REVIEW: Ghost Giant

Ovaj broj je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Pojavom VR igara, pogotovo kada je PlayStation 4 u pitanju, najveći problem ticao se kvaliteta grafike. Da bi se postigao prikaz dve slike istovremeno, pri dovoljno visokom frejmrejtu, kompromis je bio neizbežan. Igre su, ukoliko nisu korišćeni mađioničarski trikovi koji vešto skrivaju mane, u najboljem slučaju izgledale kao nešto s početka PlayStation 3 ere.

Mada ni tu stvar nije bila ujednačena. Igre koje su stremile realizmu odnosno odigravale se u stvarnom svetu, prirodno su izgledale lošije nego crtanolike, šarene i maštovite igre koje za cilj nemaju ozbiljnu grafiku, već što pozitivniji i vedriji vizuelni utisak.

Igra pred nama, pravi je primer ove druge vrste. Kombinujući grafiku nalik onoj iz igre Tearaway i simpatične likove i svet koji kao da su pozajmljeni iz nekog od Animal Crossing naslova, dobili smo verovatno jednu od najlepših i najupečatljivijih VR igara do sada.

Ghost Giant nas stavlja u ulogu… Pa, džinovskog duha, koji se igrom slučaja sprijateljuje sa mačkolikim detetom po imenu Lui(s). Kroz ovo prijateljstvo, džin bi trebalo da pomogne svom novom drugaru u svakodnevnim problemima koji ga neprestano muče. Kao polazna tačka, naći će se potraga za semenjem koje se mora što pre posaditi na farmi, ali priča dalje uzima tok koji dobija mnogo ozbiljnije i emotivnije crte.

Džin je, logično, mnogo veći od Luija, pa je i perspektiva iz koje posmatrate igru nalik nadgledanju ogromne makete gradova i šuma. Ovde nastaje i prvi od nekolicine problema, a tiče se ograničenosti kretanja kroz nivoe. Igra predviđa da sedite u mestu i ne bežite iz vidokruga PlayStation kamere. Čak ni move kontroleri ne smeju napustiti njeno vidno polje, jer će se odmah zaglaviti i početi da baguju. A u svetu koji je užasno interesantan i poziva vas da u njega zavirite, ovo je praktično neoprostivo.

Interakcija sa objektima povremeno funkcioniše baš trapavo, a nemogućnost kretanja kroz nivo jer ga uvek gledate sa jedne tačke, često će dodatno otežavati momente kada pokušate da dohvatite nešto, pogotovo ako se nalazite u manjoj prostoriji i ne možete daleko da pružite ruke. Pa čak i ako uspete da zgrabite taj ključni objekat, dalja interakcija sa njim će i dalje biti pod znakom pitanja, ukoliko i na trenutak kamera izgubi vas ili kontrolere iz vida.

Na svu sreću, ova igra poseduje moćno oružje koje oštro prkosi svim tehničkim poteškoćama. Šarm! A u kombinaciji sa simpatičnom pričom koja vas uvlači u sebe kao crna rupa, svi iritantni momenti neće biti tačke na kojima se igra završava, već tačke koje ste prevazišli da biste došli do naredne scene.

Luija ne muči samo farma koju treba posejati, već i nekolicina jako ozbiljnih problema. Sa nekim od njih smo se i mi bar jednom susreli u životu, a to su tuga, samoća ili čak depresija. Kroz humor i situacije koje nevino pozivaju na vašu pažnju, igra vešto grabi igrača koji je sve samo ne spreman, ukoliko uz sebe nema paketić papirnih maramica. Luijeva priča nije nešto što može da prođe bez bar nekoliko suza…

Kao paket, Ghost Giant predstavlja toplu i neretko srceparajuću priču. Jedan nestvaran svet sa stvarnim problemima. U pitanju je svakako momenat gde se VR iskustvo slabije grafike i crtanoliki prikaz harmonično sreću, kako bi izrodili odličnu prezentaciju. Odlično napisani likovi, oživljeni kroz podjednako kvalitetnu i neodoljivu glasovnu glumu, i čaroban i neodoljiv svet, dovoljan su zbir razloga za nabavljanje ovog naslova.

Ako od VR igara ne tražite samo akciju, horor iskustva ili istraživanje nepoznatog, ovde ćete bez sumnje pronaći barem nekoliko elemenata vrednih vaše pažnje. Da su kontrole nešto bolje izvedene, pred sobom bismo imali gotovo besprekoran igrački dragulj koji, i ovako sasvim dovoljno isijava šarmom kakav niko ne bi trebalo da zanemari ili zaobiđe.

Igru za potrebe opisa ustupio Zoink Games

Ghost Giant

8.5