Domaća Scena

Intervju: Euclidean Studios

Ovaj tekst je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Sredinom aprila meseca smo imali smo prilike da popričamo sa ekipom iz studija Euclidean, malim timom koji radi na jako zanimljivoj igri Helrun.

U intervjuu smo se detaljnije upoznali sa igrom, kao i time kako je raditi kao developer video igara u Srbiji.

Ekipa iza igre je veoma entuzijastična i optimistična po pitanju njihovog projekta, tako da se nadamo da će biti odlična motivacija i za ostale ljude u zemlji koji žele da prave „ozbiljnije“ igre.

Play!Zine: Za početak, recite nam nešto o vašem studiju, koliko ljudi broji?

ES: Tim nam se trenutno sastoji od šestoro ljudi, i svi smo međusobno povezani našom strašću za razvojem igara. Ekipa je prvenstveno počela praveći animacije za Warhammer: 40,000 iz čiste strasti i za našu dušu, i onda smo kasnije polako zašli sve više i više u razvoj igara. Verovatno bi moglo da se kaže da smo pre svega grupa prijatelja koji prave nešto zanimljivo zajedno, nego što smo formalan studio.

Play!Zine: Kako ste došli na ideju za ovu igru, šta vas je inspirisalo?

ES: Prvenstveno smo krenuli od naše ljubavi prema open-world RPG i roguelike žanrovima. Jedna od najvećih čari roguelike igara je što je svaka kampanja sveže iskustvo putem proceduralno generisanih nivoa, i uvek smo želeli da vidimo isti taj princip da se aplicira na otvoreniji svet. Lista inspiracija je veoma široka, ali jedan od najvećih uzora nam je bio Dwarf Fortress.

Play!Zine: Opišite nam više Helrûn i svet u kome je smešten?

ES: Preuzimate ulogu člana prastarog odreda, čiji je ultimativni cilj istrebljenje demonske vrste. Uloga je praktično inkvizitorske prirode, i služite kao prva i poslednja linija odbrane između civilizovanih rasa i demonskog sveta, što je vremenom postao nezahvalan posao, zbog političkih intriga u koje su umešana sva obližnja kraljevstva. Nakon neuspele demonske invazije, koja se desila nekoliko vekova pre početka priče, odred je pao u zaborav i ljudi su počeli da ih se plaše i vezuju veliko sujeverje za prisustvo lovaca, smatrajući ih opasno opsednutim demonologijom i kulturom zabranjenih magija. Ali, u poslednjih nekoliko godina, aktivnost raznih kultova i verskih krugova koji imaju afinitet prema demonima postaje zabrinjavajuće dominantna u raspadajućem kraljevstvu, što je primoralo odred da se postepeno vrati u funkciju, u svetu koji ih gleda kao slične ili veoma malo različite od stvorenja koje love.

Play!Zine: Kako se u tom svetu uklapamo mi kao igrači?

ES: Vi kao lovac ste dužni da odgovarate na molbe sela, gradova, straža i ostalih, kako bi saznali što više o aktivnosti kultova i njihovoj želji da izazovu povratak demona. Gejmplej se sastoji od ispunjavanja ugovora, svaki od kojih je proceduralno generisana priča za sebe. Mapa sveta je u stilu mešavine Mount & Blade- i Hand Of Fate igara, gde je svaka tačka na mapi poseban susret, koji vas vodi u mali open-world, odakle igra dobija klasičniji RPG tok. Ispitivanje svedoka, istraživanje okolina, obraćanje pažnje na tragove, to će sve biti ključni elementi lova. Nakon uspešno ispunjenog ugovora, vraćate se nazad u Archtemple, gde se opremate za sledeći zadatak, i ponovo krećete. Smrt je trajna.

Play!Zine: Kojem žanru pripada Helrun, ili je mešavina više žanrova?

ES: Helrûn je dark fantasy co-op/singleplayer roguelite RPG iz trećeg lica, sa proceduralno generisanim, dinamičnim svetom. Sigurno je da je mešavina, samo je pitanje mešavina čega? Ima RPG i akcione elemente. Takođe je veoma atmosferičan i ima elemente istraživanja i propitivanja, tako da je na taj način sličan interaktivnoj fikciji. Ta šizofrena priroda je posledica procesa koji imamo u razvoju – nismo odabrali žanr, pa počeli da pravimo igru, već obratno – prvo smo razmišljali o neizostavnim elementima za iskustvo kakvo želimo da prenesemo, i kao posledica toga je stvoren ovaj čudan miks.

Play!Zine: Koji pogon koristi igra?

ES: Unreal Engine 4, ispostavio se kao najbolji alat za vrstu iskustva kakvo gradimo.

