PC

BETA UTISCI: Dead by Daylight

Imanje je već uveliko bilo preplavljeno maglom. Noć je bila u svom najmračnijem izdanju. Meg je bila skoncentrisana na svoje disanje. Čula ga je. Sklupčana iza starog raspalog zida, shvatila je da se približava. Bojažljivo je provirila iznad cigli da pokuša da razazna sa koje strane dolazi. I videla ga je. Koračao je kao vojnik, velikim i brzim koracima. Sa maskom na licu i satarom u ruci. Njemu je sve ovo samo jedno veliko igralište. Ona je samo jedna od potrošnih igračaka. Otkad je „to“ odvelo Dvajta, znala je da je ona sledeća. Jedino nije znala gde je Džejk. Poslednji put ga je videla kod generatora. Još samo jedan i aktiviraće kapiju koja deluje kao izlaz iz ovog pakla.

Otkucaji srca su postali sve jači. Približavao se. Bio je sa druge strane zida. Misli su joj jurcale kroz glavu. Da li da potrči ili da ostane mirna. U tom trentku, začuo se vrisak. Ubica se okrenuo, i kao vojnik uputio u tom pravcu. Džejk. Uhvaćen u klopci. Znala je da ne može tek tako da mu pomogne. Kupio je njoj malo vremena. Brzo je potrčala ka poslednjem generatoru i krenula da ga aktivira. U daljini je čula Džejkovo zapomaganje. Generator je bio star, ali Meg je jedan već uspela da pokrene. I konačno, svetla su se upalila. Generator je poslao struju ka izlazu. On je nosio Džejka. Imala je izbor. Da li da potrči prema izlazu ili da pokuša da spasi svog prijatelja. Vreme je isticalo a ona je morala da donese odluku veoma brzo. I krenula je…

Šta biste vi uradili? Dead by Daylight, ne samo da će vam postaviti to pitanje, nego će vam pružiti i odgovor!

Inspirisana kultnim filmskim “slešer” horor klasicima, kao što su “Petak 13.”, “Pogrešno Skretanje”,  “Brda Imaju Oči”, “Teksaški Masakr Motornom Testerom” (videti Napomenu), Dead by Daylight vas stavlja u ulogu preživelog, ali niste jedini. U preživljavanju horora pomoći će vam bar još tri vaša prijatelja ili potpuna stranca. Pored toga, igra vam pruža to “zadovoljstvo” da se stavite u ulogu samog činitelja tog horora – ubicu!

U pitanju je tzv. “asinhroni” horor co-op za pet igrača, gde su četiri igrača “survivori”, dok je jedan igrač ubica, što ovu igru čini “4 v 1” co-op naslovom, koji smo imali prilike da probamo u beta fazi.

daylight1

Nakon pokretanja igre, birate da li želite da igrate kao survivor ili kao ubica. Takođe, tu je i opcija “Kill Your Friends” gde kreirate privatni lobi i pozivate vaše Steam prijatelje. Igra je trenutno dostupna samo na PC-u i Steam platformi. Prilikom izbora survivor moda, možete birati između nekoliko različitih predefinisanih karaktera, koji su onako “tipski” likovi iz gore pomenutih filmova, sa određenom dozom moguće kastomizacije njihovog izgleda. Ubicu trenutno u beti nije moguće menjati i dostupan je samo jedan.

Prvo treba naglasiti, odlično prenetu atmosferu, a grafički izgled igre pohvaliti, jer je na zavidnom nivou kada su survival horor igre u pitanju. Propratna ambijentalna horor muzika, kao i mračna zona – imanje na kome se igra odvija, doprinose tom uživljavanju i povećanju horor elementa. Akcenat jeste stavljen na preživljavanje i uživljavanje u atmosferu, koje se ogleda u tome da vam igra čak ne obeležava, ni na koji način, lokaciju generatora, poziciju ubice, pa čak ni vaše saigrače survivore! Ovo tera igrače da bolje sarađuju međusobno, i da se drže na okupu, kao da su u pravom okruženju gde nemate nikakve vizualne markere i dodatna ingame pomagala. Ovaj pristup je odličan, ali na primer u beti nije bio omogućen bilo kakav vid komunikacije sa saigračima. Niti je dostupan čat sistem u partiji, niti glasovna komunikacija, što dodatno otežava saradnju. Možda je i ovaj, da kažemo, “hard core” pristup dobar, jer se često desi da se igrači razdvoje na mapi, pa čisto sumnjamo da biste vikali na nekom imanju u sred noći, kako bi dozvali svog prijatelja, dok vam je ubica za petama i pokušava da vas nađe!

