PC

Tvorci BioShock serijala se dižu iz pepela

Studio Irrational Games je istinski stari velikan u svetu video igara. Ovaj studio ove godine slavi 20 godina postojanja, pošto je osnovan daleke 1997. godine, od strane ekipe koja je pre toga radila u studiju Looking Glass Studios, koji je zaslužan za takve kultne naslove kao što su Ultima Underworld, System Shock, Thief 1 /2 i druge.

Kada ljudi koji stoje iza neke firme imaju takav pedigre, znate da od njih možemo očekivati samo suvi kvalitet, a tada novoosnovani Irrational Games je to i donosio. Počev od System Shock 2 1999. godine, preko Tribes: Vengeance iz 2004, do fenomenalnog SWAT 4 iz 2005. godine (koji se inače u januaru pojavio na GOG-u). Sve ove igre su bile obožavane kako od strane kritike, tako i kod publike, i činilo se da momci i devojke znaju šta i kako rade, da imaju dobru ideju i znanje kako da je sprovedu u kvalitetan proizvod.

Vrhunac slave i komercijalnog uspeha ovog studija dolazi sa BioShock serijalom, koji, verujemo, ne treba previše predstavljati. Kada se pojavio 2007, prvi BioShock je jednostavno oduvao sve svojim sjajnim dizjanom u svakom aspektu. Ovaj instant klasik je iznedrio franšizu koja će ostati školska lektira i opšte obrazovanje za svakog gejmera na svetu.

Ipak, teško je opstati samostalno kada ste relativno mali i pokušavate da ostanete svoj na svome.  Irrational Games je u vreme kada su radili na prvom BioShock naslovu kupljen od strane Take-Two Interactive. U jednom anonimnom pismu koje se pojavilo krajem prošle godine na internetu, od neimenovanog developera saznajemo na kakav je brutalan način studio Irrational Games rascepan od strane Take-Two Interactive, gomilom nepromišljenih poteza i bespotrebnih otpuštanja, raspuštanja, preraspodele studija…

Irrational Games je nakon BioShock serijala praktično nestao, činilo se da je ovaj slavni studio odsvirao svoju poslednju pesmu kada je 2014. godine otpušteno preko 100 zaposlenih. Ipak, znalo se da negde u pozadini nešto rade, i danas konačno imamo lepih vesti iz ove kompanije.

Prva vest je da i zvanično menjaju ime. Više se neće zvati Irrational Games, već će nositi ime Ghost Story, nov studio koji su osnovali Ken Levin (jedan od osnivača Irrational Games) zajedno sa još 12 kolega koji su nekada činili Irrational Games.

Druga lepa vest je da planiraju da se punom parom vrate razvoju igara, i to onih zbog kojih ih je publika uvek cenila – bez kompromisa i dodvoravanja širokim masama. Kako kažu, iako su sigurni da će se njihove nove igre svideti i fanovima BioShock serijala, oni će se prevashodno okrenuti hard-core gejmerima koji žele izazovan gejmplej i intenzivnu priču “koja od vas nešto traži”.

Još uvek nisu otkriveni konkretni detaljli o igrama na kojima rade, ali drago nam je da vidimo da su se ljudi koji su nam doneli toliko kvalitetnih stvari vratili u život i iznova stali na noge, tako da se radujemo budućem pisanju o njihovim projektima, a njima želimo uspeha u ovom novom početku.

Autor: Nikola Savić

Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top