REVIEW: Outward

Ovaj tekst je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Outward je možda jedna od najtežih recenzija koje sam ikada pisao. Da napomenem, meni se igra lično nije dopala, ali nisam hteo da dozvolim da moje loše iskustvo sa igrom utiče na generalnu ocenu i samu recenziju.

Outward je RPG iz trećeg lica, koji vam od početka stavlja do znanja da se nikako neće mešati u vašu avanturu. Igra kompletno ignoriše bilo kakve putokaze i daje vam potpuno otvoren svet da ga istražite i preživite u njemu.

Igru počinjete kao obična osoba, čija porodica je dužna novac i na vama je da otplatite dug, inače gubite svojinu. Samim tim, krećete van grada da pokušate da nekako skupite novac i tada vam se otvara čitava avantura. Kako priča napreduje, tako vam se otključavaju novi questovi i frakcije, kojim možete da se priključite. Priča sama po sebi je generalno ok, ali ništa specijalno ne mogu da kažem da mi je ostavilo utisak. Outward se više ogleda u istraživanju zona i preživljavanju. Ovde već počinje igra da mi se ne sviđa.

Kako sam upalio igru, ona mi je ponudila tutorijal i ja sam naravno prihvatio, jer sam jedan od onih muškaraca koji čitaju uputstva za nove uređaje (šonja!). Tutorijal me je poprilično iznenadio, jer je ogroman i interaktivno pruža dosta informacija, od borbe, preko HP, Mana i Stamina barova, do mehanika preživljavanja. Tokom igre, bićete gladni, žedni i možete imati dosta raznih negativni statusa, kao što je otrov ili slično. Ja ne volim ovakav tip survival igara, ili uopšte survival igre generalno, pa mi je ova mehanika mnogo smetala. Istina, glad i žeđ se nisu praznili brzinom munje, i posle nekog vremena prestao sam da vodim i računa o tome, ali me je inicijalno mnogo nerviralo. Razumem da je to deo imerzije za RPG, ali po mom mišljenju, to je previše. Tokom igre, često ćete morati da kuvate, i moram da priznam da je kuvanje generalno zabavno, jer imate pregršt recepata da skupite ili da eksperimentišete. Kao i u svim RPG igrama, razna hrana vam daje različite efekte, ali, ako napravite bućkuriš, postoji i šansa da se otrujete.

Ono što vas takođe čeka u igri je ogromna količina trčanja bez bilo kakvog teleporta. Quest na kraju mape? Trči. Umro? Trči. Ja kapiram da to spada u survival deo igre, ali s obzirom da na putu ima jako malo stvari da se radi i vrlo mali broj neprijatelja ili bilo kakvih interakcija, ovo trčanje je poprilično besmisleno. U igri kao što je Skyrim, trčanje je takođe bilo neophodno, ali ste uvek mogli da naletite na nekog interesantno NPC-a ili neko dešavanje u kom možete da učestvujete. U Outward, to je retkost. Neki questovi imaju vremensku komponentu i zahtevaju da budu završeni do određenog vremena. Ako tajmer istekne, quest propada i to utiče na kraj igre. Ova mehanika je interesantna u teoriji, ali vas dosta ograničava ako želite da istražujete, a da se ne fokusirate na questove. Mislim da je ovo manje-više uslovljavanje igrača.

Ono što Outward radi odlično je raznovrsnost oružja i opreme. Igra ima brdo setova, brdo različitih tipova oružja i magija. Većinu oružja možete da napravite sami, putem bazičnog krafting sistema. Postoje tri škole magija, Elementarna, Šamanska i Magija Runa. Svaka je unikatna i interesantna na svoj način, samo igranje maga ima jedan problem – svaki put kad pojačate Manu, gubite HP i Staminu. Iako ovo ima smisla, dosta se uskraćuje neki hibridni build, pa vas više tera da se fokusirate na jednu klasu. Da razjasnim, hibridi su i dalje mogući, samo sa velikim kompromisima.

Borba sa oružjem je ok. Samo ok, ništa specijalno. Svako ručno oružje ima par različitih tipova napada koje ćete vrteti tokom igre, ali će brzo postati monotono i nemaštovito. Neprijatelji su raznovrsni doduše, tako da je dobar osećaj svaki put kad naletite na nešto novo, jer morate da primenite drugačije stilove.

Grafika je takođe samo u reonu gorepomenutog „ok i samo ok“. Istina, igru je razvila indi kompanija, ali mi se čini da su mogli da se još potrude na dizajnu, jer ispod svega postoji stil koji se bori da izađe, ali je pokopan bazičnim teksturama. Igra ima i brda tehničkih problema, koje će se, nadam se, pokrpiti ali većina bagova na koje sam naleteo su poprilično ozbiljni . Ipak, što je jako važno, ni jedan mi nije unazadio progres, samo su me terali da nađem neke druge načine da ih zaobiđem.

Outward je prosečan survival RPG, koji ima svoje mane i prednosti ali se meni lično nije dopao. Ovo je igra za niša publiku, koji ne vole da budu držani za ruku, koji vole survival elemente i kojima beskonačno trčanje nije ulaz u dubine ludila i pokolebane psihe, kao što se meni desilo.

Igru za potrebe opisa ustupio Deep Silver

Outward

7