daylight2

Izvođenje sa strane survivora se zasniva na popravljanju nekoliko generatora, čiji broj na imanju zavisi od broja survivora u partiji. Generatore je potrebno popraviti i startovati, kako bi pomoću njih aktivirali kapije za bekstvo sa imanja. U tome će vas sprečavati ubica. Tokom popravke generatora morate u datom momentu reagovati na mini igru, koja proverava vašu “sposobnost” popravke generatora. Ukoliko ne uspete da odreagujete na vreme, generator će zavarničiti uz propratni eksplozivni zvuk, što može signalizirati ubici vašu trenutnu lokaciju. Kao survivor, možete “osetiti” prisustvo ubice, tako što vaše srce počne užurbano da lupa ukoliko se ubica nalazi u vašoj blizini.

Za razliku od survivora, ubica vidi i  “zna” lokaciju svih generatora na imanju, ali naravno ne vidi i ne zna gde su trenutno survivori i koji generator popravljaju ukoliko ne naprave grešku. Ubica koji je bio dostupan u beti, postavlja klopke – zamke za medvede u koje mogu natrčati survivori i na taj način se “uloviti”. Ukoliko survivor upadne u klopku to će ubica videti. Survivor može pokušati sam da se izbavi iz klopke, ali je potrebno dosta vremena, najbolje je da mu pomogne saigrač pre nego što ubica stigne. Ubica sa sobom ima i veliku sataru sa kojom može raniti survivore. Prvi udarac satarom ranjava survivora koji i dalje može da beži, ali nešto sporije. Drugi udarac obara survivora na zemlju, pa ga ubica može uzeti i poneti sa sobom. Zadatak ubice je da uhvati sve survivore, a to radi tako što ih hvata i kači na određene kuke koje su raspoređenje po imanju. Survivori su zapravo žrtve koje “okultni” ubica prinosi određenom Entitetu (Entity) – Prisustvu na imanju, koje da kažemo “uzima” survivore sa spomenutih kuka. Sam čin kačenja survivora i pojavljivanje “Entiteta” je prilično jeziv. Dok je survivor “okačen” na kuku, ima šansu da se “bori” za svoj život, u nadi da će kupiti dovoljno vremena pre nego što suigrači priteknu u pomoć i pokušaju da ga skinu sa kuke, u čemu će ih naravno, ometati i sprečavati ubica.

daylight3

Borba sa ubicom ne postoji i ne možete mu nauditi ni na koji način. Moguće je samo vršiti ometanje i bežanje. Dok bežite za sobom možete obarati određene predmete i tako stvarati prepreke za sobom u nadi da ćete usporiti ubicu i sakriti se. Dok survivor beži, ubica može vizualno da ga prati, ali ako ga slučajno izgubi iz vidokruga, moguće je da prati “tragove” bežanja koji ostaju za survivorom određeno vreme. Ovo deluje kao prevelika prednost za ubicu, ali skučen pogled ekrana ubice i zatamljenost zone, otežavaju ove stvari i često se dešava da ubica izgubi survivora. Drugi način ometanja ubice je upotreba baterijske lampe koju nađete na mapi. Na ovaj način možete uperiti lampu ubici u oči i zaslepeti ga na trenutak, što može biti korisno u bekstvu ili ukoliko pomažete drugom survivoru. Takođe survivori mogu nalaziti alat na imanju, pretraživanjem razbacanih kutija. Sa alatom je moguće sabotirati kuke na koje ubica kači survivore, što smanjuje broj dostupnih kuka na terenu i otežava ubici “žrtvovanje” survivora. Dok ubica nosi survivora, moguće se “gicati – koprcati”, ukoliko je prva kuka daleko od ubice, survivor ima šansu da se iskobelja i pobegne. Ovaj indirektan način “obračunavanja” sa ubicom dodatno povećava osećaj teskobe i horora u samoj igri sa aspekta survivora, a ubici daje na “težini” i opasnosti koju predstavlja na imanju. Možda se stiče utisak da je ubica previše “jak”, ali dobra saradnja, koncentracija i pažljivost mogu vrlo lako ubicu da “savladaju” i dovedu survivore do izlaza. Sobzirom da je u pitanju beta, neke stvari je potrebno bolje izbalansirati kada je ubica u pitanju. Velika prednost ubice dolazi do izražaja kada ubicu igra iskusan lik, koji se već obreo u nekoliko partija. Potreban je pun tim od 4 survivora kako bi ga “savladali” i brže aktivirali generatore na mapi, pritom i dalje oni moraju biti vrlo oprezni ukoliko misle da prežive, bez obzira na brojnost.

