseca.

 

Autor: Bogdan Diklić

Razvojni tim: id Software
Izdavač: Bethesda
Planirani datum izlaska: 13.05.2016
Platforma: PS4

Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top