REVIEW: Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry

Ovaj tekst je originalno izašao u decembarskom 121. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Larry Laffer, najveći seksoman u svetu igara, se vratio. Nakon veoma duge pauze videćemo Larrya u novom vizuelnom izdanju i u dobu znatno drugačijem iz onog u kom je prethodno harao. Tek ćemo videti da li je njegova pauza dobro prošla ili su njegove fore za muvanje devojaka zastarele.  Na poslednjoj igri u kojoj je bio Larry Laffer, je radila legendarna Sierra, još davne 1996. godine, u međuvremenu je bilo par sporednih projekata i jedan pokušaj od strane Replay Games studija. Sada je red na CrazyBunch ekipi da udahne novi život u ovu franšizu.

Sama priča počinje sa Larijem koji se budi u nepoznatoj lokaciji posle veoma burne i uzbudljive noći. No, ubrzo se ispostavlja da je proveo više od samo jedne noći van svesti i realnosti, nekako završivši u mnogo modernijem vremenu od onog u kom je zadnji put bio aktivan. Izbačen u potpuno drugačiji svet, svet 21. veka, prepun svetlećih kutija, novih izraza i podjednako čudnih ljudi, Larry će pokušati da se vrati u igru najvećeg zavodnika na planeti i ponovo krenuti da osvaja srca žena, ali ovog puta putem novih spravica i pravila.

Pre svega, moramo napomenuti da pri samom pokretanju igre, i pokušaju da odaberete opciju da ste dovoljno stari za igru, očekuje vas možda najbolji sistem provere godišta. A to je set pitanja za koje bi odgovore samo neko stvarno odrastao znao. Ovo bi stvarno trebalo češće da se koristi u igrama. Ali da se vratimo na temu gejmpleja u najnovijoj Leisure Suit Larry igri, gde ipak nećete naći apsolutno ništa novo i jedinstveno što bi se dodalo u klasični point and click miks.

Tu su kojekakvi čudni predmeti, kombinovanje istih na veoma otkačene načine zarad rešavanja zagonetki i naravno stavljanje svih u magični inventar (pantalone) bez dna. Nije ni lako sad izmisliti neku novu mehaniku ili sistem u ovom žanru, a da to neko na neki način nije već uradio, ali ovde ćete naći bukvalno najstandarnije sisteme svake igre koja sebe zove point and click avanturom. Zagonetke, iako sa ponekad čudnom logikom, neće biti teške za razrešavanje, a tokom razgovora sa drugim likovima, iako ćete često imati izbor kako da im odgovorite, uvek će svaki od tih voditi ka istom rezultatu.Glavni deo radnje će se odvijati u gradu New Lost Wages i zapravo ćete imati veoma mali broj lokacija za istraživanje, ali ćete se zato konstantno vraćati i šetati tamo amo kako bi odradili nešto, pokupili neki predmet ili završili neki razgovor. Iako zagonetke nisu preteške i mogu se rešiti prostim kombinovanjem svih predmeta sa svime ako se baš zaglavite. Ono gde ćete se zapravo zaustaviti jeste to ako niste popričali sa nekim od likova od ranije. Često će se desiti da zapravo oni imaju neku ključnu informaciju ili predmet koji će vam pomoći da napredujete dalje u priči.

Tako da sa gejmplejem ostavljenim po strani, ono što će vas privući ili odbiti od Leisure Suit Larry je sam glavni protagonista, postavka sveta igre i pre svega specifičan humor. A humora ima, i ima u svakom pikselu i bajtu. Likovi i devojke koje će Larry upoznati su brutalni kliše prikazi hipstera, influensera, mladih strip i rok zvezda, gej likova, ali i raznih totalno otkačenih likova koji malo odskaču od kalupa, taman dovoljno da budu zabavni. Drugi glavni deo humora će se svoditi na prozivanje i igranje rečima sa poznatim markama i brendovima, kao što su Instacrap, Farcebook, Unter i Timber, zapravo glavna aplikacija sa kojom će Larry nalaziti sve moguće devojke za izlazak, a tu su i Prune, PiPhone… Naravno, kako dolikuje ovom serijalu, sve fore će imati neku seksualnu ili erotsku konotaciju. Ne bi da pokvarim iznenađenje kad vidite u kakvoj zgradi živi izumitelj PiPhone-a, takozvani BJ. Ima i puno momenata vizealne komedije i konstantno ćete pronalaziti neki smešan skriveni detalj, ali takođe ima i previše očiglednih parodija na stvari i često daje osećaj preterivanja. Nekome će ovaj humor leći, a nekome se uopšte neće svideti, i od ovoga će zavisiti i vaš generalni utisak o igri.

Muzika je poprilično prijatna, i ni u jednom momentu napadna. Često fino prati lokacije i scene, uz poneki komični ispad kad treba. Glasovna gluma je takođe na mestu i Larry će zvučati propisno iritantno, kao što i treba. Dok će drugi glasovni glumci takođe uglavnom ekspertski preneti ličnosti koje predstavljaju i klišee koje pokrivaju.

Kod vizuelnog segmenta, možemo reći da je ovaj deo možda najsavršenije uboo kako bi jedna od Lesirue Suit Larry igara trebalo da izgleda. I za razliku od prethodnih delova, gde je glavni lik izgledao toliko različito od drugih da bi se pre reklo da je došao sa druge planete, ovde je on sasvim prikladno uklopljen u svetu gde se nalazi. Možda se ovo nekome neće svideti, ali nama je pozitivna stvar.

Bagova i dalje ima, i ponekad će se desiti da će to dovesti do gadnih grešaka u igri, ali se to može popraviti kroz par zakrpa. Druge mane će se vrteti uglavnom oko ili prelakih ili previše zbunjujućih zagonetki, gde ćete često biti zatrpani u gomili predmeta kojima ne znate gde je pravo mesto.

Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry predstavlja odličan povratak serijala i veoma zanimljivu priču o liku koji iz osamdesetih završi u sred generacije „dece socijalnih mreža“. Ali, nažalost, iako ima dobru osnovu, igra odlučuje da se samo sprda i proziva ideje koje pokriva. Humor je uglavnom na mestu, ali mogli su mnogo više i bolje da ga odrade kako bi stvarno bila urnebesna igra. Zasad, ako do sada niste prethodno igrali ijednu od Leisure Suit igara ili hoćete zabavnu, humorom premazanu i ne preterano tešku igru ovo je odličan momenat da uskočite i upoznate se sa Larry Lafferom.

AUTOR: Stefan Mitov Radojičić

Igru za potrebe opisa ustupio Assemble Entertainment

Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry