PC

Early Access: Hell Let Loose

Negde sam naišao na podatak da čovečanstvo u proteklih nekoliko godina, pa možda čak i decenija, nije donelo veliki broj novih i originalnih inovacija kao što se misli. Većina tih “novina” zapravo predstavlja modernizovane ideje i izume, ili su oni kombinovani sa nekom novom tehnologijom kako bi se ljudima olakšao život i smanjili troškovi.

Opširna je to tema, ali neću previše zalaziti, već bih to odmah preneo u gejming industriju, gde je stanje otprilike slično. Određene teme, poput Drugog svetskog rata u ovom slučaju, su konstantno eksploatisane bilo. da je to od strane velikih studija i izdavača, ili malih indie developera. Naravno, nije da je sve to isto, neko pokušava da iskaže priču iz drugačijeg ugla, izmeni perspektivu, kombinuje žanrove i tako stvori nešto što će iznova privući igrače da se vrate u te paklene godine prošlog veka.

Ovaj dosta dugi uvod pripada igri zvanoj Hell Let Loose, koja se početkom jula pridružila Early Access programu na Steamu, kao prvenac studija Black Matter. Igra je u potpunosti bazirana na Drugom svetskom ratu, pod tim se misli da su sva vozila, bojišta, oružja, uniforme i ostalo istorijski tačni. Hell Let Loose se ističe po tome što na veliko bojište smešta čak sto igrača, a iznenađujuće je da NIJE Battle Royale. Umesto toga, dva tima od po 50 igrača stupaju u veliku borbu na tlu sa ciljem da pobede.

Hell Let Loose u srži takođe nosi ono što je definisalo čitav tok i sam ishod u ratovima – saradnju. Na ovaj način, ne nailazite na modove u kojima je potrebno skinuti što više šlemova, već morate pre svega imati odličnu komunikaciju i koordinaciju sa svojim saborcima kako biste zauzimali pozicije ključne za napredovanje tokom bitke i eventualno izašli iz tog okršaja kao pobednik. Ono zbog čega developeri ove igre zaslužuju svaku pohvalu je prenošenje svih elemenata iz borbe na tlu u Hell Let Loose, jer ovde imate upravljanje resursima, građenje utvrđenja i rovova, jurišanje, mini-operacije, kao i tenkove koji nemilosrdno gaze po prostorima napravljenim po uzoru na one stvarne. Svaki element je dobro uklopljen da funkcioniše jedan sa drugim, bez većih problema za igrače, a svaki od postojećih će biti ispravljen do kraja Early Access perioda, tj. do naredne godine.

Hell Let Loose sa sobom donosi i čak 14 klasa, jedinstvenih po ulozi i oružju koje nude. Tu su one proste koje su ustaljene u većini multiplejer šutera, kao i one prefinjenije, koje imaju baš specifičnu ulogu tokom borbe. Sigurno vi koji čitate sve ovo sada mislite: „kako je moguće da je glavni cilj koordinacija, u igri koja u timu ima 50 igrača?“. Moguće je, zahvaljujući tome što su timovi podeljeni na dosta manjih jedinica u koje staje maksimalno 6 igrača. Tako čitav tim ima jedan veliki cilj koji male jedinice postepeno ispunjavaju zahvaljujući saradnju između komandanta u jedinicama.

Iskreno, bio sam pomalo skeptičan na sve ovo, ali realizam koji je u Hell Let Loose stavljen na maksimum je zapravo super odrađen. Naravno, ima mečeva u kojima će se neki igrači skroz pogubiti i neće ostati verni objektivu, ali, srećom, pa se od neprijateljske vatre gine od svega par komada olova(što je takođe realistično). Kada se zadesite u partijama u kojima ceo tim zna šta da radi, to je pravi raj za oči, sve napreduje po planu, čet ključa sa informacijama o poziciji neprijateljskih trupa i tenkova i sve ide kao podmazano.

Sada, da se pozabavimo malo i problemima koji muče ovaj FPS naslov. Ono što najviše smeta je loša optimizacija igre i pad performansi, što naravno ometa igranje, kao i nerealistični zvuk u odnosu na poziciju vojnika. Iako Hell Let Loose pokreće Unreal 4 pogon, postoji dosta seckanja na momente, a prisutni su i bagovi u igri koji će vam ići na živce. Tokom nastajanja ove recenzije, razvojni tim je već izdao par pečeva koji su uklonili određene probleme. Jedan od problema su i varalice na koje ćete verovatno naleteti pri dužem igranju, mada će i ovo verovatno biti ispravljeno i pooštreno u skorije vreme.

Nije da Hell Let Loose nema problema, to je prava retkost u Early Access igrama, ali ono što je suština je da je srž i idejna zamisao igre odlično uklopljena u jednu celinu. Igranjem ćete iskusiti jedan od najdetaljnijih WWII šutera sa dobrom grafikom, a zahvaljujući činjenici da je sve bazirano na istorijskoj komponenti, moguće je da ćete naučiti i nešto novo.
Developeri su obećali da će tokom Early Accessa Hell Let Loose dobiti dosta poboljšanja, kao i novog sadržaja, pre svega u vidu vozila, pošto trenutno postoji svega 2 tenka.

AUTOR: Milan Janković

Igru za potrebe opisa ustupio

Comments
Play!Zine - preko 12 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Play!Zine 2006-2019

To Top