PLAY! ; PLAY! Zine

REVIEW: Earthlock Enhanced Edition

Ovaj tekst je originalno izašao u junskom broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Mladi Norveški studio Snowcastle koji je svoju prvu igru izdao krajem 2016, ovim odlučuje da istu preradi i zajedno sa izlaskom na Nintendo Switch konzoli podari i ostalim platformama poboljšanu verziju. Da li je kasno za ovaj ambiciozan plan da se od Earthlock serijala napravi trilogija i da li je ovo stvarno validno poboljšanje posle godinu i po dana od kako je prvi put dospela u ruke igrača, to ćemo ovde da testiramo i vidimo.

Priča je ostala uveliko ista, na vama je da uskočite u mističan svet Umbra, stotinama godina nakon kataklizme koja je obrisala svo postojanje moćne misterijozne rase, osim naravno gomile ruševina i polu aktivnih artefakata koji su ostali za njima. Pa tu nam stiže naš protagonista, mladi avanturista i skupljač kojekakvih raspalih delova, Amon. Tokom jedne od svojih avantura sa ujakom on nabasa na čudni i moćni zaboravljeni artefakt. No isti nije baš kompletno zaboravljen i ubrzo njegovog ujaka otimaju misterijozni zlikovci. Sam Amon biva upleten u centar spletki i mahinacija koje će ne samo njega, nego i njegovu čudnovato sklepanu družinu dovesti u mnoge nevolje.

Od samog momenta kad se uskoči u igru može se videti da je na igri zapravo rađeno sa pažnjom, i da su mnoge, možda minorne stvari, zapravo sada tu i poboljšavaju i olakšavaju mnoge stvari koje su ranije bile suviše zakomplikovane ili ih pak nije bilo uopšte.  Od manjih dodataka kao što je mogućnost da se vidi sa kojim predmetima u svetu može da se interaktuje, preko mnogih drugih i te kako dobrodošlih, vezanih za meni u igri pa do modifikacija na sistem borbe i kako se on izvodi. Kad smo god istog, pošto je ovo klasičan JRPG naslov, borba će se svoditi na klasičan potezni sitem sa par modifikacija. Kao prvo aktivacija likova ili protivnika je klizna i zavisiće od statistika istih, što znači da će neki likovi više puta imati akcije pre nego što neki od protivnika može da reaguje, ili obrnuto. Naravno moći ćete da vidite ko kad nastupa i tako lako da smislite taktiku za unapred nekoliko koraka.

Drugi vrlo važan sistem je uparivanje likova, tj. svaki od likova koje kontrolišete u grupi može biti par nekom drugom, i u zavisnosti od toga koliko se dobro sprijatelje, u borbama možete imati pristup raznim bonusima i specijalnim sposobnostima koje će biti znatno jače od standardnih. Treća vrlo važna stvar je vezana za same likove i njihovo držanje (stance) u borbi. Svaki od likova će imati dva stila borbe i u zavisnosti od toga i veštine na raspolaganju. Stance ili stavove u borbi možete menjati van i tokom iste, u zavisnosti šta vam treba trenutno. Možda vam treba stav za borbu na daljinu da gađate protivnike koji lete, ili možda stav u kome lik koji leči kreće da baca magije da sputa protivnike.

Sposobnosti likova će takođe zavisiti i od specijalne tabele sa kartama koju vi otključavate i stavljate razne bonuse, bilo za napad, odbranu, magiju ili kritičnu štetu. Na ovaj način će se određivati najveći deo unapređivanja likova posle svakog levelovanja. Što se kretanja tiče, to se svodi na tabananje po ogromnoj mapi sveta i nasumičnim okršajima sa čudovistima, dok ne dođete do sledeće lokacije. I naravno istraživanju manjih lokacija u kojima ćete pored protivnika naći mnoge zagonetke i tajna skrovita mesta da razotkrijete. Ono što je ubedljivo najvažnija stavka kod kontrola cele igre je da je apsolutno obavezan kontroler, a ne miš i tastatura. Naravno igra se može kontrolisati na oba, ali pošto je igra prvobitno pravljenja za konzole i čak i u ovoj poboljšanoj verziji nije porađeno na UI-u i rasporedu kontrola, tako da ako želite najbolji i najopušteniji užitak, onda je kontroler u vašoj ruci obavezan.

Grafički igra je pretrpela mnoge promene za sam izgled boja i igru svetla. Animacija je još ok, ali su sad likovi mnogo bolje prikazani i njihova interakcija mnogo humanija, kao i kretanje.

Muzički nema nekih strašnih promena, i u nekim momentima muzika i dalje odskače od scene, ali kad ubode momenat muzika apsolutno gura igru dalje. Pored ovog bila bi veoma dobro došla bilo kakva glasovna gluma, pa čak i samo da je od developera.

E sad, iako je došlo do promena, igra i dalje pati od raznih mana, možda najveća je poprilično loš balans specijalnih i boss čudoviša koji će prečesto imati nepravedne bonuse ili sposobnosti koji će vas samo bespotrebno živcirati ili namučiti. Takođe, samoj priči treba dosta vremena da krene na glavni deo i prikaže bilo kakvu pravu pretnju. Da bi bilo gde brzo putovali ili se teleportovali, prvo morate da se vratite na matično ostrvo, pa onda odete na drugu lokaciju sto je samo iritantno trošenje vremena.

Ukoliko vam nedostaju one stare klasične JRPG igre, ili pak želite da odigrate sve iz ovog žanra, ovo bi definitivno trebalo da vam bude na listi. Na kraju dana igra predstavlja veoma dobar i kvalitetan indie naslov u kome se vidi da su developeri dali sve od sebe da ispričaju priču i igračima daju zabavnu avanturu.

AUTOR: Stefan Mitov Radojćić

Igru za potrebe opisa ustupio Plan of Attack

Earthlock Enhanced Edition

Earthlock Enhanced Edition
7.5

75

7.5 /10

Za:

  • Unapređena verzija originalne igre.
  • Interesantant svet.
  • Sistem borbe koji zahteva taktiku.

Protiv:

  • Konfuzne kontrole.
  • Samo sa kontrolerom.
  • Nefer bosovi.

Subscribe na naš YouTube za uvek najnovije video opise!