PLAY! ; PLAY! Zine

FIFA “handicapping” problem konačno dokazan?

Ukoliko igrate FIFU i tu i tamo pratite zajednice FIFA igrača na internetu, verovatno ste upoznati sa takozvanim “handicapping” problemom, na koji se igrači žale godinama, ali ih EA ignoriše i odbacuje te optužbe kao teorije zavere, nešto što je samo u glavama igrača. Poslednjih dana je izgleda konačno došlo do konkretnih otkrića koja će pomoći da se ovaj problem izvede na videlo. Ukoliko se ovo ispostavi tačnim, EA preti da uđe u ozbiljan skandal potencijalno ogromnih razmera, jer će praktično značiti da je veliki broj igrača prosto prevaren i lišen sadržaja koji su platili pravim parama ili zaradili ulažući vreme u igru.

Počev od FIFA 09 izdanja, u igri postoji “Ultimate Team” mod, koji je brzo postao veoma popularan kod igrača. Taj mod vam omogućuje da kupujete kartice koje predstavljaju igrače u stvarnom životu i da sa njima sastavljate timove.  Praktično od prvog dana postojanja ovog moda, igrači su primetili da kada god je tim sastavljen od igrača sa vrhunskim statsima, igrači deluju nekako nezgrapno i tromo, kao da nemaju veze sa onim što bi njihova statistika trebalo da  bude. Ovaj slučaj je brzo nazvan “handicapping” i zajednica se stalno žalila developerima, ali je, kao što smo pomenuli, EA žalbe stalno odbacivao i tvrdio da je sve u redu. Problem je bio u tome što ovo se nije moglo nikako dokazati jer je jedino postojalo “u osećaju dok igrate” jer su brojke govorile suprotno od onoga što su igrači iskusili prilikom igranja.

Igrači u “Ultimate Team” modu imaju takozvane Day 1 kartice, koje ih predstavljaju u vreme izlaska igre, ali imaju i unapređene verzije koje su veoma retke i teško se nabavljaju (potrebno je uložiti puno para ili in-game valute za kupovinu kartica), te unapređene verzije imaju bolju statistiku i u praksi bi trebalo da budu bolje, a zovu ih “non-day 1” kartice.

Bale 1 Bale upgrade

Međutim, kao što smo pomenuli, igračima se činili da to jednostavno nije tako. U modu postoji i chemistry, odnosno “hemija” između igrača, koja igračima dodatno poboljšava statse. Ova hemija ide na skali do 10 i zavisi od toga da li su igrači iz iste zemlje, istog tima, koliko dugo igraju zajedno… dakle sve ono što bi i u stvarnom životu stvaralo hemiju. Chemistry je stvar koja značajno utiče na kvalitet igrača i zato ljudi uglavnom gledaju da sastavljaju timove sa visokom hemijom, radi boljih performansi igrača u timu.

Upravo je ova stvar omogućila da se dođe do otkrića da handicapping zaista postoji. Naime, u Fifa 16 postoji izvestan skill potez za koji je potrebno da igrač ima dribling 86 da bi mogao da ga izvede. Fifa igrač Onix je ovo iskoristio kao idealnu stvar da testira da li Chemistry radi kako treba i utvrdio je da hemija uopšte ne funkcionše kod non-day 1 igrača, jer neki non-day 1 igrači sa hemijom bi trebalo da imaju dovaljan dribling,  ali se potez ne može izvesti.

Ovo dovodi do toga da skuplje i ređe verzije igrača zapravo često rade lošije nego njihovi Day 1 pandani, u timovima sa dobrom hemijom. Onix je tako i u praksi dokazao da stvari ne rade kako treba i da su igrači koji su uložili novac kako bi dobili bolje verzije kartica zapravo prevareni, jer nisu dobili ono što vide u brojkama. Vrlo je verovatno da ovaj problem traje i čitavih 7 godina, ali je tek sada dokazan. EA se još uvek nije oglasio po ovom pitanju, ali verujemo da će brzo morati da izađu sa saopštenjem,  jer je stvar za manje od 24h prostrujala gejming internetom.

Ispod možete videti klip Onixa u kome je u praksi dokazao da Chemistry ne radi kod non-day 1 kartica.

 

Subscribe na naš YouTube za uvek najnovije video opise!