REVIEW: God’s Trigger

Ovaj broj je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Izgleda da je april ove godine mesec smakova svetova i spasavanje istih od uništenja, kako na velikom platnu i televiziji, tako i u svetu video igara. Ispred nas imamo još jedan naslov koji se bavi tom tematikom, ali za razliku od ostalih, ovde nam neće zombiji stojati na putu spasavanja sveta, već samo čovečanstvo.

Apokalipsa je na pragu, četiri jahača već su stigla na zemlju da započnu poslednje dane naše planete. Tada upoznajemo Harija i Džudi, dvoje glavnih protagonista, i vaš izbor igrivih likova u ovom naslovu. Hari je pali anđeo, koji je izgubio krila zbog svojih postupaka, i odlučuje da pokuša da odbrani svet od nadolazeće propasti, i na taj način se vrati na nebo. Sa druge strane, tu je Džudi, demonica koja je pobegla iz pakla i uživa u životu među smrtnicima. Naravno, kada čuje ne tako lepe vesti o budućnosti njenog novog prebivališta, odlučuje da uradi nešto po tom pitanju. I tada se pridružuje Hariju, sa kojim čini ubistveni tandem uz pomoć kojeg ćete pokušati da vratite stvari u normalu i izbegnete totalno uništenje. Priča se svodi na to da morate proći kroz horde i horde pratilaca jahača na što krvaviji način, kako biste došli do glavnih lidera ovog uništenja, jahača apokalipse.

God’s Trigger je klasična bullethell pucačina, gde se od vas zahteva brzo razmišljanje i još brži refleksi. Mala olakšica je što su neprijatelji statični do trenutka kada vas primete, tako da možete donekle da isplanirate neku taktiku, ali jednom kada uletite u oluju metaka, dinamita i ostalih oštrih objekata koji lete u vašem pravcu, saznaćete da li ste dobri kao Neo. Ima više klasa neprijatelja, od kojih svaka ima svoje oružje, a dobro po vas je to što, kada ih ubijete, imaćete i vi priliku da koristite njihova oružja kao sekundarna. Što se tiče primarnog oružja, Hari koristi svoj mač pravde da saseče sve što mu stoji na putu, dok Džudi svoje neprijatelje satire sečivom na kraju dugačkog lanca. Oružje koje možete pokupiti je raznoliko, od sečiva i trozubaca, do pištolja, pušaka i bombmi, kao i bacača plamena, i dok primarno oružje uvek imate sa sobom, sekundarno se može istrošiti ili baciti.

Pored ovoga, takođe ćete nalaziti i kovčege sa specijalnim oružjem, koje može da vam pomogne u trenutnoj situaciji. Kao natprirodna bića, naravno da imate i specijalne moći i sposobnosti, koje ćete otključavati i pojačavati kako se budete levelovali kroz igru. Teleportacija, nevidljivost i usporavanje vremena samo su neke od moći koje će vam biti dostupne. Takođe, postoje i perkovi, koji su isti za oba karaktera, koje možete smatrati pasivnim sposobnostima, a njih ćete, kao i specijalna oružja, pronalaziti u kovčezima po nivoima. Prednost u ovoj igri, što se tiče sposobnosti i levelovanja istih, je što imate opciju da između nivoa prebacite “poene” koje ste utrošili na neko poboljšanje na neko drugo, ukoliko vam se ukaže potreba za tim.

Mehanika igre je jednostavna i svako ko je igrao ili stare Alien Shooter igre ili čak GTA 1 i 2, ili novije kao što je Hotline: Miami, znaće kako da se snađe i ovde. Priča je podeljena u nivoe, gde na kraju svakog možete da potrošite poene za ojačavanje svog lika i otključavanje novih sposobnosti. Igru možete igrati sami, ili u multiplejeru, što toplo preporučujemo. Moramo samo naglasiti da se levelovanje likova kroz igru, kada igrate sa nekim, odvija zasebno za svakog lika, što znači koliko ubijaš, toliko XP-a dobijaš, ne možete se oslanjati na partnera da vas leveluje. U ovoj igri važi pravilo jedan pogodak i gotovo, dok možete biti ranjeni ako igrate sa nekim, i tada će partner morati da vas u određenom vremenskom roku vrati na noge, inače je Game Over i idete opet od poslednjeg checkpointa. Naravno, i tu morate biti pažljivi, jer lekova za vraćanje u život imate u ograničenim količinama, tako da ćete i to morati uzeti u obzir kada jurišate kroz zidove i vrata u buljuk neprijatelja, a takođe se morate pobrinuti da nema ni neprijatelja u blizini, pošto ste tokom procesa pomaganja ranjivi na napade. Dobra stvar je što povređeni igrač i dalje može donekle da se kreće u vidu puzanja, i tako može da olakša drugom igraču da ga izleči. U igri postoje i male, da kažemo, zagonetke, koje zahtevaju koordinisanu saradnju između igrača, pa ćete ili navoditi neprijatelje u određenu prostoriju, dok vaš saborac uključuje lasere da ih pobije, ili ćete morati zajedno da pomerate ili pritiskate nešto kako biste prošli dalje. Svaki nivo ima više načina da se pređe, tj. možete uletati među neprijatelje u Rambo stilu, ali takođe možete i da im se prišunjate i odradite stealth ubistvo, a za to će vas igra nagraditi ekstra XP poenima.

Grafički, igra izgleda lepo i šareno, pogled je iz ptičije perspektive, i kada bismo morali da je poredimo sa ostalim igrama, rekli bismo da liči na mešavinu Borderlands i Hotline: Miami, što uopšte nije loše. Muzička podloga je odgovarajuća, a svi glavnijim likovima su glumci pozajmili svoje glasove, što nas je pozitivno iznenadilo, jer smo očekivali da ili svi budu nemi, ili da se dijalog odvija kroz niz različitih zvukova, tako da je to još jedan plus za ovu igru.

God’s Trigger je zabavna i frustrirajuća igra u isto vreme. Često će vam se dešavati da vas zakači neki zalutali metak i onda sve ispočetka, a vi upravo iseckali armiju neprijatelja. Ali, barem u mom slučaju, to me je motivisalo i teralo da ne odustajem, kao i inat da dokažem igri da mogu da pređem nivo onako kako sam ja zamislio. Odlična igra da igrate sa nekim prijateljem, jer ćete ludilo i frustraciju podići na viši nivo.

AUTOR: Ivan Danojlić

Igru za potrebe opisa ustupio Techland Publishing

God's Trigger