REVIEW: Everspace (Switch)

Ovaj tekst je originalno izašao u februarskom broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Everspace nije nova igra, naprotiv, ona je izašla već sad davne 2017. za skoro sve konzole. Zašto su onda developeri mislili da je pametan potez da portuju igru za Switch? Zato što je to najpametnija stvar koju su mogli da urade.

Šta bi dobili kada biste spojili Freelancer, Dead Cells i FTL? Dobili biste Everspace. Zvuči nemoguće, zar ne? Zapravo, igra sjajno kombinuje većinu elemenata iz sve tri igre i pravi svoj stil. Rogue-lite u svemiru sa dubokom progresijom i izazovnom težinom i to još portabilno? Ne može bolje.

Everspace prati priču pilota koji saznaje da je klon i da svaki klon nasleđuje iskustva prethodnog . Ovo je samo alat koji vam daje neku pozadinsku priču koja objašnjava zašto toliko ginete i kako napredujete kroz igru. Pošto je ovo rogue-lite igra, ginućete mnogo ali svaki život će vas voditi na raznovrsne avanture kao u FTL.

Zvuči komplikovano, ali objasniću. Svaku misiju počinjete od prvog sektora sa izabranim brodom i startnom opremom. Vaš brod ima oklop i štit gde se štit regeneriše, a oklop popravlja nano mašinama koje se vrlo retko pronalaze. Svaki sektor je podeljen na lokacije kroz koje prolazite da bi došli do kraja tog sektora i nastavili u sledeći, vrlo sličan princip kao skokovi u FTL. Na svakoj lokaciji imate nešto da radite, od borbe sa razbojnicima, trgovina sa neutralnim rasama i istraživanje. Ali, kao u FTL, imate ograničeno vreme dok ne stignu elitne jedinice na lokaciju sa kojim imate male šanse da se izborite. Poenta je da skupite sve što možete na datoj lokaciji i letite dalje. Svaki skok iz jedne lokacije u drugu troši gorivo, ako ostanete bez goriva, i dalje možete da izvršite skok, ali postoji šansa da vam se ošteti ili čak uništi brod. Često ćete sretati i bitne NPC-ove koji služe da proguraju priču dalje i davaće vam zadatke koje ispunjavate svakim životom. Nasumičnost ove igre, doduše, ne garantuje da ćete te NPC-eve naći na istim mestima gde ste i prethodnih puta.

Od palih neprijateljskih brodova možete da pokupite oružje ili da ga uništite i pretvorite u preko potrebne resurse. Princip oružja je sličan kao u Dead Cells gde možete dobiti bolju verziju startnog ili potpuno drugačije ali uvek nasumično. Što dalje uspete da odete, to je težina veća i neprijatelji su izazovniji. Naravno, u nekom trenutku, ćete sigurno umreti i igra vas vraća na početak. Ali, tu dolazi zabavan deo.

Kad umrete, imate opciju da unapređujete svoj brod jer ste zadržali sav novac koji ste usput skupili. Ogromno drvo unapređenja je pred vama i morate dobro da razmislite šta biste prvo hteli da unapređujete i to dosta zavisi od vašeg stila igre. Ako ginete mnogo, unapredite oklop i štit, ako su vam oružja slaba unapređujete oružje, ako želite da skupite više para, unapređujete količinu para koju možete da dobijete tokom misija (velika preporuka za početak!). Igra vas tera da igrate nanovo dok napokon ne prođete par sektora i vidite da vas zapravo čekaju još teži izazovi.

Grafika u igri je dopadljiva, i za indi igru je zapravo impresivna. Oružja imaju osećaj da čine štetu i zvuk u igri prati akciju na ekranu. Sa druge strane, AI neprijatelja je vrlo loš i može da se predvidi lagano, ali ako su oni brojčano jači ili jači po statistikama, nemate prevelike šanse dok se ne unapredite.

Svaka lokacija je nasumična, ali ponekad ta potpuna nasumičnost igra protiv vas. Često mi se dešavalo da na tri lokacije zaredom nemam ni jedan kanister goriva. Ok, ovako je i u FTL, ali tamo imate vremena da razmislite o svom sledećem potezu, u Everspace baš i nemate.

Izvedba igre je odlična i kontrole su brze i efikasne. Mislim da je igra prvenstveno pravljena za tastaturu i miša, tako da će igrači koji su prvo igrali na PC imati problema da se naviknu na kotroler, pogotovo ako igrate sa Joy-con Switch kontrolerima.

Kada se podvuče crta, Everspace je sjajni rogue-lite koji pozajmljuje ideje od odličnih naslova indi sveta, poboljšava ih, ali ne stavlja ni jedan svoj pečat, odnosno se izdvaja se kao igra za sebe, nego će vas uvek podsećati na Dead Cells, FTL i Freelancer. Igra na Switchu radi besprekorno i igra se savršeno uklapa u prenosiv tip ove konzole. Sedite u vozu, busu, tramvaju, upalite misiju i izginete 5-6 puta do svoje destinacije. Everspace je topla preporuka ljudima koji vole svemirske pucačine sa izazovom i mnogo, mnogo umiranja.

Igru za potrebe opisa ustupio ROCKFISH Games

Everspace

8