daylight4

Igranje online donosi sa sobom leveling i upgrade sistem, kroz koji možete razvijati survivore, kao i samog ubicu. U pitanju je sistem itema – predmeta koje sa sobom donose neke bonuse i dodatne mogućnosti,  i sistem perkova kojima poboljšavate sposobnosti vašeg karaktera. Isto važi i za ubicu, kod koga su predmeti i perkovi prilagođeni njegovoj ulozi. Interesantan je princip razvoja karaktera i dobijanja predmeta i perkova, koji se otključavaju preko tzv. Bloodweba. Na svakom levelu Bloodweba, otključaćete određene predmete i perkove, kao i artifakte, koje kasnije aktivirate pred početak svake partije. Međutim, predmeti koje ste poneli sa sobom u gejm, biće potrošeni i ne možete iste koristiti ponovo, ukoliko poginete ili ih potrošite korišćenjem u partiji. Ovi predmeti mogu biti “prva pomoć”, baterijska lampa, mapa imanja na kome se odigrava partija itd. Iste možete opet otključati daljim levelovanjem kroz Bloodweb sistem, ili ukoliko ih nađete u samoj partiji, otvaranjem kovčega koji su razbacani po imanju. Naravno, ukoliko uspete da izađete živi sa imanja, predmeti ostaju sa vama. Da li će se ovaj sistem zadržati nakon bete, ostaje da vidimo. Artifakti su posebni predmeti, čijim unošenjem u partiju, utičete na razne elemente okruženja, koji mogu biti pozitivni i negativni. Na primer, smanjenje broja kuka na mapi; Povećanje broja kutija sa predmetima itd.

daylight6

Moramo priznati da smo betu najviše igrali u privatnom lobiju sa našim prijateljima. Ne znači da nismo probali nekoliko partija online, ali mnogo veći utisak na nas je ostavilo međusobno igranje. Zanimljivo je bilo videti kako se određeni drugari ponašaju u ulozi survivora, a kako u ulozi ubice. Sama činjenica da znate ljude sa kojima igrate, daje na “težini” kada ih ubica uhvati i kada vi krenete da ih spašavate, dok to baš i nije slučaj sa random ljudima u online partijama. Jednostavno, većinu ljudi je briga što je vas uhvatio ubica, jer oni več popravljaju generator. Retki su oni koji se reše da pomognu, i ako je igra koncipirana baš oko ovog načina saradnje i igranja. Kako se koji survivor žrtvuje i vama se smanjuje šansa za preživljavanjem. Uživljavanje u igru je mnogo bolje kada igrate sa vašim prijateljima.

daylight7

Za kraj  možemo samo da pohvalimo ovu ideju i koncept kada su survival horor igre u pitanju, čija popularnost u poslednje vreme ne jenjava. Ako se po beti igra poznaje, onda će ovo biti jedna vrlo kvalitetna igra, pored toga što beta nije bila bez mana i propratnih bug-ova, ali verujemo da će sve to biti ispravljeno do izlaska igre. Sa velikim nestrpljenjem čekamo izlazak , zato što je ovo nešto što je survival horor žanr dugo čekao.

 

Autor: Bojan Petrović

Razvojni tim: Behaviour Digital
Izdavač: Starbreeze
Planirani datum izlaska: 14.06.2016.
Platforma: PC 

Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top