PLAY! ; PLAY! Zine

Steam letnja rasprodaja 2016 – statistika

Još jedna letnja rasprodaja na Steamu je iza nas, nadamo se da su vaše omiljene igre bile na dobrom popustu i da ste pazarili šta ste želeli, ali i da niste potrošili previše.

Prošlo je 5 dana od završetka rasprodaje i zanimljivo je videti statistiku i uporediti brojke sa prošlogodišnjom letnjom rasprodajom. Kao i uvek, za to se pobrinuo portal Steamspy. Statistika se odnosi samo na one naslove koji su uspeli da se prodaju u preko 5000 hiljada kopija tokom rasprodaje, pošto algoritam na Steamspy nije dovaljno prezican kada su u pitanju naslovi koji su se tokom rasprodaje prodali u manjem broju.

Ukupno 1 592 igre se se tokom ove rasprodaje prodale u više od 5 000 primeraka, što je čak za 50% više od prethodne godine kada je tokom rasprodaje 1 050 igara premašilo cifru od 5 000 prodatih kopija. Inače je na rasprodaji bilo 7 156 igara, što znači da je negde oko 22% igara na rasprodaji premašilo cifru od 5000 prodatih jedinica igre.

Ovih 1592 igara je ukupno prodato u neverovatnih 36 800 000 primeraka, što je povećanje za 12% u odnosu na prošlu godinu, kada je prodato 33 miliona. Ukupan prihod od prodaje tokom Steam rasprodaje ove godine je iznosio nešto preko 223 milona dolara, što je ogroman skok u odnosnu na prošlogodišnje prihode tokom rasprodaje, koji su bili oko 160 miliona dolara, dakle u pitanju je skok u prihodima od oko 40%.

Veliku zaslugu u ovim prihodima ima porast broja korisnika Steama za čak 35% u odnosu na isti period prošle godine (sa 130 na 170 miliona registrovanih Steam naloga), kao i broj dnevno aktivnih korisnika sa 9,7  na 12,2 miliona. Sa druge strane, tu je i promena strategije na samom Steamu, gde više nema dnevnih i fleš dilova, već su svi popusti tu crno na belo od početka do kraja, tako da su korisnici od starta jasno upućeni u to šta je na popustu i koliki je taj popust, pa se lakše upuštaju u kupovine i planiranje para koje žele da potroše na igre u toku trajanja rasprodaje.

Ceo tekst sa analizom možete pronaći na OVOM linku.

 

Subscribe na naš YouTube za uvek najnovije video opise!