REVIEW: Artifact

Ovaj tekst je originalno izašao u januarskom 122. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Kada vas neko zapita šta prvo pomislite kada je u pitanju Artifact, ono što prvo pada napamet je dubina. Kada pogledate druge kartične igre, Artifact se definitivno izdvaja, kao najkompleksniji naslov. Igra zahteva dosta truda i vežbe da bi vi bili sigurni da je vaš potez bio pravi u tom trenutku. Niko ne osporava da je ova igra kompleksnija od njenih rivala, ali pitanje je da li igrači u današnje vreme traže kompleksnost ili brzu zabavu. Artifact taj doživljaj ne može da pruži dobro, kao što to može npr. Hearthstone. S obzirom da Artifact koristi 3 table, umesto jedne, kao sve druge kartične igre, normalno da i same partije traju duže nego ostali CCG naslovi. To je samo jedan razlog u nizu zašto ova igra na svom početku nije uspela da dovede željeni broj igrača.

Vizuelno, Artifact jednostavno izgleda sjajno. Od samog početka meča kada vidite 2 mala impa kako otvaraju jednu veliku kutiju i postavljaju karte na svaku tablu, igra stvarno izgleda prelepo. Detalji su odrađeni vrhunski, pa čak i mali potok koji prolazi kroz centar table izgleda besprekorno. Zvučni efekti su takođe odlični, a mogućnost da svaki vaš heroj, pa čak i najmanji krip izgvore nešto, čini kao da se ti likovi stvarno bore jedni protiv drugih. Određene karte imaju i razne interakcije između sebe, što je takođe lep dodatak.

Sam gejmplej igre je napravljen tako, da neće uvek moći da privuče veliku masu igrača. Artifact je duboka, inovativna i kompleksa kartična igra i igrači koji su zainteresovani da ulože dosta vremena i razmišljanja u svaku partiju, obožavaće ovu igru, dok neko ko ne želi to da radi, verovatno će preskočiti ovaj naslov. Gejmplej je možda pomalo odbojan za igrače koji traže brzu zabavu, ali ukoliko želite da date šansu ovoj igri, nećete se pokajati.

Za ljude koji obožavaju da smišljanje novih i zanimljivih špilova, ova igra nikada neće biti dosadna. Iako Artifact trenutno ima samo 310 karata, svaki špil mora imati 5 heroja, a da bi igrali vaše karte, boja heroja se mora poklopiti sa bojom te karte. To čini da ova igra ima veliki broj mogućnosti kada je u pitanju raznovrsnost špilova. Za svakoga ko ipak više voli stil igre sličan Hearthstone Areni, postoji draft mod. U draftu, dobijate 5 paketa karata, i od 60 izabranih sklapate najbolji mogući špil.

Za sve početnike tutorijal je dobro odrađen i vodi vas kroz dve partije sa dva različita špila i različitim strategijama. Iako mnogi uvek preskoče tutorijal, naš savet bi bio da ovaj put to ne uradite. Daje vam osećaj za neke osnovne mehanike i dobijete sliku kako otprilike funkcionišu špilovi u igri.

Ako se prisetimo kakva je Dota 2 bila kada se prvi put pojavila, moramo da očekujemo da će Valve samo popravljati ovu igru. Glavni dizajner Artifacta je niko drugi, no kreator Magic: The Gatehring-a, koji uz dalju podršku Valvea, ovu igru stvarno može učiniti specijalnom.  S obzirom da Artifact nije besplatan, već ga morate platiti (18 evra), znači da će igra teško privući broj igrača kao što to mogu neki f2p naslovi. Cena ove igre ipak nije velika, ako pogledamo činjenicu da pri kupovini  dobijate 10 paketića i 5 event ticketa.

Kao i svaki put kada Valve najavi novu igru, očekivanja fanova budu velika. Ipak, ovoga puta, igra koja je mogla da bude dosledan rival najpopularnijoj TCG igri na svetu, napravila je veliki broj sitnih grešaka na samom početku. Te greške su je koštale popularnosti, pa je zbog toga igra gubila veliki broj igrača. Kao i uvek, sve greške se mogu ispraviti, samo je pitanje da li nije već kasno. Valve je u najnovijem apdejtu (u trenutku pisanja ovog teksta) priznao da su imali pogrešan pogled na budućnost same igre, pa su se odmah bacilli na rad. Progresija u vidu ranked sistema je vidno nedostajala pri samom izlasku igre, ali je Valve takođe rešio taj problem.

Pored ranked sistema ubačen je i sistem levelovanja, pomoću kojeg možete osvojiti besplatne paketiće karata i event tickete, nešto što do sad ova igra nije imala. Karte koje su bile evidentno najjače, dobile su nerfove, dok su neke najslabije karte dobile poboljšanja. Iako sve ove promene utiču na to da cena ovih karata znatno opadne na Steam Marketu, Valve nam je dokazao da ova igra ide u dobrom pravcu i da su voljni da poslušaju svoje igrače i da rade na napretku same igre. Ceo set svih Artifact karata bi vas trenutno koštao oko $150, što je za igru koja nema f2p sistem podnošljivo.

U Artifactu se takođe možete prijaviti na nasumične turnire, koji sadrže 32 ili 64 igrača. Pored toga možete i sami, veoma jednostavno, kreirati i svoje turnire, što nije tako česta opcija u ostalim video igrama i nešto je na šta su Hearthstone fanovi ovog leta bili veoma besni kada su čuli da je otkazano. Ovo omogućava da zajednica bez problema može da kreira svoje turnire, a još ako uz to ima neke nagrade, igrači će uvek biti zainteresovani.

Mnogi su prognozirali da će ova kartična igra ići rame uz rame uz Hearthstone, ali situacija sada definitivno nije takva. Ipak, ukoliko ste fan kartičnih igara, Artifact morate probati, jer pruža neko novo iskustvo i unosi potpuno drugačiji način razmišljanja, kao da igrate tri partije odjednom.

AUTOR: Predrag Ciganović

Artifact

7.5