Play!Zine: Recite nam više o tome zašto ste se odlučili za proceduralno generisana okruženja i da li ćemo imati i lokacije koje će biti uvek iste?

ES: Ne volimo krajnosti, tako da ćemo odabrati treću opciju i reći – oba. Sa jedne strane, da bi se ispričala ubedljiva priča, potrebno je imati mesta koja su prepoznatljiva, na koja se čovek može navići i o kojima može da priča sa društvom. S druge, dinamična iskustva su uvek sveža, i više angažuju jer zahtevaju da stalno budete malo van zone komfora. Dobra ravnoteža ova dva, cenimo, kroji najbolje iskustvo.

Play!Zine: Koliko dugo radite na ovom projektu, i kada očekujete da bude završen?

ES: Na projektu smo krenuli da radimo leta 2018. godine. Od tada radimo sporadično, jer smo primarno studenti ili zaposleni, a sekundarno radimo na razvoju ovog projekta iz strasti. Nemamo nikakav rok za očekivani završetak, jer hoćemo da skrojimo iskustvo koje će da ostavi zaista ogroman utisak na ljude, što zahteva vreme i pažnju – žurenje nije opcija. S druge strane, svesni smo i da vreme prolazi, i polako alociramo sve više vremena za rad na Helrûnu, tako da je računica sa obe strane vrlo nepredvidiva.

Play!Zine: Da li ste se susreli sa nekim velikim problemima tokom razvoja igre?

ES: Ništa previše zabrinjavajuće do sada. Glavni “problemi” su zakucavanja u razvoju usled nedovoljnog poznavanja endžina u kom radimo, ili drugih alata koje koristimo za razvoj vizuelnih i zvučnih elemenata igre. Mučan je osećaj kada znate tačno šta hoćete da uradite, ali ne umete da usmerite alat koji ste odabrali da vam pomogne sa time. Takođe je značajan problem to što treba iz hrpe ideja probrati nekoliko koje će ostati u priči do kraja, jer su često ideje sukobljene jedna sa drugom, i u tom slučaju jedna uvek mora da otpadne, a sve ideje, posebno kada su fino izdetaljisane, su nam jako drage.

Play!Zine: Da li planirate da za razvoj potražite sredstva putem Kickstartera ili sličnih platformi?

ES: Za sada je strategija da napravimo neku vrstu vertikalnog preseka gejmpleja, najverovatnije u formi kratkog igrivog demoa, koji bismo mogli da ga upotrebimo i apliciramo za Epic Games megafond. Nadamo se da će to proći dobro. Voleli bismo da ostanemo nezavisni do kraja, dakle da ne tražimo izdavača, što je problem sa kojim tek treba da se sukobimo kasnije tokom razvoja, ali već razmišljamo i diskutujemo o tome.

Play!Zine: Znamo da je ovo pitanje još baš daleko, ali, postoje li neki planovi za narednu igru ili nastavak Helrûna?

ES: Dok je svakako istina da smo prepuni različitih ideja za druge igre i istraživanjem novih mehanika ili sistema pripovedanja, nemamo ništa konkretno planirano za blisku budućnost. Helrûn je sa razlogom postao projekat na koji smo odabrali da se fokusiramo, iako je definitivno bilo drugih odličnih kandidata.

Play!Zine: Prema vašem mišljenju, koliko je teško baviti se produkcijom video igara u Srbiji?

ES: Game dev znanja i alati su postali toliko rasprostranjeni, da geografska lokacija više ne igra značajnu ulogu u tome šta možete da napravite. Svi članovi našeg tima su samouki u stvarima koje rade za razvoj Helrûna, i to znanje je najvećim delom stečeno putem interneta, te je to neki opšti odgovor na pitanje – ako želite da se bavite razvojem igara bilo gde na svetu, sada je najbolje i najlakše vreme u istoriji za to.

Play!Zine:  Koji su vaši saveti za ljude koji žele da se bave izradom igara?

ES: Razvoj video igra je kao neka sopstvena vrsta čudne igre – zabavno je, izazovno, opuštajuće, pruža pregršt novih iskustava i najvažnije – daje vam mogućnost da se izrazite na način na koji u suprotnom ne biste mogli. Nije toliko teško koliko se možda čini, tako da samo skinite pogon koji vam se čini zanimljivim, pogledajte nekoliko tutorijala, i počnite da eksperimentišete sa nekim jednostavnim konceptima. U jednom trenutku ćete shvatiti da ste razvili sposobnost da krojite složena iskustva, a tada vam nema granica!

Play!Zine: Hvala vam na razgovoru i srećno u nastavku rada na igri!

ES: Hvala i vama što ste nam dali priliku da pričamo o projektu!

Comments
Play!Zine - preko 12 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Play!Zine 2006-2019

To Top