PLAY! ; PLAY! Zine

EARLY ACCESS: To Hell with Hell

Ovaj tekst je originalno izašao u septembarskom broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Otkako je je pojam pakla i đavola prestao predstavljati pojam zastrašivanja ljudi i prestao biti tabu, viđamo sve veću količinu sadržaja usmerenu ka toj strani i mnogi nadahnuti umovi donose svoju interpretaciju ovog mesta. Bilo da je film, knjiga, ili u ovom slučaju video-igra, postoji više vrsta pakla koji su spolja različiti, a u srži nose jedno isto.

Fanovi Bullet Hell igara, kao što su Nuclear Throne i Enter the Gungeon, okupljeni u studiju Lazurite Games, su napravili jedinstveni i inovativni pogled na branšu u vidu pikselizovanog rogue-likea – To Hell with Hell. Ovde ni velika apokalipsa ne zaobilazi pakao, pa se moćni vladar ovog mesta mora okrenuti svojim potomcima, polutanima, rasutim po čitavom univerzumu kako bi izvukao živu glavu. Međutim, nisu svi potomci željni da pripomognu, sem Nastasije. Ova mlada heroina stupa lako u avanturu i spasavanje pakla od mnogih demonskih stvorenja i zamki.

Pošto je Nastasija “plemenite” krvi, ona na raspolaganju ima različita oružja sakrivena po kovčezima, a na samom startu su dostupni pištolj i bacač diskova/testera, koji je odličan za ranu fazu i neprijatelje na početku, kao i svako hladno oružje. Oružja vala ima dosta i vaš autor nije uspeo da ih sve prebroji, ali je stvarno osvežavajuće videti veliki arsenal i još raznovrsan, sa municijom koja se širi u svim pravcima, ili se pak može odbijati od zidova – mogućnosti su razne.

Osim pukog napucavanja, pred igračima je biranje perkova, odnosno sposobnosti, koje daju određenu prednost igraču u igranju. Na početkiu svakog nivoa je moguće odabrati jednu od 4 karte koje pružaju određenu taktičku prednost, poput bržeg ispaljivanja metka, regeneracije, saborca i još toga. Karte su odlično napravljene i donose bogati buff pa je ponekad teško odabrati onu koja će više poslužiti. Osim ovoga, pred igračima su i maske koje se mogu sakupljati tokom prelaženja nivoa i one služe kao vrsta oklopa i moćne nadogradnje, sa dodatkom specijalnih sposobnosti, različitih od onih koji se koriste sa Rage-om po defaultu.

Iako ljubitelji drugih igara žanra, developeri nisu stali na putu da jednostavno rekreiraju prethodna iskustva, već su imali viziju da prinesu nešto novo i bolje. I to su učinili sa ograničenim brojem čuvanja napretka igranja. To Hell with Hell poseduje samo 6 slotova za čuvanje progresije, pa tako igrači i tu moraju taktizirati kada će, tj. na kojem nivou, odraditi čivanje, jer do problema dolazi kada se svi slotovi ispucaju na samom početku, a kada stvari postanu još teže čekpointa u blizini nema. Još jedna stvar koja donosi osveženje je da se nakon svake smrti izgled nivoa menja, odnosno dizajn mape, pa nema mogućnosti pamćenja sekcija sa niskom aktivnošću dosadnih demona. Kad smo se već dotakli mape, ona pored motanja po pentagramima pakla Nastasiju vodi i u neke ledene predele, gde vladaju dosta jake sile.

Kao što ste već mogli zaključiti, art-style je klasični pixel art, ali izuzetno dopadljiv, a To Hell with Hell briljira i po odabiru muzičkih numera, pogotovu pošto su u pitanju hevi metal stvari, te se tokom igranja javlja osećaj igranja u drugačijem DooM-u.

I pored izuzetno pozitivnog početnog utiska, sa progresijom se nameću i neki nedostaci. Maske igraju veliku ulogu u tome koliko će igrač daleko stići, ali su developeri njih načinili izuzetno slabim pa nakon dva tri udarca bivaju uništene, te igrači ostaju bukvalno nemoćni u naletima i jedina opcija ostanje sposobnost brzog kretanja za bežanje. Izmene bi dobro došle i u pogledu dostupnosti municije, pošto se u žaru borbe zaboravi na štednju, a nalaženje iste može biti veoma mukotrpno, a makljanje sa melee oružjem i nije pametna ideja.

Developeri planiraju da daju igri još sadržaja tokom boravka u Early Accessu, i to je u pitanju sadržaj koji će znatno proširiti ponudu igre. Tu spada co-op igranje, novi gejmplej elementi, survival mod igranja, kvestovi od strane neigrivih karaktera, intro za svakog bossa(što bi bilo stvarno kul) i još gomila toga, što zaslužuje veliku pažnju tokom razvoja igre.

Dok sve to ne dođe na vrata pakla, ovaj u igru, mi smo zadovoljni ponuđenim i iako je slična tema već više puta istražena, zbog zanimljivih mehanika igru definitivno preporučujemo.

AUTOR: Milan Janković

Igru za potrebe opisa ustupio Evolve

Planirani datum izlaska: Leto 2019. godine

 

Subscribe na naš YouTube za uvek najnovije video opise!