REVIEW: One Finger Death Punch 2

Ovaj tekst je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Ekstremno je retko da neka igra može da ima tako prost, jednostavan i čak lak koncept, a da u isto vreme bude tako dobro izveden i pre svega apsolutno zabavan. One Finger Death Punch je jedan od retkih projekata kome je ovo u potpunosti uspelo.

Što se priče tiče, pa, priče praktično nema. Postoji takozvani Levels mod, nivoi, zone i nešto nalik Boss okršajima, ali nigde neće pisati kako ste vi onaj odabrani borac koji će pobediti svo zlo i spasiti svet. Mislim ovo je gomila Stick-Man-a koji se razvaljuju od batina, da li ste stvarno očekivali neku šekspirovsku priču?

Gejmplej ne može biti prostiji. Vaš stick-man stoji u sredini ekrana dok mu sa leve i desne strane prilaze protivnici, kao i poneki projektil. Koristeći, tehnički, samo dva tastera, levi i desni klik miša, i po vašoj želji samo jedan prst, ćete napadati ili levo ili desno kad vam se protivnik približi dovoljno blizu. Da ne kažemo da ćete samo stojati u mestu, ipak će se malo kretati lik levo ili desno da bi prišao bliže neprijatelju i zveknuo ga. No, kako bi čak i ovo postalo dosadno vrlo brzo, u igri nećete samo jednim udarcem ili samo pesnicom pobeđivati sve. Neke protivnike ćete morati više puta da pogodite, drugi će skakati čas levo čas desno, dok ćete sa onim najtežim imati solo okršaje i razmenjivati nekoliko munjevitih udaraca.

Za razliku od prethodnog dela, ovde je dodato mnogo više oružja, pogotovu vatrenog i onog kog možete da blokirate, odbijete nazad ili čak uhvatite i onda istim uzvratite. Pored pesnica i oružja, tu su vam i specijalne sposobnosti koje će se same periodično aktivirati, od običnog čišćenja mape, preko specijalnih super udaraca, pa do mogućnosti da opasne protivnike uklonite jednim udarcem. Sve ovo dovodi do tolikog haosa na ekranu da će vam u jednom momentu postati teško da ispratite sve nemoguće poteze. Pogotovo što postoji sistem koji će igru postepeno ubrzavati što bolje budete igrali, i naravno usporavati ako krenete da pravite greške i gubite. Naravno, ovo znači manji skor i manje poena na kraju nivoa. Dodatni modovi su Gauntlet – jedan život i morate odabrati put nivoa sa najmanje otpora, zatim nešto nalik co-op modu gde dvoje mogu da igraju zajedno i smenjuju se kad jedan od dvojice popije previše batina, i Cat mod, u kom morate da sklanjate mačku sa ekrana koja vam smeta dok igrate.

Grafički, igra ne predstavlja apsolutno ništa spektakularno, ali je u tome i poenta. Na potpunoj 2D površini ćete videti relativno proste animacije čičagliša, kako se mlate i izvode akrobacije, to naravno ako uspete da ispratite sve. Igra pati od jednog malog problema a to je da je developer odlučio da odvrne sve preko 11 i doda previše slika i elemenata koje će se spontano pojavljivati u pozadini tokom specijalnih poteza. Sve ovo može više smetati i sprečiti vas da uživate i zapravo obratite pažnju na to što se dešava oko vas u gejmplej smislu.

Muzika je dobra, ali ima momenta kada apsolutno ne uspe da isprati scene bitke i akcije i tada ostavlja utisak da je apsolutno neadekvatna. Iako su neke pesme odlične i uživaćete u njima, druge kad se pojave pak totalno odskaču ili nikako nisu u ritmu, pošto ovo, na kraju krajeva, može lako da se okarakteriše kao ritmička igra to definitivno može uticati na vaš uspeh.

Tehničkih mana nema i igra radi sasvim stabilno. I većinom se svodi na prethodno pomenuti vizuelni i audio prikaz. Posle par promena na samom danu izlaska, može se videti popriličan broj promena koje olakšavaju neke banalne stvari kao i sasvim zadovoljavajući broj opcija da podesite vaš stil igranja.

Ako vam treba neka igra da uz nju provedete par minuta čiste zabave i glupiranja, ovo je apsolutno naslov koji treba da imate u svojoj kolekciji. Nije baš pametno imati duže sesije igranja doduše. I uvek možete snimiti vaše mečeve i proslediti prijateljima kao neki zabavan video klip.

AUTOR: Stefan Mitov Radojićić

Igru za potrebe opisa ustupio Silver Dollar Games

One Finger Death Punch 2