REVIEW: Eternity: The Last Unicorn

Ovaj broj je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Izdavač 1C je jedan od retkih koji zapravo daje šansu malim i nepoznatim studijima, da prikažu svoje ideje i svetove igračima. Samim tim, uvek postoji šansa da dobijemo neki dragulj, ali isto toliko i šansa da dobijemo neki promašaj. Na čast malom brazilskom studiju, koji stoji iza ovog naslova, je to da imaju potencijala, ali takođe da im ovaj prvi projekat nije baš najbolje prošao.

Sama postavka igre se odvija u magičnom vremenu nordijskih mitova, punom ne samo moćnih Vikinga, već i misterioznih vilenjaka, patuljaka, drijada i opasnih čudovišta. Po legendi, vilenjacima su podarena četiri jednoroga, dokle god su oni bili slobodni i živeli, vilenjaci su bili moćni i besmrtni. Ali, velika tama je prekrila zemlju vilenjaka, Alfheim, i jednorozi su nestali. Mlada vilenjakinja Aurehen je uspela da nađe jednog preživelog, ali sa slomljenim rogom. Sada, pod vođstvom misteriozne i skoro zaboravljene boginje, ona će morati da pronađe način da obnovi jednorogov rog i spasi sve vilenjake od pada u tamu. Vremenom će joj se pridružiti i Bior, viking koji je u potrazi sa svojim nestalim saborcima završio duboko u kletvom prekrivenim šumama.

Posle veoma interesantne priče, koja iskreno vrlo lako može da uvuče ljude u svoj svet, odmah stižemo na prvi i najveći problem igre, a to je gejmplej. Može se lako videti da su developeri bili veoma inspirisani oldskul RPG naslovima i njihovim poprilično klimavim i čudnim gejmplej elementima. Pokušaj da se na sve ovo dodaju neki novi sistemi i izazovne težine, će učiniti ovu igru izuzetno neprijatnom za igranje, umesto izazovnom za savladavanje. Borba je u suštini akciona, ali će se likovi kretati kroz zone i lokacije u kojima će kamera biti fiksna, u stilu Resident Evil serijala, što će vam užasno otežavati pozicioniranje i samo pogađanje protivnika. Kad smo kod toga, češće ćete iste pogađati na čistu sreću nego zapravo ciljanjem, a to važi i za njih. Ovo se najbolje vidi prilikom bilo koje borbe sa Boss monstrumima, gde taktika izbegavanja ili uopšte ne funkcioniše ili radi previše dobro. Do te mere da će protivnici promašivati očigledne udarce u vas ili pogađati one nemoguće dok stojite iza njih, a oni napred napadaju. Bilo kakvo blokiranje je besmisleno i rezervisano samo za viking lika, dok držite tri tastera u isto vreme.

Ipak, „najbolja“ greška je ta da ako previše pokušavate da izbegnete, u jednom momentu vaš lik će zaboraviti da se kreće ili napada i samo stojati tako dok vas boss udara iz sve snage. Što je dodatno smešno pošto inteligencija protivnika je praktično nepostojeća i svaki od njih će jurišati direktno na vas dok se ne udaljite previše, onda će krenuti da se vraća nazad na startnu lokaciju i u tom periodu možete opušteno da probate da ga lako uklonite. Napredovanje lika kroz nivoe je neprimetno, sistem za pravljenje opreme je beskoristan i samo ubačen reda radi, kao i pravljenje predmeta koji vam trebaju za quest i gomila drugih opcija i sistema koji su jedva objašnjeni ili čak potpuno neobjašnjeni.

Na prvi pogled, svet i karakteri izgledaju lepo, čak su i animacije solidno odrađene. Ali kako budete igrali, tako će vam se činiti ko da su likovi i protivnici izvučeni iz nekog pakovanja za generičko pravljenje igara sa temom fantastike, a da je ceo svet i grafika zapravo iz neke matore PlayStation 2 igre.

Muzika ume da prenese lokacije i sam svet u kome se nalazite. Najveći nedostatak ovde je apsolutno nepostojanje glasovne glume. Što je igri koja ima ovako interesantnu priču i zanimljive likove veoma falilo, da je makar izvuče iz negativnih dubina na koje je spala.

Pored pomenutih nedostataka iznad, jedan od ponajviše neoprostivih je apsolutno užasan checkpoint sistem snimanja pozicije, koji vas vrlo lako može ubaciti u nemoguću situaciju i koji će nestati kad ugasite igru. Druga neoprostiva stvar je da nećete moći da promenite kontrole tj. podesite tastere koje vi hoćete, kao da nismo u 2019. godini i ko da je to mnogo napredna opcija.

Ukoliko možete da preživite svakakav nivo i kvalitet gejmpleja zarad uživanja u priči koja vas privuče i uvuče u svet, onda će vam se mooooožda (ali teško, stvarno) i svidi ovaj naslov. Cena mu nije prevelika i ako bude na nekoj rasprodaji od barem 85%, možda i može da prođe. U suprotnom je najbolje držati se što dalje od ove igre dok je ili ne poprave drastično ili dok ne izađe neki kršteni nastavak.

AUTOR: Stefan Mitov Radojičić

Igru za potrebe opisa ustupila CD Media

Eternity: The Last Unicorn