REVIEW: Override: Mech City Brawl

Ovaj tekst je originalno izašao u januarskom 122. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Retka je prilika da nam pred prag stigne neka mech igra, ili ti igra bazirana na džinovskim robotima, još manje kad je to u isto vreme i tabačina. Zajedno sa time Override predstavlja veoma prostu i konkretnu ideju, o džinovskim robotima koji se mlate međusobno i usput uništavaju nedužni grad, ideju koju su developeri veoma uspešno izveli.

Priču koja vezuje ovaj ćaknuti svet možete iskusiti preko Arcade moda u kom ćete odabrati svog glavnog robota sa kojim ćete je prelaziti. Kao Yoshio, pilot Watchbota i mladi takmičar iz Mech Battle lige, upašćete u sred krucijalne bitke za opstanak ljudske rase i odbranu sveta od džinovskih vanzemaljaca pod nazivom Xenotypes. Zajedno sa veoma zabavnom kliše postavkom, među kojima je preozbiljan ali častan general, luda mehaničarka i mnogi drugi, ćete se suprotstaviti talasima protivnika i u međuvremenu unapređivati svog robota ili tražiti druge saborce da se pridruže cilju. I ceo ovaj mod možete igrati kooperativno sa četiri igrača, o tome više u nastavku teksta.

Iako Override na kraju dana spada među tabačine, ova igra ipak ubacuje nekoliko svojih fora u miks, radi odstupanja od celog mora sličnih. Svaka borba će se odvijati na veoma otvorenim 3D mapama u kojima će naravno biti objekata koji će moći da se unište. Za razliku od standardne kombinacije slabih i jakih udaraca rukama i nogama, plus specijalnih komboa, ovde ćete bukvalno imati kontrolu nad levom i desnom rukom kao i levom i desnom nogom zasebno. Kombinovanjem i zadržavanjem udaraca ćete regulisati jačinu i kombinaciju poteza. Dok ćete veoma prostim sistemom držanja jednog dugmeta i pritiskanja jednog od drugih koji su vezani za ruke ili noge izvoditi posebne specijalne poteze jedinstvene za svakog robota. Na ovaj način se reguliše i uprošćava razmišljanje prilikom veoma haotičnih borbi. Dodatak na sve ovo je mogućnost da se pokupi nasumično dostavljeno oružje na mapi i time dodatno vitla po protivnicima. Blokiranje je takođe aktivno i zavisi od vas da ga na vreme iskoristite. Sad nije ni dobro vitlati non-stop, pošto se vaš robot može pregrejati i time vas ostaviti na milost i nemilost protivnika.

Sa ovim smo prešli osnove ove igre, sad možemo da pređemo na najzabavniji aspekt, a to je kooperativan mod. Naravno postoji onlajn i lokalni versus mod u kom možete da mlatite prijatelje, ali kooperativan mod će vas vratiti u doba detinjstva i momenata kad ste glumili moćne rendžere u parku. Da, ako niste odmah pretpostavili, igra pruža mogućnost da četiri prijatelja kontrolišu jednog robota, a svako od igrača će preuzeti kontrolu nad jednim od delova. Ovaj mod se može podesiti u običnom okršaju kao i kroz celu Arcade priču. U samom Arcade modu ćete imati mogućnost da unapredite svog odabranog robota, da odredite oružje koje ćete dobijati tokom misija i birate na koje misije i za koje resurse ćete se boriti sve dok ne dođe momenat za glavni okršaj protiv neprijatelja. Onlajn multiplejer je prisutan, ali je relativno pust. Tu je naravno i deo sa kozmetikom(garaža) u kojoj ćete, pošto otključate, moći da menjate izgled ili dodate po neki aksesoar na vašeg robota. Ono što je veoma dobro, i čak iznenađujuće, je da ćete dobiti po jedan deo kozmetike nevezano da li ste pobedili ili izgubili i nevezano koji mod igranja igrate. Na ovaj način se veoma bezbolno i bez muka može sve otključati.

Grafika je veoma jednostavna, ali taman dovoljno da se uklapa u samu postavku i stil igre, i dovoljno da ne izgleda previše matoro ili prosto. Animacije i efekti tokom borbe su odlično odrađeni i oseća se posledica iz svakog udarca.

Muzika, iako ne može skroz da se ukloni iz igre, je zapravo veoma dobra. Tokom borbe odlično prati dešavanja i sa zadovoljstvom ćete je slušati dok mlatite vanzemaljce ili druge robote. A čak i meni muzika je dovoljna da vas zagreje za sledeći meč.

Posle svih ovih hvala moramo da dođemo i do mana, a neke od njih su veoma gadne za ovakav tip igre. Ukoliko igrate Arcade mod, imaćete samo jedno mesto da snimate progres, tako da prvo morate završiti priču sa jednim likom pre nego što pređete na drugu. No druga možda najveća mana je problem sa hit boxom , tj. čestim promašivanjem protivnika, iako ste sigurni da bi udarac pogodio. Ovo može biti mega gadan problem za tabačine, čiji je osnov i poenta da možete sigurno pogoditi protivnika ako ste sve dobro izveli. A i mogli bi da dodaju japansku glasovnu glumu, ili čak bilo kakvu glasovnu glumu, da još malo dodaju život i duh igri.

Override Mech City Brawl je pre svega i na kraju krajeva odlična brawl tabačina, pretežno okrenuta prema tome da donese sate i sate zabave vama i vašem društvu. Priča će vam dati opipljive Pacific Rim vibracije i užitak dok će obični okršaji sa drugim igračima izgledati kao oni u War of Monsters igri. Ukoliko imate društvo sa kojim delite mišljenje da su borbe između džinovskih robota i čudovišta najkul stvar ikada, onda definitivno trebate da nabavite ovaj naslov. Pa čak i da vas tematika ne interesuje, ovo je sasvim solidna i zanimljva tabačina koja vredi da bude u vašoj biblioteci igara pa makar je uzeli na nekom popustu.

AUTOR: Stefan Mitov Radojičić

Igru za potrebe opisa ustupio Evolve

Override: Mech City Brawl